Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Har planlagt en tur til Frankrike i slutten av måneden. Men blir litt skremt av all skrivingen om Corona viruset. Ville dere reist?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 15 minutter siden, Anonym-bruker skrev: Har planlagt en tur til Frankrike i slutten av måneden. Men blir litt skremt av all skrivingen om Corona viruset. Ville dere reist? Reis og bruk sunn fornuft. Livet kan ikke stoppe opp. Er du frisk og rask, er det bare å reise og kose seg. Anonymkode: 03edc...1ce 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Jeg reiser straks til Paris. Gleder meg! Anonymkode: 9241e...378
Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg reiser straks til Paris. Gleder meg! Anonymkode: 9241e...378 Paris er en fantastisk by 😄 Jeg tenker at så lenge det ikke er kommet noen beskjed om at man ikke bør dra så går det fint:) Kos deg i Paris:))
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Jeg har også en tur til Paris neste måned og kommer til å reise som planlagt. Men vil være ekstra påpasselig med håndhygiene på steder med mye mennesker. Og ikke dra rett på gamlehjemmet til farmor etter hjemkomst - symptomer eller ei. Anonymkode: 538c2...d24 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 Spørsmålet er: er du villig til å bli satt i karantene i Frankrike? Hvis svaret er ja, reis. Anonymkode: c8924...564 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 Har du gamle eller syke i familien? I såfall nei. Og tenk på om du synes det et greit å ligge alvorlig syk på fransk sykehus. Anonymkode: 48bfc...3cd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Anonym-bruker skrev: Ville dere reist? Nei. Jeg har ikke tenkt å reise noe sted der jeg må oppholde meg i folkemengder. Anonymkode: 679ab...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vil være ekstra påpasselig med håndhygiene på steder med mye mennesker. Ja, det hjelper nok når noen hoster på deg. Vask henda. Anonymkode: 679ab...ab6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 Vi har fått beskjed på jobb om at tjenestereiser utenlands er avlyst og hvis man drar utenlands på privaten er det hjemmekontor etter hjemkomst. Ville blitt hjemme jeg, du risikerer å bli satt i karantene der også. Anonymkode: 74459...b87
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 Jeg ville ikke reist til utlandet nå, uansett anbefalinger. Jeg var selv i Tyskland da smitten brøt ut i Europa og det var nervepirrende. Var redd for at vi skulle bli satt i karantene på hotellet, eller på flyplassen. I tillegg ubehagelig når folk gikk rundt og hostet og harket, når du sitter på en hop on hop off, f eks. Eller er ute og spiser. Så kom det nyheter hver eneste dag, selv om livet gikk sin gang. Nå reiste vi med barn, og det gjorde bekymringen større, spesielt mtp karantene. Hadde det kun vært meg og jeg ikke hadde barn som var med, eller ventet på meg hjemme, hadde jeg ikke vært like engstelig kanskje. Anonymkode: 454dd...a8f
Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du gamle eller syke i familien? I såfall nei. Og tenk på om du synes det et greit å ligge alvorlig syk på fransk sykehus. Anonymkode: 48bfc...3cd Skal besøke bestefaren min, som jo er gammel. Og vil så klart ikke smitte han, men prøver å tenke det går bra. Men er samtidig usikker.
Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har fått beskjed på jobb om at tjenestereiser utenlands er avlyst og hvis man drar utenlands på privaten er det hjemmekontor etter hjemkomst. Ville blitt hjemme jeg, du risikerer å bli satt i karantene der også. Anonymkode: 74459...b87 Man blir vel ikke satt i karantene om man ikke er syk?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Anonym-bruker skrev: Man blir vel ikke satt i karantene om man ikke er syk? Poenget er vel at vi ikke vet hvordan dette vil utvikle seg. Veldig mange turistattraksjoner, inkludert Louvre, er stengt i Paris. Det har jo vært spredning og dødsfall i Frankrike, og selv om det ikke er et av stedene man anbefaler å ikke reise til, så vil du uansett være i store folkemengder og dermed mer utsatt. Det kan godt hende at det blir karantene for utenlandsreiser om noen uker. Man vet ikke. Du må bare veie fordeler og ulemper. Anonymkode: 1da75...578 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke reist til utlandet nå, uansett anbefalinger. Jeg var selv i Tyskland da smitten brøt ut i Europa og det var nervepirrende. Var redd for at vi skulle bli satt i karantene på hotellet, eller på flyplassen. I tillegg ubehagelig når folk gikk rundt og hostet og harket, når du sitter på en hop on hop off, f eks. Eller er ute og spiser. Så kom det nyheter hver eneste dag, selv om livet gikk sin gang. Nå reiste vi med barn, og det gjorde bekymringen større, spesielt mtp karantene. Hadde det kun vært meg og jeg ikke hadde barn som var med, eller ventet på meg hjemme, hadde jeg ikke vært like engstelig kanskje. Anonymkode: 454dd...a8f Hvor i Tyskland var du? Jeg har selv billetter til München i påsken, men har vurdert å endre de til Paris eller Nice. Også ser det ut til å være like risikofylt der så nå er jeg usikker! Får ikke pengene igjen om jeg avbestiller heller. Akkurat som med ts så er det usikkerheten som er så skummel her, er utrolig kjedelig å evt havne i karantene i utlandet. Også er jeg så reisesyk at det klikker for meg snart. Får helt noia om jeg ikke kommer meg ut av Norge snart Samtidig vil man ikke risikere helsa.. Anonymkode: ada51...f0e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Tyskland var du? Jeg har selv billetter til München i påsken, men har vurdert å endre de til Paris eller Nice. Også ser det ut til å være like risikofylt der så nå er jeg usikker! Får ikke pengene igjen om jeg avbestiller heller. Akkurat som med ts så er det usikkerheten som er så skummel her, er utrolig kjedelig å evt havne i karantene i utlandet. Også er jeg så reisesyk at det klikker for meg snart. Får helt noia om jeg ikke kommer meg ut av Norge snart Samtidig vil man ikke risikere helsa.. Anonymkode: ada51...f0e Berlin. Jeg ville ikke vært redd for helsen (med mindre du er i risikogruppen), jeg tenker mer på at det er kjedelig å havne i karantene og bli stuck et sted. Men hvis det ikke plager deg så er det jo bare å reise. Og så ville jeg faktisk tatt på munnbind ute, sikkert mange som går med det. Ikke noe særlig å bli liggende syk på et hotellrom heller skulle du være uheldig. Høres ut som det er viktig for deg å reise, det går jo an å bestille fly tidligere hjem hvis du skulle trenge det. Anonymkode: 454dd...a8f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #18 Skrevet 7. mars 2020 Jeg tenker også at livet må gå videre. Dette kan vare i måneder. Smitten sprer seg overalt, uansett. Karantene er jeg ikke så bekymret for. Det har ingen hensikt å sperre av hoteller når det er smitte i omløp utenfor hotellet. Kansellerte fly kan være en risiko, men så lenge det er snakk om vanlige destinasjoner går det alltid et nytt fly. Anonymkode: 74ae8...b47
_popcorn_ Skrevet 7. mars 2020 #19 Skrevet 7. mars 2020 Tråden stenges. Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum. I dette rommet (Reiseliv) vil denne tråden beholdes åpen: Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Kropp og helse. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg