AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Er dere redde for at barna skal bli mobbet? Jeg kjenner at jeg konstant har en underliggende redsel for at barna mine blir mobbet og at andre barn behandler dem dårlig. Klarer ikke å se for meg at barna mine ikke blir behandlet dårlig og ertet, noe som er helt grusomt vondt å tenke på. Denne redselen og disse tankene sitter i kroppen konstant, og jeg er alltid redd for at noe har skjedd når jeg henter i barnehagen. Hvordan kan jeg takle dette? Anonymkode: 4a5ad...cce
Sunnys Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Skjønner at du føler og tenker som du gjør. Samtidig må du tenke på at dette er ditt. Det er din frykt og dine følelser. Ikke overfør det til barnet ditt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Er redd for det men går ikke å bekymrer meg mye for det. Tenker tanken i ny og ne. Men en ting er sikkert, blir de mobbet blir jeg å ta hårde grep veldig tidlig. Ingen hjalp meg da jeg ble mobbet. Anonymkode: a8cd8...d80 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Ja. Men jeg tror ikke dette er en "unik" frykt som gjelder kun for foreldre som har opplevd mobbing selv. Tror de fleste foreldre er redd for at barnet deres skal holdes utenfor. Anonymkode: 1b88b...65c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Jeg tror det er like hensiktsmessig å stille spørsmålet til de som har mobbet og har barn. Jeg var i "den kule" gjengen, og var ikke alltid like snill. Jeg følger nøye med på egne barn, og kommer til å slå hardt ned både om de blir mobbet, men også om de viser antydning til å mobbe selv. Anonymkode: d20e7...b5c 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 52 minutter siden, AnonymBruker said: Er dere redde for at barna skal bli mobbet? Jeg kjenner at jeg konstant har en underliggende redsel for at barna mine blir mobbet og at andre barn behandler dem dårlig. Klarer ikke å se for meg at barna mine ikke blir behandlet dårlig og ertet, noe som er helt grusomt vondt å tenke på. Denne redselen og disse tankene sitter i kroppen konstant, og jeg er alltid redd for at noe har skjedd når jeg henter i barnehagen. Hvordan kan jeg takle dette? Anonymkode: 4a5ad...cce Jeg ble mobbet fra tredje klasse til jeg gikk ut av videregående, jeg har barn selv som går i barnehage/skole Jeg hadde foreldre/lærere som rett å slett ga faen i gjøre noe med det når jeg sa ifra om det, de sa bare "ta igjen med samme mynt, så går det nok over" Det gjorde ikke det, for å si det sånn, hadde jeg hatt foreldre som hadde brydd seg, så hadde det nok vært en annen sak. Så derfor har jeg klokketro på at vi som er foreldre som har blitt mobbet kan hjelpe barna våre mer, vi kan se fare signal osv, så jeg personlig tenker at skjer det, så skal jeg greie å ordne opp på en god måte Anonymkode: 9a619...b50
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 Ja, jeg bekymrer meg veldig for at ungen min blir mobbet. Så jeg kommer til å lære ungen til å bli trygg på seg selv tidlig, og medlemskap på en eller annen type kampsport. Etter at jeg selv begynte med kampsport, opphørte mobbingen. Anonymkode: 6358f...b37
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 Jeg er ikke redd for det. Istedet er jeg kjemperedd for at barnet mitt blir den som mobber. Det hadde jeg taklet veldig dårlig. Sliter med mye bitterhet overfor alle som mobbet meg gjennom oppveksten. Anonymkode: 01b53...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 Jeg er veldig redd for det, spesielt pga at ene barnet er autist. Jeg ble mobbet både i og utenfor hjemmet, og håper at med et mer solid fundament (støtte og kjærlighet fra oss) vil det kanskje ikke bli like ille. Men jeg kjenner hjertet briste bare av tanken på at barna mine skal kjenne på det samme jeg gjorde i skolegården. Det er fælt Jeg har gått mange år i behandling og har lært masse om meg selv, og fått masse verktøy som jeg vet vil være gull verd om mine barn opplever mobbing. Jeg tror at vi som foreldre, om vi har blitt mobbet, har gode forutsetninger til å støtte og anerkjenne hva barnet føler om det går gjennom det samme. Men! Om det ikke har blitt bearbeidet kan det hende vår egen usikkerhet smitter over på barna igjen. Det er viktig å huske på at det er barnet som opplever mobbingen, og ikke du! Anonymkode: 8ac03...e73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå