AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #21 Skrevet 28. september 2020 6 minutter siden, Paramount skrev: Nei, det jeg sier er at jeg gjør det hun gir meg anledning til å gjøre av ting som er av egeninteresse, og det hun ønsker at jeg skal gjøre som er i hennes interesse. Men nå har du allerede delt opp dette i hennes og din interesse, og ser ikke at det er snakk om parets interesse. Motsatsen ville vært at hvis hun bestemmer noe, så legger du ned de ønskene som ikke går overens med det hun har bestemt. Ellers vil jo dine ønsker stadig legge lokk på et egentlig samarbeid. La oss f.eks. tenke oss at sjefen sier at dere skal diskutere i grupper, mens du ønsker å diskutere i plenum. Sjefen er da avhengig av at du klarer å legge ned ditt ønske fullstendig, ellers vil jo din deltagelse preges av trenering og mutthet fra din side, og et håp om å få ditt ønske oppfylt. Det er først når alle har den samme agendaen, og ikke sittter og tviholder på egen agenda, at ting går fint. 7 minutter siden, Paramount skrev: I et kvinnestyrt forhold er mannens første prioritet at kvinnen har det bra og er fornøyd. Det er fundamentet. Ikke slik jeg oppfatter ordet, nei. Jeg oppfatter det som at første prioritet er at begge to, altså paret, har det bra og er fornøyd. Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #22 Skrevet 28. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser for meg at dette blir framtida vår. Jeg har allerede fått kjæresten til å selge bilen og jobbe mindre. Jeg er såklart avhengig av å kjenne ham godt for å ta gode avgjørelser. Derfor har jeg ikke tatt så mange ennå. Anonymkode: 32043...d65 Veldig spennende! Helt enig i at det krever godt kjennskap! Anonymkode: 2c689...83b 1
Gjest Paramount Skrevet 28. september 2020 #23 Skrevet 28. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå har du allerede delt opp dette i hennes og din interesse, og ser ikke at det er snakk om parets interesse. Motsatsen ville vært at hvis hun bestemmer noe, så legger du ned de ønskene som ikke går overens med det hun har bestemt. Ellers vil jo dine ønsker stadig legge lokk på et egentlig samarbeid. La oss f.eks. tenke oss at sjefen sier at dere skal diskutere i grupper, mens du ønsker å diskutere i plenum. Sjefen er da avhengig av at du klarer å legge ned ditt ønske fullstendig, ellers vil jo din deltagelse preges av trenering og mutthet fra din side, og et håp om å få ditt ønske oppfylt. Det er først når alle har den samme agendaen, og ikke sittter og tviholder på egen agenda, at ting går fint. Ikke slik jeg oppfatter ordet, nei. Jeg oppfatter det som at første prioritet er at begge to, altså paret, har det bra og er fornøyd. Anonymkode: 2c689...83b Det du skriver tyder på at du har gått glipp av det viktigste poenget (trodde kanskje du hadde lest deg opp noe). Hele poenget med et kvinnestyrt forhold er teorien om at kvinnens velvære bestemmer forholdets velvære, og at kvinnen er den som egner seg best som leder i et forhold. Det beste for kvinnen, er altså det beste for forholdet. Mannen innretter seg frivillig, fordi han stoler på kvinnens dømmekraft, og finner det tilfredsstillende å bli ledet av en god leder.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #24 Skrevet 28. september 2020 Setter pris på tråden. Skal lese meg litt opp på det. Er det en fetisj tenker du, eller en livsstil bare? For noen kommer det kanskje bare naturlig? Anonymkode: c7efc...60f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #25 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Setter pris på tråden. Skal lese meg litt opp på det. Er det en fetisj tenker du, eller en livsstil bare? For noen kommer det kanskje bare naturlig? Anonymkode: c7efc...60f Fetisj? Herregud! 🙄 Handler om at noen - både menn og kvinner - er naturlige ledere. Typen som tar initiativ, får idéer, setter i gang, gjennomfører. Andre er ikke ledertypen, og synes det er greit å være med på prosessen, men er ikke igangsetter og pådriver av natur. Har ikke noe med sex å gjøre, er det samme som skjer i venneforhold, på arbeidsplasser mm. Anonymkode: e99a6...820 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #26 Skrevet 28. september 2020 6 minutter siden, Paramount skrev: Det du skriver tyder på at du har gått glipp av det viktigste poenget (trodde kanskje du hadde lest deg opp noe). Hele poenget med et kvinnestyrt forhold er teorien om at kvinnens velvære bestemmer forholdets velvære, og at kvinnen er den som egner seg best som leder i et forhold. Det beste for kvinnen, er altså det beste for forholdet. Mannen innretter seg frivillig, fordi han stoler på kvinnens dømmekraft, og finner det tilfredsstillende å bli ledet av en god leder. Javel, men det du skriver tyder på at du har gått glipp av det største problemet som kvinner har, nemlig at mannen ikke egentlig vil gi slipp på sine egeninteresser. Mulig jeg tar feil, så kom gjerne med et eksempel på en slik egeninteresse som skal være belønning. Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #27 Skrevet 28. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fetisj? Herregud! 🙄 Handler om at noen - både menn og kvinner - er naturlige ledere. Typen som tar initiativ, får idéer, setter i gang, gjennomfører. Andre er ikke ledertypen, og synes det er greit å være med på prosessen, men er ikke igangsetter og pådriver av natur. Har ikke noe med sex å gjøre, er det samme som skjer i venneforhold, på arbeidsplasser mm. Anonymkode: e99a6...820 Vel det var jo snakk om at dette er et bedre tema for fetlife så da må det vel være lov å spørre? Anonymkode: c7efc...60f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #28 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fetisj? Herregud! 🙄 Handler om at noen - både menn og kvinner - er naturlige ledere. Typen som tar initiativ, får idéer, setter i gang, gjennomfører. Andre er ikke ledertypen, og synes det er greit å være med på prosessen, men er ikke igangsetter og pådriver av natur. Har ikke noe med sex å gjøre, er det samme som skjer i venneforhold, på arbeidsplasser mm. Anonymkode: e99a6...820 Er stort sett enig i det du skriver, men siden det handler om et kjærlighetsforhold så henger det jo også sammen med sex. Grunnen til at jeg er nysgjerrig på det, er fordi kvinner ofte mister sexlyst i et forhold, og oftere enn ikke, skyldes det tilsynelatende utmattelse etter langvarig drakamp med mannen. Ofte om helt ikke-seksuelle ting, men som (selvfølgelig) påvirker sexlysten. I tillegg tror jeg flere kvinner enn de som per i dag regner seg som dominatrix (og ofte inntar denne rollen bare for å please submissive menn) kunne hatt både glede og nytte av å bestemme mer. På en smidig måte, hvor hun blir hørt og får styringsrett, ikke som en mamma. Anonymkode: 2c689...83b 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #29 Skrevet 28. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel det var jo snakk om at dette er et bedre tema for fetlife så da må det vel være lov å spørre? Anonymkode: c7efc...60f Tror det var i den tråden jeg opprettet inne på seksualitetsforumet, og ikke i denne her. Dette er ikke snakk om en spesiell fetisj, nei, det er snakk om en romantisk og seksuell livsstil. Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #30 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er stort sett enig i det du skriver, men siden det handler om et kjærlighetsforhold så henger det jo også sammen med sex. Grunnen til at jeg er nysgjerrig på det, er fordi kvinner ofte mister sexlyst i et forhold, og oftere enn ikke, skyldes det tilsynelatende utmattelse etter langvarig drakamp med mannen. Ofte om helt ikke-seksuelle ting, men som (selvfølgelig) påvirker sexlysten. I tillegg tror jeg flere kvinner enn de som per i dag regner seg som dominatrix (og ofte inntar denne rollen bare for å please submissive menn) kunne hatt både glede og nytte av å bestemme mer. På en smidig måte, hvor hun blir hørt og får styringsrett, ikke som en mamma. Anonymkode: 2c689...83b 🤮 Anonymkode: e99a6...820
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #31 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 🤮 Anonymkode: e99a6...820 Herregud... Anonymkode: 2c689...83b 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #32 Skrevet 28. september 2020 Hvis du skal søke menn utifra denne "livsstilen" men ikke takler at det kan være en fetisj for noen så burde du i hvertfall utdype det da. For det kan lett bli misforstått. Ofte har man disse definerte rollene i fetisjmiljøer der man søker veldig spesifikke ting. Anonymkode: c7efc...60f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #33 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal søke menn utifra denne "livsstilen" men ikke takler at det kan være en fetisj for noen så burde du i hvertfall utdype det da. For det kan lett bli misforstått. Ofte har man disse definerte rollene i fetisjmiljøer der man søker veldig spesifikke ting. Anonymkode: c7efc...60f Utdype hva? Antar at de fleste som leser og skriver på denne siden her, befinner seg i et voksent kjærlighetsforhold, og at de fleste som interesserer seg for dette, har vært i forholdet noen år. Hvis det du ønsker å diskutere er sex eller dating, så finnes det andre sider for å diskutere det. Anonymkode: 2c689...83b 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #34 Skrevet 28. