Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg hater meg selv virkelig for dette, men klarer bare ikke å unngå selvhatet og sjalusien. 
jeg og en venn tok samme studieretning og hadde samme prøve med noen måneders forskjell. Jeg hadde først, og vennen senere. Hjalp vennen min med alt jeg kom på. 
Og resultatet endte med at jeg fikk bestått, og vennen min meget godt bestått.

Kjempe glad for vennen min, men likevel sitter jeg med en følelse av at kanskje jeg og ville fått meget om jeg var nummer 2 og ikke først. Vennen min ville fått meget uansett, men jeg bare føler kanskje jeg og hadde klart det dersom det var motsatt og at det var jeg som fikk masse tips. 
Hvordan slutter jeg å hate meg selv for å ikke være god nok? Hvordan slutter jeg å være sjalu for at vennen min var bedre enn meg :(  resultatet påvirker såklart ikke forholdet, sitter bare for meg selv og er skuffet. 

Anonymkode: 08cc5...20b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er viktig å akseptere det du har her og nå. Ja, vennen din fikk en bedre karakter enn deg på en prøve. Men jeg synes at du skal være fornøyd med egen innsats likevel. Du besto også :) Derimot tenker jeg ikke du har noen grunn til å være skuffet. Jeg forstår at du ønsket en bedre karakter, men tenk om du hadde strøket. Nå kan du prøve å se fremover. Bruk energien på å gjøre det bra på neste test også! 

Det er også viktig at du ikke sammenligner deg så mye med andre. Bak suksess ligger det mye jobbing. Det er energi og tidskrevende, og kanskje har du ikke sett alle gangene folk har feilet før de faktisk har klart å oppnå det de ønsker. Det er normalt og viktig å feile. Bruk det du lærer til å forberede deg selv, og ikke tenk på hva andre får til. For du kan klare ting like bra som alle andre, til og med enda bedre :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, hater følelsen av at jeg også vil være best i noe. Aldri vært en «6er» elev og det plager meg selv idag. Føler jeg gir alt jeg har, men er stuck på midten. Må bare godta det, men er veldig vanskelig merker jeg 😕 

Anonymkode: 08cc5...20b

AnonymBruker
Skrevet

Selv om vennen din er bedre enn deg i dette, kan du være bedre enn vennen din i noe annet. Dont worry, be happy ❤️

Anonymkode: 96ed2...006

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...