AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Venter barn med en mann som har vært voldelig og ruser seg. Besøksforbud er nå inne og alle brudd anmeldes. Hvor mye kan barnevernet belaste meg for hans atferd? Trenger masse råd og oppmuntring. Har selv en vanskelig bakgrunn, (ikke med rus), men kommet veldig langt sett bort i fra valg av menn. Hva råd vil dere som jobber i barnevernet eller kvinner gi meg for å sikre barnet trygghet og eventuelt hva kan jeg gjøre for meg selv slik at jeg kan angripe dette med valg av menn? På slutten var han så slem at jeg fikk tilbakefall på angst og tydde til alkohol. Dette har jeg løst å fått mye god hjelp til, og tar prøver for å bevise at dette var ett engangstilfelle i en tøff situasjon. Hva mer kan jeg gjøre for å bevise at jeg mener alvor og ønsker å blir en sterk og ansvarlig mamma. Takk for svar Anonymkode: a5448...8a8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Flytte unna de fæle menneskene så du får enny start. Og lang avstand mellom barn og far. Anonymkode: e6bba...464 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Enig i at du bør flytte. Ellers kan du havne i den lite morsomme situasjonen at barnevernet vil overta omsorgen hvis du sender barnet på samvær, mens retten vil gi far omsorgen hvis du ikke gjør det, siden du «saboterer». Det er nemlig ikke gitt at de to instansene er enige. Anonymkode: b1085...9be 3
Hvitegardiner Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Kontakt krisesenter for råd og profesjonell veiledning. Vær stolt av deg selv som kom deg unna, og gå aldri tilbake til han! 10
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 38 minutter siden, Hvitegardiner skrev: Kontakt krisesenter for råd og profesjonell veiledning. Vær stolt av deg selv som kom deg unna, og gå aldri tilbake til han! Støtter dette. Anonymkode: 5510a...a9e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 Barnevernet trenger kun å se at du skjermer barnet fra situasjonen, og velger barnet fremfor far. De kan også vitne for deg i barnefordelingssak hvis han forsøker å få samvær. Anonymkode: 38796...9d5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 Har du noen mulighet for å flytte? Å bo på samme sted vil bare føre til trøbbel. Voldelige menn kan insistere på å treffe barnet, og da har du det gående.. Anonymkode: 5a381...6e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Skrevet 7. mars 2020 Drakk du mens du var gravid? Anonymkode: a5cdc...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå