AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Alt er dyrket på rett vis i nærheten, det er grønt og frukt, solide middager og så kommer mitt spørsmål: hva med alle de gode kakene og søte fristelser som selges der, er det virkelig ingen som tenker på kalorier innenfor den livsstilen? Jeg spurte en gang og damen bak disken sa bare at "det tenker vi ikke på her". Så smilte hun. Ei syltynn lita yogaberte som aldri har hatt for mye vekt i hele sitt liv. Hvorfor tenker de ikke på alle oss som gjerne vil bli sunnere, men som må balansere inntaket. De kunne jo ha gitt oss en ca-kaloriberegning på det de selger syns jeg. Anonymkode: a4612...424
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Så du mener de som selger skal ta ansvar for din helse? Jeg er overvektig selv, men klarer FINT og ikke kjøpe kake når jeg er ute Anonymkode: 58f2e...970 12
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Man kan fint gå på kafé en gang i ny og ne å spise ett kakestykke uten å vite kaloriinnhold. Anonymkode: 4058e...69b 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Helt ærlig så skulle jeg ønske at det var påkrevd med liste over næringsinnhold på alt som ble solgt på kafeer, bakeri osv. Skulle også ønske det var en slik oversikt tilgjengelig på restauranter. Det finnes faktisk folk som har lyst til å vite kaloriinnholdet (i mitt tilfelle næringsinnholdet). Det gjør det lettere å gå ut og spise. For noen kan det være normalt å spise ute en gang i uka, f.eks - og da er det greit å vite HVA man spiser. Når jeg går ned i vekt ved å telle kalorier så kan jeg ikke spise ute, fordi jeg vet ikke kaloriinnholdet. Det vet jeg derimot når jeg lager maten selv. Kall meg gjerne hysterisk men er ikke alle som liker å bli vippet av pinnen, og som gjerne vil spise ute oftere men som sliter litt med det mtp vektnedgang osv. Anonymkode: 0c09c...392
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt er dyrket på rett vis i nærheten, det er grønt og frukt, solide middager og så kommer mitt spørsmål: hva med alle de gode kakene og søte fristelser som selges der, er det virkelig ingen som tenker på kalorier innenfor den livsstilen? Jeg spurte en gang og damen bak disken sa bare at "det tenker vi ikke på her". Så smilte hun. Ei syltynn lita yogaberte som aldri har hatt for mye vekt i hele sitt liv. Hvorfor tenker de ikke på alle oss som gjerne vil bli sunnere, men som må balansere inntaket. De kunne jo ha gitt oss en ca-kaloriberegning på det de selger syns jeg. Anonymkode: a4612...424 Tror at du - i likhet med mange andre - forveksler ordet "sunt" med "kalorifattig". Så du kan like godt lære det nå. De to ordene betyr ikke det samme. Vi er veldig mange som tåler helt fint å spise et kakestykke uten at det påvirker hverken helsa eller kroppen negativt. Og da foretrekker jeg et kakestykke som er laget med rene ingredienser. Anonymkode: be556...c2d 3
matrobot Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Hvis du kan matlaging, kan du se og ane hva disse inneholder matvarene. Deretter legger du inn det du tror den består. Selv om du bommer kanskje litt, er det ikke så farlig. Det har fungert bra for meg så langt. Uansett så er det helt greit med en "juksedag" i uken
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så skulle jeg ønske at det var påkrevd med liste over næringsinnhold på alt som ble solgt på kafeer, bakeri osv. Skulle også ønske det var en slik oversikt tilgjengelig på restauranter. Det finnes faktisk folk som har lyst til å vite kaloriinnholdet (i mitt tilfelle næringsinnholdet). Det gjør det lettere å gå ut og spise. For noen kan det være normalt å spise ute en gang i uka, f.eks - og da er det greit å vite HVA man spiser. Når jeg går ned i vekt ved å telle kalorier så kan jeg ikke spise ute, fordi jeg vet ikke kaloriinnholdet. Det vet jeg derimot når jeg lager maten selv. Kall meg gjerne hysterisk men er ikke alle som liker å bli vippet av pinnen, og som gjerne vil spise ute oftere men som sliter litt med det mtp vektnedgang osv. Anonymkode: 0c09c...392 Google is your friend. Anonymkode: dfff2...526
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener de som selger skal ta ansvar for din helse? Jeg er overvektig selv, men klarer FINT og ikke kjøpe kake når jeg er ute Anonymkode: 58f2e...970 Nei, jeg mener ikke det. Ansvaret er mitt. Jeg ville bare gjerne ha visst hva jeg egentlig får i meg. Hadde vært fint om de som leger maten også kunne ha opplyst litt om hva vi spiser og hva det inneholder. Fint for deg at du har det greit med å ikke kjøpe kaker når du er ute. Jeg ønsker å unne meg en av og til og vil vite hva jeg spiser. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan fint gå på kafé en gang i ny og ne å spise ett kakestykke uten å vite kaloriinnhold. Anonymkode: 4058e...69b Ja, det kan man og hvis man har lyst til å vite innholdet så burde ikke det være et problem å få oppgitt i 2020. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så skulle jeg ønske at det var påkrevd med liste over næringsinnhold på alt som ble solgt på kafeer, bakeri osv. Skulle også ønske det var en slik oversikt tilgjengelig på restauranter. Det finnes faktisk folk som har lyst til å vite kaloriinnholdet (i mitt tilfelle næringsinnholdet). Det gjør det lettere å gå ut og spise. For noen kan det være normalt å spise ute en gang i uka, f.eks - og da er det greit å vite HVA man spiser. Når jeg går ned i vekt ved å telle kalorier så kan jeg ikke spise ute, fordi jeg vet ikke kaloriinnholdet. Det vet jeg derimot når jeg lager maten selv. Kall meg gjerne hysterisk men er ikke alle som liker å bli vippet av pinnen, og som gjerne vil spise ute oftere men som sliter litt med det mtp vektnedgang osv. Anonymkode: 0c09c...392 Enig. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror at du - i likhet med mange andre - forveksler ordet "sunt" med "kalorifattig". Så du kan like godt lære det nå. De to ordene betyr ikke det samme. Vi er veldig mange som tåler helt fint å spise et kakestykke uten at det påvirker hverken helsa eller kroppen negativt. Og da foretrekker jeg et kakestykke som er laget med rene ingredienser. Anonymkode: be556...c2d Jeg lærer. 10 timer siden, matrobot skrev: Hvis du kan matlaging, kan du se og ane hva disse inneholder matvarene. Deretter legger du inn det du tror den består. Selv om du bommer kanskje litt, er det ikke så farlig. Det har fungert bra for meg så langt. Uansett så er det helt greit med en "juksedag" i uken Det er ikke så enkelt å ane hva kakestykker inneholder, for der jeg handler er det ingenting som ser ut som kaker vi har sett før. Alt er annerledes og jeg gjenkjenner ingenting, men gode er de. Anonymkode: a4612...424
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt er dyrket på rett vis i nærheten, det er grønt og frukt, solide middager og så kommer mitt spørsmål: hva med alle de gode kakene og søte fristelser som selges der, er det virkelig ingen som tenker på kalorier innenfor den livsstilen? Jeg spurte en gang og damen bak disken sa bare at "det tenker vi ikke på her". Så smilte hun. Ei syltynn lita yogaberte som aldri har hatt for mye vekt i hele sitt liv. Hvorfor tenker de ikke på alle oss som gjerne vil bli sunnere, men som må balansere inntaket. De kunne jo ha gitt oss en ca-kaloriberegning på det de selger syns jeg. Anonymkode: a4612...424 Jeg tror jeg hadde tørnet hvis caféer, restauranter, kiosker og gatekjøkken skulle hatt kcal og gram karbo oppført for hver rett. Anonymkode: 398bc...cc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå