Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor mye kostet boligen + deres lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor nye/store eneboliger i byer/dyrere strøk: Hvor mye tok dere i boliglån og hva tjener du/dere til sammen? 

Det er hinsides høye priser i byen vi bor i, der alle aktuelle fremtidige boliger ligger mellom 7-8-9 millioner. Hvor mye tjener dere som låner slike summer? Hva betaler dere i måneden i boligutgifter? 

Ja, det er dyrt, men heller ikke aktuelt å flytte fra byen pga. barn, jobb osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1,8 mill i lån. Tjener mellom 25-35 k (alt etter hvor mye ekstra jeg jobber, har 75% stilling). Bor alene. 

Anonymkode: a58a7...2b7

Skrevet

Ikke ny bolig. Men vi har makset lånet. Rundt 1mill i inntekt og ca 5mill i lån

AnonymBruker
Skrevet

Ts spurte altså om hva boligen kostet. Er jo ikke så interessant hva man har i lån uten å vite hva boligen kostet. 

Anonymkode: eae4d...9d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hus kostet 2,2 mill. Sitter med 1,5 mill i lån 12 år senere. Har lånt til 4 biler også på huslånet. Vi tjener 1, 2 mill  til sammen årlig. Hus er verdt 3, 5 mill nå.

Anonymkode: 44627...c47

AnonymBruker
Skrevet

Boligverdi er på 13-14 mil, det er med utleiedel, 15 tusen pr måned i inntekt. Vår lønnsinntekt er på 1,4-1,5 mil. Boliglån er på 7,5 mil. Ingen billån. 
Vi var heldige med kjøp og prisøkning på de boligene vi kjøpte, og vi var flinke med å nedbetale tidligere boliglån, og opparbeidet derfor større egenkapital - som er for så vidt alt inn i boligen, så rike er vi ikke. Vi får f.eks ikke særlig billån fordi vi toppet boliglånet, og kjører eldre bil. Men vi er (kanskje) bedre sikret for fremtidig pensjon, da vi skal selge og flytte til mindre bolig. Eventuelt flytte mindre sentralt. 

Anonymkode: 0684a...877

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Boligverdi ca 25 mill. Betalte ca 11 mill og tjener tilsammen i overkant av 2 mill i året. 5 mill i lån, ikke noe annen gjeld. 

Betaler 25 tusen i mnd. 

Skrevet

Ballerina123, det beste er vel å se hva du selv kan håndtere av lån - også med renteøkning. 

Det er mange faktorer her, blant annet om man har barn, hvordan karrieren vil se ut fremover, grad av egenkapital, eget forbruk, andre lån som feks studielån og billån.... Det er umulig å få noe god informasjon ved å vite inntekt + lån.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Boligverdi  32 millioner, årslønn 12 millioner

Anonymkode: dbf79...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte boligen for 10,5 mill. Ny verdivurdering var på 13,2.  8 mill i lån.  inntekt på ca 100 000 etter skatt i mnd. 

Anonymkode: 65f5a...ff6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte boligen for 10,5 mill. Ny verdivurdering var på 13,2.  8 mill i lån.  inntekt på ca 100 000 etter skatt i mnd. 

Hva jobber du med?

Sinnsykt å tjene så mye penger.

Anonymkode: daf4d...aa4

Gjest loveli
Skrevet

Vi har vel samlet ca.1,2 mill i inntekt i året.

Boligen kostet 8,3mill, vi har 4mill i lån.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med?

Sinnsykt å tjene så mye penger.

Anonymkode: daf4d...aa4

Jeg jobber som lektor, det er mannen min, som er advokat, som tjener mest. I tillegg har huset en utleiedel som er medregnet i inntekten vår. 

AnonymBruker
Skrevet

Huset kostet 2,4, samlet inntekt på litt over en mill. Har mulighet for utleie, men orker foreløbig ikke å leie ut. Ikke verd å ha andre folk i huset for bare noen tusenlapper ekstra. Nå bruker heller tenåringen vår leiligheten. 

Anonymkode: 47db3...69f

AnonymBruker
Skrevet

Er 41år, nedbetalt bolig i bra strøk. Leilighet som er i topp etg med stor terrasse.

Har tjent bra, men etter jeg ble gjeldsfri jobber jeg 2-3 dager i uken. Så tjener bare rundt 300-400k i året nå, men livet er så mye bedre.

Blir skremt når jeg leser om dere andre over her.

Livet er fritiden deres, ikke jobben.

Anonymkode: b8208...62a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Boligen min kostet 3 mill og jeg har 600 000 i årslønn. Bor alene :) 

Anonymkode: 1e676...8d0

Skrevet
57 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Boligverdi ca 25 mill. Betalte ca 11 mill og tjener tilsammen i overkant av 2 mill i året. 5 mill i lån, ikke noe annen gjeld. 

Betaler 25 tusen i mnd. 

Bor du i et palass?

Skrevet

Vi fikk 6 mill i lån og kunne kjøpe for 6,5 mill totalt. 

Tjener ca 1,2 mill i året til sammen. 

Kjøpte for 4,6 mill og tok 4,2 mill i lån. Er SJELEGLAD for dette i dag. Nå jobber jeg redusert uten problemer og har tid med barna i stedet ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte leilighet til 3,2 og lånet er på rundt 2 mill. Helt vanlig lærerlønn på oss, rundt 1 mill brutto i året på 2 pers. 

Vi har lyst på noe større, men det er vanskelig, vi har ikke lyst på mer lån og får ikke solgt uten tap (kjøpte når det var på topp). Skjønner ikke hvordan man kan ha råd til lån på hus over 7-8 mill med vanlig økonomi. 

Anonymkode: 9198f...781

Skrevet

Hus til 9 millioner, 7 millioner i boliglån. Vi har ca halvannen million i inntekt til sammen, og har i tillegg en utleiedel i huset, som gir skattefri inntekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...