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdype hva? Antar at de fleste som leser og skriver på denne siden her, befinner seg i et voksent kjærlighetsforhold, og at de fleste som interesserer seg for dette, har vært i forholdet noen år. Hvis det du ønsker å diskutere er sex eller dating, så finnes det andre sider for å diskutere det. Anonymkode: 2c689...83b Ok, jeg tror det du snakker om er noe jeg bare ville kalt å være sammen med en tøffel, om det ikke er noe mer spennende enn det. Hvis du søker litt mer rundt vil du sikkert finne ut at folk også har dette som fetisj. Anonymkode: c7efc...60f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #35 Skrevet 28. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg tror det du snakker om er noe jeg bare ville kalt å være sammen med en tøffel, om det ikke er noe mer spennende enn det. Hvis du søker litt mer rundt vil du sikkert finne ut at folk også har dette som fetisj. Anonymkode: c7efc...60f Javel, men det er altså ikke det det er snakk om her. Helt greit at du kaller det tøffel. Du har sikkert et så godt liv at du ikke behøver å krangle med andre om...ooops! Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #36 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Javel, men det er altså ikke det det er snakk om her. Helt greit at du kaller det tøffel. Du har sikkert et så godt liv at du ikke behøver å krangle med andre om...ooops! Anonymkode: 2c689...83b Måtte bare forklare meg siden du ble SÅ paff over at du mente definerte kjønnsroller ikke er en fetisj, så jeg tenker kanskje du også har misforstått disse som har laget denne forkortelsen. Anonymkode: c7efc...60f
Konungr Skrevet 28. september 2020 #37 Skrevet 28. september 2020 Nei, her fordeler vi det. Jeg tar de viktige avgjørelsene som går på økonomi så får hun styre med når klesvasken skal tas og slike ting.
Gjest Paramount Skrevet 28. september 2020 #38 Skrevet 28. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel, men det du skriver tyder på at du har gått glipp av det største problemet som kvinner har, nemlig at mannen ikke egentlig vil gi slipp på sine egeninteresser. Anonymkode: 2c689...83b Tvert i mot. Det er nettopp det du skriver som gjør meg overbevist om at et kvinnestyrt forhold er det beste, også for mannen. Ikke alle menn skjønner, eller tror på dette, de går rett på sak og maser seg til det de vil uten å skjønne at riktige veien for å få det bra for begge, er at kvinnen og hennes behov/ønsker prioriteres.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #39 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, Paramount skrev: Tvert i mot. Det er nettopp det du skriver som gjør meg overbevist om at et kvinnestyrt forhold er det beste, også for mannen. Ikke alle menn skjønner, eller tror på dette, de går rett på sak og maser seg til det de vil uten å skjønne at riktige veien for å få det bra for begge, er at kvinnen og hennes behov/ønsker prioriteres. Javel, men har du noe eksempel på hva du mener med belønning. Slik jeg ser det, så er jo også det å glede mannen noe som kvinnen ønsker seg, og dermed legger inn i skjemaet. Mens jeg spurte deg om du var villig til å legge vekk den ønskene som ikke stemmer overens med kvinnens ønsker. Jeg har nå spurt så mange ganger om det samme, og jeg vet ikke om du bevisst unngår å svare. Men hvis ikke, hadde det vært fint om du faktisk svarte konkret. Anonymkode: 2c689...83b 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #40 Skrevet 28. september 2020 12 minutter siden, Paramount skrev: Tvert i mot. Det er nettopp det du skriver som gjør meg overbevist om at et kvinnestyrt forhold er det beste, også for mannen. Ikke alle menn skjønner, eller tror på dette, de går rett på sak og maser seg til det de vil uten å skjønne at riktige veien for å få det bra for begge, er at kvinnen og hennes behov/ønsker prioriteres. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel, men har du noe eksempel på hva du mener med belønning. Slik jeg ser det, så er jo også det å glede mannen noe som kvinnen ønsker seg, og dermed legger inn i skjemaet. Mens jeg spurte deg om du var villig til å legge vekk den ønskene som ikke stemmer overens med kvinnens ønsker. Jeg har nå spurt så mange ganger om det samme, og jeg vet ikke om du bevisst unngår å svare. Men hvis ikke, hadde det vært fint om du faktisk svarte konkret. Anonymkode: 2c689...83b For å komme med noen eksempler. Du ønsker deg... - ny Audi - prøve analsex - rølpetur med gutta en uke av sommerferien - slikke føttene hennes - at dere skal bruke mer penger på AV-utstyr og mindre på oppussing - eller andre ting Vil dette da være noe hun kan si nei til, uten å hele tiden møte valpeblikket ditt som håper at du snart har føyd henne lenge nok til at du fortjener denne belønningen likevel? Jeg spør konkret, siden du skrev; «Dersom jeg får gjøre noe hun egentlig ikke vil jeg skal gjøre er det en belønning, som må være fortjent.» Anonymkode: 2c689...83b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå