Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage. Sier dere ifra om dere synes enkelte barn blir for klengete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare koselig så lenge andre også får oppmerksomhet?

Anonymkode: 3fcb8...6b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om ett barn vil sitte på fanget eller holde i hånden, så får barnet gjøre det. Men jeg får barnet inn i leken etter en liten stund. Sier ikke til barnet at det er klengete så klart. 

Anonymkode: 25299...f91

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ett barn vil sitte på fanget eller holde i hånden, så får barnet gjøre det. Men jeg får barnet inn i leken etter en liten stund. Sier ikke til barnet at det er klengete så klart. 

Anonymkode: 25299...f91

Dette.

Anonymkode: 49c03...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Sier ifra til foreldrene? Eller til barnet?

Anonymkode: 66aa2...715

AnonymBruker
Skrevet

Håper du ikke jobber i barnehage TS 😳 

Anonymkode: 61345...94b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk jeg beskjed om at det ble ett problem ja.Sønnen min satt mye på fanget til favoritten sin å hver gang hun skulle gå til pause eller gå hjem så sto sønnen min på 2 år igjen å hylskreik etter henne. Pedleder tok opp med meg at den ansatte synes det ble en vanskelig situasjon,hun fikk  dårlig samvitighet når hun gikk hjem/ pause pga han skreik sånn etter henne.Pedleder spør meg om hvordan de skal håndtere situasjonen. Spørsmålet kom så brått på at jeg hadde ikke egentlig noe svar. 

Anonymkode: 76e0a...77c

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at sønnen min var en utrygg gutt som bare hadde noen få voksne han var trygg på. Så var veldig kjekt at han ble så trygg på hun ene ansatte,men dumt at det skaper problemer selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet

Et utrygt barn som søker en trygg person er ikke klengete.. men å kun ha én voksen han/hun føler seg trygg på er uheldig for voksne og det aktuelle barnet da den voksne ikke kan være tilstede hele tiden. 
Da må de voksne jobbe for å skape flere trygge voksne/elementer/situasjoner. 

Jeg har opplevd barn som drar deg i armen, kommanderer, holder fast i deg og det kan oppleves intenst. I de tilfellene snakker vi litt om det å gi rom, at vi ikke kan kommandere, men heller spør. Vi må vise hva som er OK og ikke. Ikke dømme eller avskrive.

Om det er en vedvarende utfordring hvor vi ikke ser endringer, er det gjerne knyttet opp til andre ting. 

til deg hvor ped.leder spurte om ditt synspunkt; du blir spurt fordi du kjenner han godt. Kanskje du ser noe de ikke ser eller at du har noen tanker om temaet. Nå vet jeg ikke hvordan dette ble lagt frem, men du kan jo også spørre de om hvilke synspunkter de har om dette? Det er jo de som er i barnehagen hvor de har utfordringen. Ikke du... 

Anonymkode: 21be5...b47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Da sier man i fra. Barna trenger ikke sitte på fanget eller følge hakk i hæl på de voksne med mindre de trenger særskilt oppmerksomhet pga. et eller annet (sykdom, utrygghet, tristhet, etc.)... Resten av tiden kan barna leke med de andre og være med de andre barna. Men dette er også aldersspesifikt - de minste barna på 1-2 års-avdeling trenger mye mer nærhet, bæring og fang enn de største på storbarnsavdeling.

Anonymkode: 42983...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Man sier jo ikke at barn er klengete, men om de bare vil leie hånd ute dag etter dag så prøver man å aktivisere barnet i sandkassen,hytte i skogen, butikk med andre barn, å er det ikke så gøy å leie hånd lenger😀

man blir veldig glad i de, det er kos, men lek er viktig

Anonymkode: 12303...9f5

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her fikk jeg beskjed om at det ble ett problem ja.Sønnen min satt mye på fanget til favoritten sin å hver gang hun skulle gå til pause eller gå hjem så sto sønnen min på 2 år igjen å hylskreik etter henne. Pedleder tok opp med meg at den ansatte synes det ble en vanskelig situasjon,hun fikk  dårlig samvitighet når hun gikk hjem/ pause pga han skreik sånn etter henne.Pedleder spør meg om hvordan de skal håndtere situasjonen. Spørsmålet kom så brått på at jeg hadde ikke egentlig noe svar. 

Pedleder spurte deg hvordan de skulle løse det!??

Hallo, dette skjer i barnehagen og de må fikse dette.

Eller spurte pedleder om barnet gjorde slikt med andre voksne i livet sitt utenfor barnehagen og hvordan dere løste det?

Anonymkode: ea7f9...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pedleder spurte deg hvordan de skulle løse det!??

Hallo, dette skjer i barnehagen og de må fikse dette.

Eller spurte pedleder om barnet gjorde slikt med andre voksne i livet sitt utenfor barnehagen og hvordan dere løste det?

Anonymkode: ea7f9...d22

Ja tenkte litt det samme selv. Siden jeg ikke hadde noe løsning så fant de ut av det. 

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke klengete. det er noe de trenger der og da, det riktige er å svare barns behov deretter veilede over i konstruktiv lek.

Anonymkode: 46343...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...