Gå til innhold

Redd for å gå på matbutikken...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv redd for å gå i butikken da jeg muligens kan ha fått viruset etter å ha vært i utlandet i det siste. Vært sengeliggende siden onsdag morgen med feber, kraftig hosting og smerter i hele kroppen. Foreløpig er jeg ikke i stand til å gå på butikker, men før eller siden. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere denne situasjonen. Gå med munnbind og hansker virker veldig avslørende. Uten de risikerer jeg å smitte andre. Jævla virus! 

Anonymkode: 87812...1aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv redd for å gå i butikken da jeg muligens kan ha fått viruset etter å ha vært i utlandet i det siste. Vært sengeliggende siden onsdag morgen med feber, kraftig hosting og smerter i hele kroppen. Foreløpig er jeg ikke i stand til å gå på butikker, men før eller siden. Vet ikke hvordan jeg skal håndtere denne situasjonen. Gå med munnbind og hansker virker veldig avslørende. Uten de risikerer jeg å smitte andre. Jævla virus! 

Anonymkode: 87812...1aa

Hvor har du vært ? Du kan jo ringe legen å høre om de mener det kan være det!

Ja, jeg blir nesten sint på dette viruset som ødelegger verden og økonomien

Anonymkode: f944f...723

Gjest Katarina441
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 70c1a...0bf

Beste som er lagt ut vedr cody19!

Gjest AnonGangerTo
Skrevet (endret)

Jeg er i samme båt og vegrer meg til å dra på butikken da jeg kan være smittet. 

Endret av AnonGangerTo
Skriveleif
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det bare er dråpesmitte? Leste at noen mente å puste luften var nok for å bli smittet, da det er mye mer smittsomt en influesna!

Ikke sikker. Men det er jo ofte mikroskopiske dråper i utåndingsluft. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ikea i morgen. At du er redd for å handle mat er hysteri. Det er flere med influensa her i Norge enn corona. To har dødd av vanlig influensa bare i år,  og ingen av corona. Så legg fra deg hysteriet og kom deg på butikken. 

Anonymkode: 35eae...d76

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Katarina441 skrev:

Eh, synes den videoen ikke var beroligende når hun nevner det er utsatte grupper som bør være redde...

Og jeg klarer ikke den dialekta , så slitsomt å høre på får vondt i ørene... Hva er det for noe? Hele tiden går en tone opp !!

Gjest Dævendøtte
Skrevet
7 minutter siden, Katarina441 skrev:

Ja, for hun har fasiten? Og vet mer enn forskere og helsemyndighetene? 

Tragisk uttalelse fra dama. Likte henne ikke fra før og liker henne enda mindre nå. Blærete og hoven. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på ikea i morgen. At du er redd for å handle mat er hysteri. Det er flere med influensa her i Norge enn corona. To har dødd av vanlig influensa bare i år,  og ingen av corona. Så legg fra deg hysteriet og kom deg på butikken. 

Anonymkode: 35eae...d76

Men dere forstår ikke hva jeg mener her... Altså, nå er 100 smittet, det er mye mer enn forrige uke når nesten bare var 2 stk..

Så det sprer seg jo.. Hvorfor skal være betrygget nå at det er er trygt for oss som ikke er friske fra før og gå på butikken? Kanskje jeg må formulere meg annerledes da...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Ja, for hun har fasiten? Og vet mer enn forskere og helsemyndighetene? 

Tragisk uttalelse fra dama. Likte henne ikke fra før og liker henne enda mindre nå. Blærete og hoven. 

Ja, sant. En bør heller høre på forskere og en forsker har sagt at dettte viruset kan bli ganske heftig for noen.

Er enig i at man må passe på at barna ikke blir redd da, og ikke være kronisk stresset. Men alt det andre eh...

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, unnskyld for at jeg ikke vil utsette meg selv eller familien min for en ganske smittsom pandemi som går for tidan..

Jeg skrev ikke det for å være frekk. Jeg forstår at en er litt bekymret for å bli smittet, men når en er så bekymret som du er og er redd for å gå på butikken for å handle mat på dette tidspunkt, så høres det for meg ut som at du har helseangst. Det kan jo ikke være noe særlig å være så redd for å bli syk. 

Anonymkode: f6779...c5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ikke det for å være frekk. Jeg forstår at en er litt bekymret for å bli smittet, men når en er så bekymret som du er og er redd for å gå på butikken for å handle mat på dette tidspunkt, så høres det for meg ut som at du har helseangst. Det kan jo ikke være noe særlig å være så redd for å bli syk. 

Anonymkode: f6779...c5f

Altså, jeg tenker sjansen er tilstede at jeg kan bli smittet, men jeg kan også være heldig og ikke bli det. Alt er avhengig av flaks ..

Spm er om jeg tørr ta sjansen sånn som det har utviklet seg siden siste uke...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere forstår ikke hva jeg mener her... Altså, nå er 100 smittet, det er mye mer enn forrige uke når nesten bare var 2 stk..

Så det sprer seg jo.. Hvorfor skal være betrygget nå at det er er trygt for oss som ikke er friske fra før og gå på butikken? Kanskje jeg må formulere meg annerledes da...

Er ikke det et argument for å komme deg av gårde med en gang? Om du venter blir det bare verre.

Anonymkode: 58cd2...74d

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Katarina441 skrev:

Tuller du? Hun LER mens hun sier at det bare er farlig for de med nedsatt immunforsvar men andre oppegående mennesker (hun skjønner ikke at det å ha nedsatt immunforsvar og å være oppegående ikke er en motsetning 🙄) ikke trenger å bry seg. Hun er en løk! Alle har ansvar for å redusere smitte, vi har et ansvar for hverandre. 
Dette var en digresjon til HI men jeg måtte bare. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dere redd for å bli smittet? Er dere redd for litt feber og forkjølelse?

Anonymkode: 56ba3...503

• Liker 2
Skrevet

Hva du gjør? Du tar deg sammen, begynner å tenke rasjonelt og reiser i butikken 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Heisenberg skrev:

Tuller du? Hun LER mens hun sier at det bare er farlig for de med nedsatt immunforsvar men andre oppegående mennesker (hun skjønner ikke at det å ha nedsatt immunforsvar og å være oppegående ikke er en motsetning 🙄) ikke trenger å bry seg. Hun er en løk! Alle har ansvar for å redusere smitte, vi har et ansvar for hverandre. 
Dette var en digresjon til HI men jeg måtte bare. 

TS her, takk! Enig her... Takk for at du snakker for oss med kronisk sykdom, astma, hjertesykdom, diabetes osv.

Virker som disse folkene er så dyp i ''denial'' at de selv kanskje er redde for innse realiteten... Det er ikke modig å være sånn ''lev som din siste dag'' når man faktisk har et ansvar for alle i samfunnet ved å ikke bare ''blåse i ting'' som disse påstår.

Men enig i at man ikke bør få panikk. Jeg har dog spurt dette spørsmålet helt rasjonelt, at jeg har i baktanken om det er lurt å gå på butikken nå.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det utsolgt for antibac overalt. Feil å si at man må bruke antibac når det ikke finnes. 

Anonymkode: 8f0bb...d7a

Skrevet

Jeg har nedsatt immunforsvar noen måneder ennå men har planer om å fortsette å gå på butikken og gjøre diverse andre ting som er nødvendige, kan ikke slutte å leve fordi denne virusen herjer litt rundt oss, var dere sånn når svineinfluensaen og fugleinfluensen også kom?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er 100 stk, fordelt over hele landet. Av over 5 millioner innbyggere. Jeg ser faktisk ikke problemet. Det er greit å ta forholdsregler med håndvask osv men dette blir rett og slett for dumt. Det jobber flere folk på et kjøpesenter enn det er antall smitta her i landet. 

at man holder seg hjemme når man er potensielt smittsom tar jeg som en selvfølge. Selv om ikke alle gjør det. Men de fleste som er smitta har noen som kan handle for dem hvis det blir helt krise. 

Anonymkode: dc982...ddc

• Liker 4
  • Opprett ny...