Ayesh Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Jeg har laget pizzadeig som skal brukes i morgen 12 tiden. Kan jeg la deigen stå og heve på kjøkkenbenken eller skal jeg legge den i kjøleskapet?
FluffyJuggernaut Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Ville hatt den i kjøleskapet. Står den på benken så kommer nok til å lage et skikkelig gris når den hever over alle kanter.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Det er for sent nå, men svarer likevel; kommer helt an på gjærmengden. Lager jeg dagen før bruker jeg alltid veldig redusert gjærmengde, og lar heve i vanlig romtemperatur i 10-20 timer, da jeg har mye bedre erfaring med dette enn kaldheving. Anonymkode: 7fffc...f36 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 Jeg gjør alltid det. Lager kvelden før, og lar stå på benken til kvelden etter. Men du må ha veldig, veldig lite gjær, og lage deigen med kaldt vann. Ellers vil den heve for mye og bli "æsj blæææ" for å sitere mitt avkom. Anonymkode: fb999...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå