Gå til innhold

Redd for å gå på matbutikken...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på matbutikken på langtid, men merker at burde handlet noe som ikke kan bestilles enkelt. Vil vel ikke sulte heller.

Så hva skal en gjøre da? Tørr ikke nå med coroanviruset tror jeg, når det først bare var 2 tilfeller ville ikke vært bekymret, men nå er det over 100 og merker jeg blir skeptisk... faen ta dette altså..

Er det trygt å omgås folk på matbutikken nå???

Anonymkode: f944f...723

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg føler at sannsynligheten for at en person på matbutkken har viruset, øker betraktelig når det er 100 personer som har blitt smittet allerede!!

Så what to do?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. For et hysteri.

Anonymkode: 69ac9...963

• Liker 19
Skrevet

Gå i butikken!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gå på butikken tidlig om morgenen eller sent på kvelden. Mindre folk på butikken da. Bruk antibac og/eller vask hendene etter butikk besøket. 

Anonymkode: f6779...c5f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For du er sikker på at de som håndterer maten du bestiller på nett ikke er smittet....?

Du må få orden på helseangsten din.

Anonymkode: 87993...1d3

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå på butikken tidlig om morgenen eller sent på kvelden. Mindre folk på butikken da. Bruk antibac og/eller vask hendene etter butikk besøket. 

Hjelper det da når alle puster samme luften? 😕

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For du er sikker på at de som håndterer maten du bestiller på nett ikke er smittet....?

Du må få orden på helseangsten din.

Anonymkode: 87993...1d3

Det tar jo flere timer før det blir sendt og man kan alltid tørke av esken...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For et hysteri. Bortsett fra å få en kraftig influensa. Hva er du redd for? Er selv gift med en allmenn lege (fastlege) som selvsagt er i en utsatt posisjon. Korona viruset er sjelden et tema hos oss. 

Anonymkode: cad7b...d65

• Liker 5
Skrevet

Så lenge disse hundre holder seg hjemme i karantene så. 

Men det kan vi jo ikke forvente. 

Men viruset overføres gjennom dråpesmitte. Så lenge ingen hoster i nærheten og du heller ikke putter urene fingre opp i ansiktet. 

• Liker 1
Skrevet

Herremin, det er 100 stk i hele Norge som snufser litt. Og de er alle satt i karantene, remember? 

Slapp aaaav

• Liker 5
Skrevet

Det går fint det, er det helt krise så kam du bestille hjemlevereing. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Så lenge disse hundre holder seg hjemme i karantene så. 

Men det kan vi jo ikke forvente. 

Men viruset overføres gjennom dråpesmitte. Så lenge ingen hoster i nærheten og du heller ikke putter urene fingre opp i ansiktet. 

Sikker på at det bare er dråpesmitte? Leste at noen mente å puste luften var nok for å bli smittet, da det er mye mer smittsomt en influesna!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Herremin, det er 100 stk i hele Norge som snufser litt. Og de er alle satt i karantene, remember? 

Slapp aaaav

Ja, de er satt i hjemmekarantene, men går på butikken ifølge en artikkel 😔

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 70c1a...0bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jo bare øke i omfang, så det er tryggere å gå å handle nå enn om en uke eller to sikkert. 

Anonymkode: 36086...f48

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det da når alle puster samme luften? 😕

Selvfølgelig hjelper det. Corona smitter med dråpesmitte. Du burde fått hjelp med din helseangst. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du eller andre i husholdet ikke har en sykdom som gjør at dere er i risikogruppen, så er det eneste du kan gjøre å sørge for god håndhygiene og ikke klemme eller håndhilse på noen i butikken. Når du er ferdig å handle så vasker du hendene eller bruker antibac, føler du ikke det er nok så kan du jo ta en dusj når du kommer hjem.

Er man frisk fra før så er det jo ikke krise om man skulle bli smittet, man tåler det da. Men forhåndregelene er viktige å følge med hensyn til de eldre og syke rundt oss.

Anonymkode: 66fed...cdb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig hjelper det. Corona smitter med dråpesmitte. Du burde fått hjelp med din helseangst. 

Ja, unnskyld for at jeg ikke vil utsette meg selv eller familien min for en ganske smittsom pandemi som går for tidan..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du eller andre i husholdet ikke har en sykdom som gjør at dere er i risikogruppen, så er det eneste du kan gjøre å sørge for god håndhygiene og ikke klemme eller håndhilse på noen i butikken. Når du er ferdig å handle så vasker du hendene eller bruker antibac, føler du ikke det er nok så kan du jo ta en dusj når du kommer hjem.

Er man frisk fra før så er det jo ikke krise om man skulle bli smittet, man tåler det da. Men forhåndregelene er viktige å følge med hensyn til de eldre og syke rundt oss.

Anonymkode: 66fed...cdb

Jeg er ikke frisk fra før, det er heller ikke min mor

• Liker 2
  • Opprett ny...