Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uke 38, har vonde tak nedre mageregion og får sammentrekninger i korsryggen. Har vært sånn i tre dager, gjør mest vondt når baby beveger seg. 

er det mulig å ha kynnere i ryggen? 

Anonymkode: 1a9bb...eaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som modningsrier. 

Anonymkode: 6f58a...37e

Skrevet

Jeg hadde ingen rier i magen, kun i ryggen. De kom i "tak", kjentes som eselspark i ryggen. Varte en hel lørdag. Hadde en merkelig utflod i tillegg, helt oransje, så en venninne anbefalte meg (eller kommanderte meg) til å dra inn til fødeavdelingen og få det sjekket. Jeg var 35+6 uker på vei.

På fødeavdelingen spente de på meg et sånt riemålingsbelte, men det måler jo kun på magen, ikke bak på ryggen. Så sjekket de papirutskriften etter tjue minutters måling og sa at "nei, her er det ingen rier, så du kan bare dra hjem".

Tok på meg jakka igjen og akkurat da vi skulle gå, fikk jeg et nytt "eselspark" i ryggen, så jeg lente meg til mannen min og ga fra meg et lite ufrivillig stønn. Da knep jordmora øya sammen og så mistenksomt på meg, og lurte på om noen hadde tatt underlivsundersøkelse på meg mens jeg var der? Nei, det var det ingen som hadde tenkt på, så av med klærne og ned på benken igjen.

6 cm åpning, du er i full fødsel, du får ikke dra hjem, jenta mi, du skal rett inn på fødestuen!

Tenk om jeg hadde reist hjem, tenk om jeg ikke hadde fått en ny rie i ryggen akkurat da vi skulle til å gå! Jeg hadde enten født i bilen eller hjemme.... grøss og gru.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...