Gå til innhold

Dere som har tatt fagbrev i barne og ungdomsfag, hvordan var den praktiske delen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta og lurer på f.els hvordan oppgavene kan være og hvordan dokumentasjonen etter på er. 🙃

Anonymkode: d1724...9ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barne og  ungdomsarbeiderfag. 

Anonymkode: d1724...9ae

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på fagprøven? Det ligger mange oppgaver ute på nett, men det er kanskje bare skriftlig eksamen? Hvis du jobber på en barnehage, skole eller SFO kan det hende tidligere fagprøver er lagret slik som på min arbeidsplass. 

Jeg husker ikke min egen fagprøve i detalj, men jeg kan prøve å forklare.

én oppgave for barnehage (0-6 år)

én oppgave for skole/sfo (6-12)

én oppgave ungdomsklubb eller lignende (12-18)

Hovedvekten ligger på den oppgaven du skal utføre, jeg jobber i barnehage så min oppgave var i barnehagen. 

Jeg fikk tre fagområder jeg måtte ha med i oppgaven, ellers sto jeg fritt til å velge aktiviteter og tema som jeg selv ville. Jeg skrev mye mer på barnehageoppgaven enn de andre, og denne oppgaven skulle jeg også utføre- de andre oppgavene skal du "late som" du skal utføre. Måtte skrive om en hel dag i de forskjellige oppgavene, og to aktiviteter som inneholdt fagområdene i barnehage- og skoleoppgavene. 

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet om dokumentasjon. I mitt tilfelle var det ferdige produktet én av dokumentasjonene (jeg hadde blant annet en formingsaktivitet) og ellers hadde jeg ikke noe dokumentasjon, selv om jeg skrev i oppgaven at jeg skulle dokumentere med bilder. Angående den muntlige delen med sensorer etterpå er det viktigste at du kan snakke for deg, om du gjør feil eller ting ikke går som planlagt gjør det ingen ting så lenge du viser at du er klar over det og reflekterer rundt det. 

Håper dette var litt oppklarende. :)

Anonymkode: 54530...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...