Gå til innhold

Hvilken blender og stavmikser anbefaler du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe en ny blender eller stavmikser men er usikker på hvilken som dere anbefaler? Helst en som det er lett å vaske opp etterpå og minst mulig søl. Helst billigst mulig.

Anonymkode: 2cad5...73f

AnonymBruker
Skrevet

Bamix er best. Jeg vil også påstå at den er det rimeligste jeg har hatt, da den har vært like god i 8+ år nå, mot tidligere stavmiksere som varte maks året. 

Blenderen bruker jeg knapt. Lager jeg suppe bruker jeg Bamix rett i gryta, samme med pureer. Smoothies blander jeg først i et desilitermål, og så bruker jeg Bamix. 

Anonymkode: 87d43...913

AnonymBruker
Skrevet

Bamix!

Anonymkode: 39afe...a05

AnonymBruker
Skrevet

Bamix. Men ellers har jeg hatt en Kenwood jeg kunne lage potetmos med, den var nyttig, virker fortsatt etter ti år men har flyttet på hybel med et av barna.

Jeg bruker ikke blender etter at jeg fikk Bamix. 

Anonymkode: e06d4...a02

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye watt har dere på Bamixen da ?   Ser de finnes i 140/180/200 - hva trenger man ? 

og hva bruker dere den til ?  Mikse supper , knuse mandler +++ ?? 

Trenger man alt stashet eller kan man bare kjøpe selve blenderen ?  Man kan vel bruke hvilken som helst beholder man har ? 

Hilsen blenderdummy 

Anonymkode: 2c6f4...f84

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye watt har dere på Bamixen da ?   Ser de finnes i 140/180/200 - hva trenger man ? 

Trenger man alt stashet eller kan man bare kjøpe selve blenderen ?  Man kan vel bruke hvilken som helst beholder man har ? 

Hilsen blenderdummy 

Vi har den kraftigste, men vi bruker den veldig mye, er nok ikke nødvendig med den kraftigste. 
Det er veldig greit å ha litt forskjellige kniver til den, så funker den til alt, og blir alltid perfekt majones i bamixbeholderen, men bruker mest vanlige boller/beholdere til å mikse i.

Vi har den krydderkvernen som hører til, og bruker den ukentlig. Funker til nesten alt. Men vi lager ekstremt mye mat, så tror ikke alle har behov for alt ekstra stæsjet.

Anonymkode: 39afe...a05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen blenderdummy 

Jeg har den kraftigste. Den er mye i bruk, også til stapper. Så hva du behøver kommer an på ditt behov. 

Jeg hadde full pakke, brukte tilbehøret en del til curryer, guacemole, hummus, raspe ost, i stedet for mandolin når jeg skulle finkutte grønnsaker, hakke frø og nøtter, med mer. Men alt dette ble overflødig når jeg kjøpte en kjøkkenmaskin med alt tilbehør, så igjen - det kommer jo helt an på hva annet du har, og hva slags mat du lager. 

Ja - du kan bruke hvilken som helst beholder. Som nevnt over bruker jeg ofte desilitermål, og når jeg lager pureer og supper bruker jeg stavmikser rett i gryta. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er Bamix bestilt - jeg som etterlyste råd over så takk til dere som svarte. 

Ble en på 200watt med "full pakke" 🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er Bamix bestilt - jeg som etterlyste råd over så takk til dere som svarte. 

Ble en på 200watt med "full pakke" 🙂

Så bra!

Skulle også inn i tråden og anbefale Bamix.  🤣

Anonymkode: 06f41...6f6

Skrevet
På 7.3.2020 den 8.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har den kraftigste. Den er mye i bruk, også til stapper. Så hva du behøver kommer an på ditt behov. 

Jeg hadde full pakke, brukte tilbehøret en del til curryer, guacemole, hummus, raspe ost, i stedet for mandolin når jeg skulle finkutte grønnsaker, hakke frø og nøtter, med mer. Men alt dette ble overflødig når jeg kjøpte en kjøkkenmaskin med alt tilbehør, så igjen - det kommer jo helt an på hva annet du har, og hva slags mat du lager. 

Ja - du kan bruke hvilken som helst beholder. Som nevnt over bruker jeg ofte desilitermål, og når jeg lager pureer og supper bruker jeg stavmikser rett i gryta. 

Hvilken kjøkkenmaskin kjøpte du? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kvalitet skrev:

Hvilken kjøkkenmaskin kjøpte du? 

Kenwood chef XL. 

Gikk fra Kitchenaid - det er en enorm forskjell. 

Det er noen år siden, da denne var toppmodellen, men ser det finnes flere varianter nå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...