Gå til innhold

Trenger å gå fra min mann, men da blir jeg vel å vi på gata😔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke være sammen med han lengre, nå må jeg gå jeg er ikke lykkelig her. Vi har to barn som er 11 og 13. 
Jeg har vært mye syk og er under utdanning (tjener veldig lite og utdanningen min fører ikke til noen veldig bra betalt jobb heller) .. 

alt dette resulterer i at han eier alt her. Møbler har han kjøpt, tilogmed huset.. jeg eier kun klærne og toalettsakene mine. Finnes det noen støtte ordning for sånne som meg der ute? 
Må jo bo ett sted og ha barna mine annenhver uke men å bo har jeg absolutt ikke råd til sånn som d er nå..

noen som har vært i samme båt ?

takker for alle svar...

Anonymkode: 4468a...ac8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å bo et billigere sted? Jeg vet at det er mye billigere å leie i byer som er mindre enn Oslo, og da er det lettere. 

Jeg ville søkt jobber i en annen by og leid leilighet der. Du kan søke dagpenger tror jeg, hør med nav :)

Lykke til ❤️

Anonymkode: 75058...36f

AnonymBruker
Skrevet

Du klarer vel å vente til du i det minste er ferdig med utdanningen du nevner og har landet deg en jobb? Det er jo galskap å være så utålmodig nå at du flytter (hvor!!?) uten noen inntekt. Det går jo ikke. Det blir sosialen på deg da i så fall. Hvis de har noe sted for en kvinne med to barn da.... det er ofte simple og kummerlige leiligheter, det som finnes av sosialboliger.

Mitt råd er å vente til du har en sikker jobb og inntekt, og så ser du da hva du har å rutte med. Men boligen bør vel leies møblert, for forstår jeg deg rett har du ikke engang et møbel i ditt eie.

Anonymkode: 37fe2...171

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke være sammen med han lengre, nå må jeg gå jeg er ikke lykkelig her. Vi har to barn som er 11 og 13. 
Jeg har vært mye syk og er under utdanning (tjener veldig lite og utdanningen min fører ikke til noen veldig bra betalt jobb heller) .. 

alt dette resulterer i at han eier alt her. Møbler har han kjøpt, tilogmed huset.. jeg eier kun klærne og toalettsakene mine. Finnes det noen støtte ordning for sånne som meg der ute? 
Må jo bo ett sted og ha barna mine annenhver uke men å bo har jeg absolutt ikke råd til sånn som d er nå..

takker for alle svar...

1) Hvorfor eier du ikke nåla i veggen? 

2) Søk deg nye jobber og dropp studier slik at du har inntekt, deretter skaff en bolig og gå. Sørg for en dagtid jobb slik at du kan ha barna uten problemer. Lykke til. Du har gått i kvinnefella, ikke lurt. 

Anonymkode: f6415...aba

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takker for alle svar...

Du er vanskelig stilt, resurssvak ( økonomisk ). Du har ingen mulighet hos en privat utleier uten at denne har en avtale med sosialkontor/kummunen. Når det kommer til depositum blir neppe en nav garanti godtatt av en privat utleier. Det er bare å ta kontakt på sosialkontoret øyeblikkelig, dette er et akutt tilfelle de plikter å hjelpe deg med et middlertidig botilbud. Du fyller kravene som gir  rett til kommunal bolig. Når det gjelder å skaffe hvite varer og brune varer søker du om etablerins tilskudd .

Sett igang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

man ligger som man reder osv osv osv..........

hva er det med kjerringer i 2020 som fremdeles ikke evner å ha egen økonomi?

kan ikke skjønne noe annet enn at vedkommende må ha en ytterst lav panne. fytti grisen.

Anonymkode: 708fc...570

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dere gift? Har han særeie siden du sier han eier alt?

Anonymkode: 1dd8b...051

• Liker 1
Gjest Nina1975
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man ligger som man reder osv osv osv..........

hva er det med kjerringer i 2020 som fremdeles ikke evner å ha egen økonomi?

kan ikke skjønne noe annet enn at vedkommende må ha en ytterst lav panne. fytti grisen.

Anonymkode: 708fc...570

Dette var nyttig informasjon du.. 

Klarer du å holde ut til sommeren? Slik at du neste skoleår kan søke om disse stipendene studenter med barn får? De kan også hjelpe deg med leilighet.

Skrevet

Hvis du ikke har søkt om studielån og stipend for våren, hiv deg rundt og gjør det sfsf. Tror 15.mars er siste frist. 

Skrevet

I din situasjon så er det vel best at barna bor fast hos sin far til du får orden på livet ditt. Må ha skriftelig avtale med han på det regner jeg med.
Hvordan har du endt i en slik situasjon at du ikke eier noe som helst? Har du vært hjemme med barna fra de var små og ikke er gift med pappa'n deres?
I "min" kommune så har kommunen noen leiligheter, men ikke alle er like bra. De fleste er også det som kalles gjennomgangsboliger, hvor folk kan bo inntil 3 år. Det er den tiden kommunen regner med at de fleste som havner i tilsvarende situasjon som deg trenger for å komme på bena. Er en del flyktninger som får disse før andre som sliter i boligmarkedet. Kommunene er pålagt å ta imot X-antall flyktninger som må bosettes, derfor blir det færre til andre.
Du forstår vel, at for å ha barna boende hos deg, så må du kunne forsørge dere på en eller annen måte. Ungene må gå først i din situasjon. 
Du kan begynne å sjekke med kommunen din hva slags muligheter du har, men IKKE ta ungene ut av skolen de går på før skoleslutt til sommeren. Ta kontakt med NAV sosial og spør om hjelp der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...