Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man har 4 i snitt, og har 10 poeng ekstra (alder og folkehøyskole), har man da 5 i snitt ???

Anonymkode: 22034...867

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da har du 50 poeng. Karaktersnittet ditt er jo stadig fire, men for å søke deg videre er det poengene som teller.

Anonymkode: 4330f...cad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva blir smittet med 50 poeng ?? 

Må jeg dele disse femti på antall karakterer???

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Snittet ditt er fire. Poengene dine er 50. Snittet+tilleggspoeng blir grunnlaget for å søke høyere utdanning. 

• Liker 2
Gjest Fjeud
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du burde finne noe annet å gjøre enn høyere utdanning om du møter så store hindringer så tidlig.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Fjeud skrev:

Kanskje du burde finne noe annet å gjøre enn høyere utdanning om du møter så store hindringer så tidlig.

Måtte jo komme.

Gjest Fjeud
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Måtte jo komme.

Det gjør det ikke mindre rett

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fjeud said:

Det gjør det ikke mindre rett

Jo, det er en selvfølge at man kan ta høyere utdanning selv om man kløner det til litt i forhold til utregning av poeng. Ung og usikker kan gjøre det litt vanskelig å forstå.

For å gjøre det veldig klart TS;
Karaktersnittet ditt ganges med 10. I eksempelet ditt blir det da 40 poeng. Så legger du til tilleggspoengene du har, som også er 10. 40+10=50.

Du har dermed 50 poeng. Når du søker deg videre, så har det disse poengene som er avgjørende, og snittet ditt kan du "glemme" for nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og se, jeg klønet det til selv. Med åtte alderspoeng er vedkommende kanskje ikke såå ung lenger. Likevel har jeg fullført høyere utdanning. Jøss, går det an? 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og se, jeg klønet det til selv. Med åtte alderspoeng er vedkommende kanskje ikke såå ung lenger. Likevel har jeg fullført høyere utdanning. Jøss, går det an? 

Jeg er ikke så ung nei.

AnonymBruker
Skrevet

Når man snakker om snittet, handler det kun om de karakterene du har oppnådd. Men når du skal søke høyere utdanning rangeres man på bakgrunn av poeng. Da gjøres snittet om til poeng, og så legger man til alderspoeng osv. Det betyr altså ikke at snittet ditt øker. 

Husk at det er forskjell på om du søker med førstegangsvitnemål eller om du er ordinær søker. Det høres ut som du ikke søker rett etter vgs og derfor går under poengene for ordinær søker. 

Anonymkode: d217e...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...