Gå til innhold

Hjelp, jeg har sølt stearin i vinduskarmen!!


Ainaen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger gode råd!!

Vi leier en leilighet og liker veldig godt å brenne stearinlys på mørke høst- og vinterdager... Nå har det seg sånn at jeg har oppedaget at vi har sølt stearin i vinduskarmen. Dette har vært her en stund og når jeg tok bort stearinen så er det et stort rødt merke igjen.. Karmene er i ubehandla (lakkert?) tre!!! :oops:

Er det noen som helst mulighet for å bli kvitt dette???? Eller må det pusses og males?? Hjelp, hjelp, hjelp.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Urakelet

Skrap av alt du klarer med en veldig skarp kniv eller bare bladet fra en tapetkniv, hvis det har trukket inn og ikke blir borte kan det fungere både å pusse og høvle det med en minihøvel som er stillt inn for å ta veldig lite.

Du bør finne ut hvilken behandling treverket har fått, om det er lakket eller bare impregnering. Lakk blir lettest å reparere for det er bare å pusse hele flaten til alt er borte å legge på ny lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis karmene er ubehandlet, kan du forsøke å legge på tørkepapir med god sugeevne og stryke på med strykejern. Da smelter stearinen og blir sugd opp i papiret. Puss evt. litt med sandpapir etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...