Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
jeg er sykemeldt i to uker, 100%. Jobber som lærer på en barneskole. Er det noen som vet om det er jeg som skal sette meg ned å planlegge undervisninga disse to ukene? Skal jeg lage vikaropplegg til vikaren som skal inn for meg? Vet ikke hva som er «vanlig» i skolesektoren ved sykemeldinger.. 

Anonymkode: 2dd79...66f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 
jeg er sykemeldt i to uker, 100%. Jobber som lærer på en barneskole. Er det noen som vet om det er jeg som skal sette meg ned å planlegge undervisninga disse to ukene? Skal jeg lage vikaropplegg til vikaren som skal inn for meg? Vet ikke hva som er «vanlig» i skolesektoren ved sykemeldinger.. 

Du er sykmeldt, så du skal ikke trenge å planlegge mer enn det du gjorde før du ble sykmeldt. Vanligvis har man vel opplegget klart for en ukes tid framover. Ellers har du vel noen som er på team med deg som kan hjelpe vikarer litt på vei. 

Anonymkode: 9a4bf...e9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som sagt sykemeldt første omgang i to uker. Har selvsagt årsplaner etc, men ikke et spikra opplegg opplegg klart til alle dagene nei, da vi har hatt vinterferie denne uka. Vikarene pleier ofte å måtte ha ting inn med en t skje skrevet ned punkt for punkt. Å sitte å skulle lage vikaropplegg for minst to uker tapper meg bare med tanken akkurat nå.. noen andre lærere her inne?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som kan kreve det av deg. Mange lærere gjør det fordi de tenker det er lettest å holde oversikten slik. Og fordi det til en viss grad kvalitetssikrer opplæringen til elevene.

jeg tror jeg ville planlagt første dag for vikaren. Og gitt en oversikt over mål for perioden. Deretter kan vikaren planlegge resten selv. 

Anonymkode: bf7b3...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke kreve noe slikt nei, men hadde det vært meg hadde jeg for min egen del sørget for at det ble overlevert årsplan, siste ferdige ukeplan, en huskeliste (type " husk å sjekke meldemappa hver dag, husk å ta inn og skrive om penskriftbøker på torsdager, husk å trekke ordenselever), og vikarrutiner for klassen (en oversikt som forteller kort om klassens faste rutiner, læreverk, elever dersom det er noe spesielt osv). 

Anonymkode: 887fa...a36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært vikar for sykemeldte lærere. Aldri fått opplegg. Evt har de bare gitt informasjon om tema for perioden. Sist hadde jeg et mnd vikariat i norsk. Fikk vite at de skulle ha om ordklasser og hvilke kapitler i boka. Ellers måtte jeg planlegge undervisningen selv. 

Anonymkode: 105c0...d01

Skrevet

Vikaren har betalt for forberedelse og etterarbeid, så det skal du ikke. Holder å si hvor dere er i løypa på årsplanen. Vanligvis planlegger jeg nøye dersom jeg er borte en dag f. Eks, for å kunne hoppe rett inn i det jeg hadde planlagt. Er det en nær kollega som skal ta timer planlegger jeg godt, fordi jeg vet dette kommer på toppen av kollegaens egne timer (pluss at jeg tenker jeg får dette tilbake om jeg må være vikar for han en annen gang) men vikarer for så lang periode må planlegge selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...