Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke skjønner jeg hvorfor, men en i klassen til guttungen har funnet ut at han vil ha utebursdag. Har i det lengste håpet at det skulle bli flyttet inn, men i dag kom bekreftelsen på at det var meldt fint vær i morgen, og at det dermed blir ute. Har vært borti konseptet før, men da har det vært sommer, og litt hyggeligere å være ute. Også litt lettere å kle på gutten når det er sol og 20 grader kontra 0 grader. Hvordan kler man seg til noe slikt? På sommeren har jeg pleid å kle han i penklær (ikke fineste vel og merke) siden det da er tørt og verste som kan skje er at klærne blir litt småmøkkete. Nå er det vått, så da blir fort klærne veldig mye skitnere.

Skal jeg kle han i jakken han bruker til vanlig, eller skal jeg kle han i dressen han bruker når han er ute og leker, og skal han ha på penklær under eller går det fint med vanlige klær? 

Er 8 års dag om det betyr noe.

Skrevet

Null penklær, bare utetøy! Varmt nok, så han ikke fryser! 

Datteren min har vært i utebursdag i oktober, januar og mars, flotte bursdager! Men som sagt, ingen forventer pentøy! Man forventer at barna har på seg klær så de orker å være ute de to timene bursdagen varer og har det hyggelig!

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig tar du på ordentlige uteklær. Er det kaldt så ha på ullundertøy.

Anonymkode: 06921...e28

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bare vanlige fornuftige uteklær. 

Anonymkode: 5c5c6...dbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du lurer på det en gang? Gutten kommer til å ha det tipp topp på bursdag i vanlige uteklær! 

Anonymkode: 64876...609

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du lurer på det en gang? Gutten kommer til å ha det tipp topp på bursdag i vanlige uteklær! 

Anonymkode: 64876...609

I utgangspunktet tenkte jeg det samme, men samtidig begynte jeg å lure på om det kanskje var en forventning om at man var litt mer pyntet. Er jo ikke så stor forskjell på hvor pent man kler seg på en innebursdag og utebursdag på sommeren. 

Skrevet

Dressen han bruker når han leker, og vanlige klær under 😉 null jåleri, det viktige er at han holder seg varm og kan leke.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det ingne forventning til penantrekk i en utebursdag. Da har man på seg det man leker ute i på den tiden. Supert konsept :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I en utebursdag er det forventet at barna kler seg med gode varme klær innerst, og dress utenpå! De skal jo være ute. Penklær tenker man ikke på. 

Her skal min 8åring i utebursdag imorra. De skal ake. Han skal ha ull-longs, ullgenser. Fleecebukse, fleecegenser. Vinterdress, lue og votter. 

Anonymkode: fa16f...448

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en utebursdag er det forventet at barna kler seg med gode varme klær innerst, og dress utenpå! De skal jo være ute. Penklær tenker man ikke på. 

Her skal min 8åring i utebursdag imorra. De skal ake. Han skal ha ull-longs, ullgenser. Fleecebukse, fleecegenser. Vinterdress, lue og votter. 

Anonymkode: fa16f...448

Virker som du har kontroll. Mulig jeg stjeler den 

Skrevet

Oppdatering: dagen gikk fint, og han koste seg. Fulgte rådene deres med ull og vinterdress, og han frøs ikke. Virker som det ikke bare var jeg som syntes det var litt vanskelig med klær, for var flere der som kun hadde med jakke og pene klær. Så utviklet seg etter hvert til at man kunne gå inn dersom man ble kald. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dere og ungene vant til å være ute? Mi hadde utebursdag i 17 minus. Alle ungene storkoste seg 😊

Anonymkode: 2452a...a66

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dere og ungene vant til å være ute? Mi hadde utebursdag i 17 minus. Alle ungene storkoste seg 😊

Anonymkode: 2452a...a66

Være ute jo, men usikkerheten er rundt at det er en bursdag. Hvor stor del skal man vekte at det er ute og at det er bursdag. Tydelig at man skal vekte at det er ute klart mest.

Skrevet (endret)

Da gutten vår hadde utebursdag for lenge siden, skrev vi det i innbydelsen: Du trenger ikke pynteklær, vi skal ha utebursdag. Kjempevellykket det👍

Endret av Gneis
Skrivefeil
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å skrive: «kleskode: sandkasse». 🙈

Anonymkode: 65daa...d1e

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde utebursdag i desember, kjempe stas! Alle hadde på vanlige utedresser, votter, luer etc. (Vi skrev det i innbydelsen da, men jeg hadde kjørt det samme i en bursdag der det ikke ble skrevet noe.)

Anonymkode: 9f350...8b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungene mine har både vært i og har hatt utebursdag selv. For å unngå usikkerhet har vi alltid skrevet på invitasjonene hvilke klær det er lurt å ha på! 

Anonymkode: fdd4f...796

• Liker 1
Skrevet

Kleskode på invitasjonen hadde vært en stor fordel ja. Nå traff jeg rett ved hjelp av dere, men der var jo andre som bomma på bekledning, og jeg skjønner dem godt. Det logiske er å kle seg for utelek, men samtidig vil man ikke være den som sender ungen i lekeklær mens resten er pyntet. 

Gjest Alterego666
Skrevet (endret)

Bare å venne seg til utebursdag hele året. Kle poden praktisk, han kommer til å ha det kjempegøy. Din mening er ikke viktig.

Endret av Alterego666
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 22.24, Nina84 skrev:

I utgangspunktet tenkte jeg det samme, men samtidig begynte jeg å lure på om det kanskje var en forventning om at man var litt mer pyntet. Er jo ikke så stor forskjell på hvor pent man kler seg på en innebursdag og utebursdag på sommeren. 

Selvfølgelig ikke. Man må jo kle seg etter været. Du kler barnet i de uteklærene du bruker å kle barnet i når dere er ute i noen timer. Blir sikkert en kjempekoselig utebursdag.

Anonymkode: 7958b...4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...