Miko Skrevet 7. mars 2020 #1 Del Skrevet 7. mars 2020 Til dere som har arbeidsgivere som dekker kostnad for kjøp av mobil - hva gjelder? - Valgfri modell? - Tak på pris? - Hvor ofte kan mobil byttes? - Samme regler for alle ansatte eller vurderes behov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Del Skrevet 7. mars 2020 Valgfri modell 4500 kr blir dekket Ny mobil etter 2 år Samme regel og beløp for alle innenfor avdelingen Anonymkode: b3ad4...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Del Skrevet 7. mars 2020 De velger en, dekker alt. Men jeg er så smart at når kl er 16, slår jeg den av Da er jobben ferdig! Anonymkode: cd981...eba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Del Skrevet 7. mars 2020 Valgfri tlf til 9000,- dekkes+regningen. Går vi over et beløp pr mnd då blir vi bedt om å begrense oss litt. Ny tlf hvert 2-3 år eller når den går i stykker. Ikke alle som har dekket mobil men samme regler for oss som har det. Anonymkode: e9eb0...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Del Skrevet 7. mars 2020 Vi får nyeste modell av iPhone med maks lagring hvert 1-2 år. Dekker et ganske raust abonnement, som også brukes privat. Har opplevd å møte "taket" på databruk en gang, etter en ukes bruk i USA. Får ny om den går i stykker eller blir borte, men sistnevnte må registreres som forsikringssak. Samme for alle ansatte. Anonymkode: 27ed2...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Del Skrevet 7. mars 2020 Vi har vanligvis et tak på ca 7-8000 på pris, men er det behov for det til spesielle ting kan man også gå for en toppmodell. Spørs helt hva slags behov man har. Ganske sikker på at jeg kunne fått den modellen jeg ville og det abonnomentet jeg ville, men jeg har så langt ikke spurt om arbeidstelefon fordi det da følger forventninger om tilgjengelighet med også. Anonymkode: 0b96a...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. mars 2020 #7 Del Skrevet 7. mars 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: De velger en, dekker alt. Men jeg er så smart at når kl er 16, slår jeg den av Da er jobben ferdig! Anonymkode: cd981...eba Det er jo også det smarteste skattemessig, da slipper du å skatte av bruken. Vi får dekket en viss sum, vil vi ha dyrere telefon må vi betale mellomlegg selv. Kan bytte hvert andre år. Behovet for telefon vurderes og ikke alle har telefon dekker av arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Del Skrevet 7. mars 2020 Valgfri modell og ingen grense på pris, kan søke om å kjøpe ny mobil etter 2 år. Sist gang kjøpte kollegaen min den brettemobilen fra Samsung da den ble tilgjengelig. Anonymkode: 9febb...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Del Skrevet 7. mars 2020 De dekker den billigste smarttelefonen, overskytende trekkes fra lønn. Byttes etter behov. Jeg valgte en Huawei P20 pro, har iPhone 8 plus privat. Anonymkode: aba8e...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Del Skrevet 7. mars 2020 Vi kan velge mellom de nyeste Iphone, Samsung eller Huawei. Får ny hvert andre år. Anonymkode: 7774d...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg får det jeg vil ha, bytter når jeg vil og har ubegrenset med data. Anonymkode: af80a...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Del Skrevet 7. mars 2020 De bestemmer modell og pris, alle får den samme. Det er en ganske enkel telefon, tror den heter Samsung A3. Byttes kun når den er oppbrukt/ødelagt. Likt for alle. Jeg bruker derfor ikke telefonen privat, vi kan velge selv. Trenger absolutt ikke nyeste modell men når man ikke får ny selv om batteriet bare holder en halv dag så vil jeg ha en bedre privat. Anonymkode: 84b70...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Del Skrevet 7. mars 2020 Har fortsatt Htc one m7 siden den var ny. Tar den ikke med meg hjem. Jobb er jobb. Anonymkode: f08ff...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 8. mars 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 8. mars 2020 Tusen takk, alle :-)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #15 Del Skrevet 8. mars 2020 Kan søke om ny hvert 2,5 år eller om mobilen er ødelagt. Blir den ødelagt etter kort tid må vi betale noe selv for ny mobil, husker ikke nøyaktig reglene der. Så er det opp til hver enkelt sjef å si ja og hvor dyr man får kjøpe. I utgangspunktet ikke noe tak på pris, har sett folk få nyeste iphone, men har også sett folk få nei de må vente til det har gått 3 år...så er litt forskjellsbehandling siden hver avdelingssjef vurderer hver søknad. Får dekket telefonregning opp til en viss sum som jeg tror har med skatt å gjøre, tror det er 6000 i året eller noe slikt. Har mye data per måned og har ikke opplevd å gå over den summen ennå. Anonymkode: d4a12...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8. mars 2020 #16 Del Skrevet 8. mars 2020 Valgfri modell. Tidligere spilte ingen pris noen rolle, nå ønsker de egentlig å fjerne hele ordningen, men har foreløpig satt et tak på 3000 kr. Resten må vi dekke selv. Tidligere var det hvert andre år, men nå er det svært vanskelig å få ny mobil. Samme regler for alle ansatte, med noen unntak: de fleste av oss har det i kontraktene våre at vi skulle få nye mobiler/få dekket mobilregning, men tror nå at nyere ansatte "kun" får dekket mobilregning og ikke selve mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #17 Del Skrevet 10. mars 2020 Vi får en iPhone 8 eller 8+ med tilbehør. Fri bruk og 25gb data. Ny etter to år eller om den blir ødelagt. Brukes også som privattelefon (arbeid hvor vi kan ha beredskap og av og til må være tilgjengelige uten om arbeidstid). Anonymkode: 19a3c...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå