AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Jeg ringte i dag til Nav og oppga at personen muligens mottar dobbel BT med samboer på tredje året og kanskje stønad til barnetilsyn ect. Personens utsagn fra tidligere har gjort at jeg har tenkt på dette i 2 år Nå føler jeg mer sær siden jeg ikke vet om personen har meldt i fra. Ønsker egentlig og ringe skatteetaten også da paret selger en bolig de ikke har bodd i ilp av de 12 siste månedene uten å oppgi dette. Jeg har tydeligvis litt issues 😅 1. Med personene, 2. Fordi jeg har arvet hus selv som jeg solgte videre og 3. Jeg er aleneforelder. 4. Irriterer meg bare. Anonymkode: e5dcf...aeb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Tro meg, nav pleier å finne det ut relativt raskt dersom noen holder på med rusk. Er det noe de kan, så er det å få tilbake penger de har utbetalt feil. Kjenner flere som har måttet tilbakebetale. Du er sær som gidder å bry deg. Fokuser mer på deg selv og egen familie enn alle andre. Anonymkode: cc6c0...f3e 7
Jaybird Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ringte i dag til Nav og oppga at personen muligens mottar dobbel BT med samboer på tredje året og kanskje stønad til barnetilsyn ect. Personens utsagn fra tidligere har gjort at jeg har tenkt på dette i 2 år Nå føler jeg mer sær siden jeg ikke vet om personen har meldt i fra. Ønsker egentlig og ringe skatteetaten også da paret selger en bolig de ikke har bodd i ilp av de 12 siste månedene uten å oppgi dette. Jeg har tydeligvis litt issues 😅 1. Med personene, 2. Fordi jeg har arvet hus selv som jeg solgte videre og 3. Jeg er aleneforelder. 4. Irriterer meg bare. Anonymkode: e5dcf...aeb Slike folk er bare irriterende, og det er alt for mange av dem! Synes egentlig det er fint å rapportere slikt, velferdssamfunnet er i stor grad basert på tillitt, og slike folk ødelegger den tilliten. Skulle jeg rapportert noe slikt, skulle jeg dog vært veldig sikker i min sak. Endret 6. mars 2020 av Jaybird 11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du er sær som gidder å bry deg. Fokuser mer på deg selv og egen familie enn alle andre. Anonymkode: cc6c0...f3e Og slike som deg er grunnen til at velferdsstaten vakler. Anonymkode: 6e339...903 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Lovbrudd burde alltid raporteres Anonymkode: a3097...150 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 4 minutter siden, Jaybird skrev: Slike folk er bare irriterende, og det er alt for mange av dem! Synes egentlig det er fint å rapportere slikt, velferdssamfunnet er i stor grad basert på tillitt, og slike folk ødelegger den tilliten. Skulle jeg rapportert noe slikt, skulle jeg dog vært veldig sikker i min sak. Føler jeg ikke trengte å være så sikker. Dama ser etter 2 tastetrykk og mor mottar f. Eks dobbel BT og evt. Når mor oppga at samboeren flyttet inn. Hun fra nav sa at hvis alt er i orden så skjer det ingenting, selvsagt, og mor får ingen varsel på at det er sjekket ut. Stemmer ikke tingene så får mor heller ikke beskjed om at de har mottatt tips om det. Men ringte inn anonymt og skjult nr. For å være på den sikre siden. Anonymkode: e5dcf...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, nav pleier å finne det ut relativt raskt dersom noen holder på med rusk. Er det noe de kan, så er det å få tilbake penger de har utbetalt feil. Kjenner flere som har måttet tilbakebetale. Du er sær som gidder å bry deg. Fokuser mer på deg selv og egen familie enn alle andre. Anonymkode: cc6c0...f3e Er jo enkelt å få f. Eks fobbel BT om ny samboer ikke endrer adressen når den flytter inn til i deg. Og da plukker ikke NAV dette opp automatisk. Anonymkode: e5dcf...aeb
Jaybird Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Føler jeg ikke trengte å være så sikker. Dama ser etter 2 tastetrykk og mor mottar f. Eks dobbel BT og evt. Når mor oppga at samboeren flyttet inn. Hun fra nav sa at hvis alt er i orden så skjer det ingenting, selvsagt, og mor får ingen varsel på at det er sjekket ut. Stemmer ikke tingene så får mor heller ikke beskjed om at de har mottatt tips om det. Men ringte inn anonymt og skjult nr. For å være på den sikre siden. Anonymkode: e5dcf...aeb Jeg tenker ikke at jeg vil være sikker for å slippe unna "bråk" selv, men jeg vil ikke skape noe problemer for noen andre uten at jeg er sikker på at det er sånn jeg ev. melder inn. Har aldri gjort det før, men har vært innom tanken. Endret 6. mars 2020 av Jaybird 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå