Gå til innhold

Spørsmål ift Barnevernsbarn, avlastningshjem og fosterhjem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt og greit, jeg har en lillebror som har bodd hos oss siden han var 6 mnd, nå er han 13 år. Jeg er veldig redd for at han må flytte fra oss hvis jeg melder inn avlastningshjemmet hans? Noen som vet noe om dette?

jeg elsker han over alt i hele verden, han er en av de viktigste i livet mitt, og jeg vil ikke at han skal bli tatt fra familien min. Men jeg støtter ikke avlastningshjemmet.. så er det noen fare?

Anonymkode: 73be8...859

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor han i fosterhjem hos dere? Jeg skjønner egentlig ikke hva du spør om.

Anonymkode: e79f0...345

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor han i fosterhjem hos dere? Jeg skjønner egentlig ikke hva du spør om.

Anonymkode: e79f0...345

Ja, han bor I fosterhjem hos oss. Det jeg spør om, ganske så enkelt, mister vi han om jeg sender inn bekymringsmelding på avlastningshjemmet?

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Hvorfor skal dere miste ham`?

Anonymkode: 52925...7c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med avlastningshjemmet? Og nei, det har jo ingenting med dere å gjøre.

Anonymkode: ed140...041

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Hvorfor skal dere miste ham`?

Anonymkode: 52925...7c8

Nei, altså er jo derfor jeg spør da, fordi jeg lurer på om det går utover fosterhjemmet(altså vi, familien hans)

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med avlastningshjemmet? Og nei, det har jo ingenting med dere å gjøre.

Anonymkode: ed140...041

Mye feil prioritering, trenger ikke si mye mer enn det:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener; dere er fosterhjem, og du er bekymret for hvordan han ivaretas i avlastningshjemmet? 

Jeg ville ha tatt kontakt med kontaktpersonen deres i barnevernet og drøftet bekymringen. Kanskje bedt om et møte eller hjemmebesøk hos dere? De flytter jo normalt ikke barn sånn uten videre, det høres usannsynlig ut at lillebroren din skal miste hjemmet sitt fordi du er bekymret for han. I verste fall står dere uten avlastningshjem i en periode. Er avlastningshjemmet også i familien?

Anonymkode: 120b9...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...