AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #41 Del Skrevet 31. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og blir ikke kastrert. Anonymkode: f69d5...c6b Det er mange dyr som lever i det ville. Skal man kastrere alle disse også? Anonymkode: d3810...0ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 31. mars 2020 #42 Del Skrevet 31. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Btw, det er også folk som driver oppdrett. Ingen setter pris på ekstremist-uttalelser. Hverken vetrinærer eller dyreholdere. Anonymkode: d3810...0ce Visste ikke at du snakker for alle veterinærer og dyreholdere.. Jeg har ikke mye empati for folk som avler kaniner for kjøtt, og det er tydelig at slike folk ikke akkurat har kaninenes beste for seg så ville heller ikke hørt på rådene deres 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er utrolig hvor mye ekstremisme det er ute og går blant veganere. Anonymkode: d3810...0ce Ja for all del, gjør om denne diskusjonen til «la oss kritisere veganere». Kjære vene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #43 Del Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, rebony skrev: Visste ikke at du snakker for alle veterinærer og dyreholdere.. Jeg har ikke mye empati for folk som avler kaniner for kjøtt, og det er tydelig at slike folk ikke akkurat har kaninenes beste for seg så ville heller ikke hørt på rådene deres Ja for all del, gjør om denne diskusjonen til «la oss kritisere veganere». Kjære vene. Da skal jeg gi deg en nyhet: Kaniner blir også avlet som kjæledyr. Se der lærte du noe nytt. Hilsen kaninavler. Anonymkode: d3810...0ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 31. mars 2020 #44 Del Skrevet 31. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Btw, det er også folk som driver oppdrett. Ingen setter pris på ekstremist-uttalelser. Hverken vetrinærer eller dyreholdere. Anonymkode: d3810...0ce Btw, hvis du snakker med en hvilken som helst veterinær som har spesialisert seg på kaniner så vil 100% av de fortelle deg at du skal kastrere alle kaninene dine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #45 Del Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, rebony skrev: Btw, hvis du snakker med en hvilken som helst veterinær som har spesialisert seg på kaniner så vil 100% av de fortelle deg at du skal kastrere alle kaninene dine. Ikke når jeg driver avl. Anonymkode: d3810...0ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 31. mars 2020 #46 Del Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Ikke når jeg driver avl. Anonymkode: d3810...0ce Men for faen i helvette. Da holder du jo ikke 30 kaniner sammen! Da holder du vel bare de to som skal parre seg sammen?! Personen jeg tidligere siterte drev med avl for kjøtt og det var denne personen jeg kritiserte. Gidder ikke diskutere med folk som tydeligvis bare skal kverulere ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #47 Del Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, rebony said: Btw, hvis du snakker med en hvilken som helst veterinær som har spesialisert seg på kaniner så vil 100% av de fortelle deg at du skal kastrere alle kaninene dine. Selvsagt. De tjener jo gode penger på det. Anonymkode: f69d5...c6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #48 Del Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, rebony skrev: Men for faen i helvette. Da holder du jo ikke 30 kaniner sammen! Da holder du vel bare de to som skal parre seg sammen?! Personen jeg tidligere siterte drev med avl for kjøtt og det var denne personen jeg kritiserte. Gidder ikke diskutere med folk som tydeligvis bare skal kverulere ass. Når du banner, har du tapt debatten. Vi har 10 kaniner som vi avler på. 5 hanner og 5 hunner. Vi passer godt på at det ikke blir avl på unger og fedre/mødre. De har hvert sitt område ute: 60*60 meter til hvert kjønn, med hus, trapper og avsatser. De går veldig fint sammen og vi har aldri hatt sykdom eller slåsskamper blant kaninene. Vi har videoovervåking, så når vi ikke ser til dem, kan vi følge med på skjermen. Anonymkode: d3810...0ce 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #49 Del Skrevet 31. mars 2020 Glemte å skrive at vil folk ha dem som kjæledyr, eller koke/steke dem legger vi oss ikke borti. Anonymkode: d3810...0ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 31. mars 2020 #50 Del Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Selvsagt. De tjener jo gode penger på det. Anonymkode: f69d5...c6b For et latterlig svar. Du tror alle verdens veterinærer er så kyniske? Jeg har aldri snakka med en som ikke 100% har tenkt på dyrenes beste, du burde virkelig vurdere å skaffe ny veterinær om det er slik du tenker om din nåværende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 31. mars 2020 #51 Del Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Glemte å skrive at vil folk ha dem som kjæledyr, eller koke/steke dem legger vi oss ikke borti. Anonymkode: d3810...0ce Wow. Det sier sitt. Kan aldri i min villeste fantasi tenke meg å selge kaninunger som mat, og at du ikke engang bryr deg om det sier meg at du ikke er en seriøs oppdretter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #52 Del Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, rebony said: Wow. Det