Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det viser seg at jeg og mine kollegaer misforstod en kampanje vi skulle ha i butikken vår. Vi forstod det slik at en bestemt vare skulle bære på rabatt. En kunde kom innom for å se på denne varen og min kollega ekspederte denne og fortalte  om rabatten og hvor lenge den ville vare. Etter dette fant vi ut at denne informasjonen var feil. Noen dager senere kommer kunden tilbake for å kjøpe denne varen, denne gangen nekter den samme ekspeditøren å gi denne rabatten som kunden var blitt lovet og forteller at dette var feil. Kunden blir tydelig irritert og ønsker å snakke med sjefen. Jeg fulgte med på hele hendelsen og syntes det begynte å bli for dumt, så jeg gikk da bort og beklaget for denne feilen og sa at kunden selvfølgelig skulle få den rabatten siden denne var blir lovet. Dette endte med salg og en fornøyd kunde. Jeg mener at dette er en feil vi burde ta på vår kappe og heller snu situasjonen til å få en fornøyd kunde, men sjefen min er ikke enig i min avgjørelse. 
Hva mener du er riktig i denne situasjonen? 

Anonymkode: 6521f...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg

Skrevet

Når en kunde har fått en pris er det den som gjelder. Om det blir sagt, står på stativet, prislappen eller nettet. 

Jeg er for ettergivende og krangler ikke alltid på det, men noen ganger har jeg insisterte på å få varen til den oppgitte prisen. 

Jeg tenker du har rett. Og uansett er det bedre med en fornøyd kunde og salg av en billigere vare, enn null salg og sur kunde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har man lovt en pris så får man holde løftet,  alternativet er en sur kunde og det trur jeg det er svært få butikker som har råd til i dagens marked. 

Rar sjef som ikke skjønner det. 

Anonymkode: 3d1d0...cca

Skrevet

Jeg er enig i at når man som kunde har fått oppgitt en pris, bør butikken strekke seg langt for å holde ord, men det er sjefen som bestemmer hvilke ansatte som har lov til å ta avgjørelser om å gi rabatt. 

Hvis du ikke har myndighet til å gi rabatt burde kunden fått snakke med sjefen, så kunne sjefen tatt en avgjørelse selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg.

Jobbet i varehandel som student, det hendte jo noen ganger at ting var priset feil og det kom opp et høyere beløp davi scannet varen. Da fikk de den for prisen som var på, det var policy der og det er også i henhold til kjøpsloven. Butikker er bundet til å selge for pris som er annonsert (hvis feilen ikke er så urimelig at kunden burde skjønne det var skrivefeil), det gjelder vel sikkert også når noe er lovet muntlig.

Anonymkode: ccbb1...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...