sier sitt. Kan aldri i min villeste fantasi tenke meg å selge kaninunger som mat, og at du ikke engang bryr deg om det sier meg at du ikke er en seriøs oppdretter. Men det kan jeg. Og mange med meg. Folk er forskjellige, det kan være på tide å respektere det. Synes vedkommende du krangler med virker svært seriøs. Anonymkode: 8c76a...f45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #53 Del Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt. De tjener jo gode penger på det. Anonymkode: f69d5...c6b Det er jo det de gjør. Vi har hatt kaniner siden vi var barn og har aldri opplevd slåsskamper eller kreft blant kaninene. Folk med ekstreme holdninger til dyrehold går det virkelig ikke an å diskutere med. De tenker kun i svart-hvitt og er så fargeblinde at de ikke ser andre nyanser. Anonymkode: d3810...0ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #54 Del Skrevet 31. mars 2020 8 minutter siden, rebony skrev: Da holder du jo ikke 30 kaniner sammen! Da holder du vel bare de to som skal parre seg sammen?! Avlskaniner går jo ikke sammen konstant, de går sammen for parring, ellers går de med flokkmedlemmer av samme kjønn. Anonymkode: bc0c2...21d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #55 Del Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Avlskaniner går jo ikke sammen konstant, de går sammen for parring, ellers går de med flokkmedlemmer av samme kjønn. Anonymkode: bc0c2...21d Nettopp. Det er mange som ikke vet hva de snakker om dessverre. Anonymkode: d3810...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 31. mars 2020 #56 Del Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo det de gjør. Vi har hatt kaniner siden vi var barn og har aldri opplevd slåsskamper eller kreft blant kaninene. Folk med ekstreme holdninger til dyrehold går det virkelig ikke an å diskutere med. De tenker kun i svart-hvitt og er så fargeblinde at de ikke ser andre nyanser. Anonymkode: d3810...0ce Det går ikke an å diskutere med sånne som dere heller. Når all fakta og forskning viser til at kaniner har det best kastrert, hvorfor tror dere at dere vet bedre? Dere tjener penger på disse dyrene, ergo dere tenker ikke på dyrenes beste. Men greit, jeg har visst ekstreme holdninger bare fordi jeg er uenig i at kaniner skal bli solgt som kjøtt, beklager. Bare fortsett å tjene pengene deres, dere vet jo tydeligvis best... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #57 Del Skrevet 31. mars 2020 På 6.3.2020 den 16.52, AnonymBruker skrev: Stor fare for livmorkreft og at de kan være hormonelle og kranglete. Anonymkode: ef130...e5a Da dør de tidligere, det er nok av kaniner i verden, så hvorfor skal de leve lengst mulig? Dessuten vil det koste familien mer enn 6k for å få det gjort. Det er altfor dyrt for sen slags dyr. Anonymkode: 7b305...e05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #58 Del Skrevet 31. mars 2020 17 minutter siden, rebony skrev: Wow. Det sier sitt. Kan aldri i min villeste fantasi tenke meg å selge kaninunger som mat, og at du ikke engang bryr deg om det sier meg at du ikke er en seriøs oppdretter. Kaniner blir solgt så kan du aldri garantere at de lever et godt liv og dør av alderdom. Anonymkode: 7b305...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 31. mars 2020 #59 Del Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Da dør de tidligere, det er nok av kaniner i verden, så hvorfor skal de leve lengst mulig? Dessuten vil det koste familien mer enn 6k for å få det gjort. Det er altfor dyrt for sen slags dyr. Anonymkode: 7b305...e05 "Hvorfor skal de leve lengst mulig?" og "For den slags dyr"?! Er kaniner verdt mindre enn katter og hunder? Er det det du mener? Fordi de er små dyr så er de ikke verdt pengene det koster å dra til veterinær? Nei vettu hva. Jeg melder meg ut av denne diskusjonen for godt, jeg blir kvalm av holdningene dere har ovenfor kaniner. Dere skulle virkelig ikke fått lov til å ha de i det hele tatt når dere bryr dere så lite om dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #60 Del Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, rebony skrev: Det går ikke an å diskutere med sånne som dere heller. Når all fakta og forskning viser til at kaniner har det best kastrert, hvorfor tror dere at dere vet bedre? Dere tjener penger på disse dyrene, ergo dere tenker ikke på dyrenes beste. Men greit, jeg har visst ekstreme holdninger bare fordi jeg er uenig i at kaniner skal bli solgt som kjøtt, beklager. Bare fortsett å tjene pengene deres, dere vet jo tydeligvis best... Nei, vi tenker absolutt ikke på dyrenes beste. Det er derfor de har store områder utendørs med hinder og avsatser der de kan løpe fritt og i tillegg stikke seg litt bort hvis de trenger litt fred. Vi tenker ikke på dyrenes beste når de har flotte "hus" med varme innlagt om vinteren og mat og drikke som byttes flere ganger om dagen. Vi tenker absolutt ikke på dyrenes beste når vi kontakter veterinær når de har problemer med fødeslen. Vi tenker ikke på dyrenes beste når vi bruker timer sammen med de nyfødte ungene for at de skal bli vant med mennesker og vi koser og snakker med dem så og si alltid. Ja, vi er virkelig noe grrrrruuuuujsommme mennesker 😂 Fysj og fysj... Anonymkode: d3810...0ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå