AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Visste ikke at dette var en «greie» før jeg leste det i en tråd her og måtte goigle litt. Sånn har det allrid vært hos oss. Jeg har oversikten og kontrollen på alt. Men vi fordeler srbeid likt mellom oss og han er alltid med på viktige avgjørelser. Men det er jeg som har det store «oppsynet», eller hva jeg skal kalle det, i familien og forholdet. Slik er det for mine foreldre (og hans og i stor grad) og slik var det for mine besteforeldre. Besteforeldrene mine var gift i over 50 år til den første av de gikk bort. Mine foreldre har vært gift i snart 50 og hans i litt over 50. Vi har vært gift i snart 22. Hvordan er «lederrollen» fordelt hos dere? Anonymkode: 9e9eb...8f2 2
youcancallmejune Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Motsatt. Det er han som har oversikten og kontrollen på det meste, men vi samarbeider godt og jeg er alltid med på viktige avgjørelser. Det fungerer perfekt, for jeg jobber mest og er minst hjemme. 1
Gjest Paramount Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Kan høres ut som at slike forhold fungerer bra. Slik jeg har fått inntrykk av fra mange ulike kilder. Hos oss er vi kanskje 60-40 i hennes favør. Har lest en del om dette, og skal gjøre det jeg kan for at hun tar over enda mer. Har et litt spesielt ønske kanskje, om at hun skal ha 100% kontroll på absolutt alt, om hun vil, og ser seg i stand til det. Det blir i så fall ganske eksperimentelt, og et stykke utenfor det en forbinder med vanlige forhold vil jeg tro . Endret 6. mars 2020 av Paramount
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 På 6.3.2020 den 23.25, Paramount skrev: Har et litt spesielt ønske kanskje, om at hun skal ha 100% kontroll på absolutt alt, om hun vil, og ser seg i stand til det. Det blir i så fall ganske eksperimentelt, og et stykke utenfor det en forbinder med vanlige forhold vil jeg tro . Ville du da gått med på alt hun ønsker seg? Spør ikke bare deg, er også interessert i svar fra andre menn som ønsker dette. Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ville du da gått med på alt hun ønsker seg? Spør ikke bare deg, er også interessert i svar fra andre menn som ønsker dette. Anonymkode: 2c689...83b Høres ut som Paramount muligens er submissive og ønsker å bli kontrollert og dominert i hverdag så vel som på soverommet Anonymkode: fb896...2a9 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som Paramount muligens er submissive og ønsker å bli kontrollert og dominert i hverdag så vel som på soverommet Anonymkode: fb896...2a9 Ja, men det er derfor jeg spør. Vil helst ha svar fra de som svarer på egne vegne, ikke de som svarer hva de tror andre mener. Anonymkode: 2c689...83b
Gjest Paramount Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville du da gått med på alt hun ønsker seg? Anonymkode: 2c689...83b Dersom det totalt sett var til forholdets beste, og ikke av mangel på kjærlighet.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 7 minutter siden, Paramount skrev: Dersom det totalt sett var til forholdets beste, og ikke av mangel på kjærlighet. Ja, selvfølgelig. Tenkte mest på ting som du muligens har veldig lyst til som hun sier du ikke får lov til, eller som du ikke har lyst til som hun sier du må. Altså at det ikke blir et mor og sønn forhold, med stadige forsøk på grensetesting, men som en leder og en ansatt, hvor lederen er den med siste ord, og ingen krangel. Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #9 Skrevet 28. september 2020 Grunnen til at jeg lurer er at når jeg leser om forhold her inne, så virker det mange ganger som at det er et stilltiende samtykke om at det er dama som har kontrollen, samtidig som det strander på at mannen kjører sitt eget løp, og ikke vil eller klarer å forholde seg til det dama sier. Anonymkode: 2c689...83b 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 På 6.3.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev: Visste ikke at dette var en «greie» før jeg leste det i en tråd her og måtte goigle litt. Sånn har det allrid vært hos oss. Jeg har oversikten og kontrollen på alt. Men vi fordeler srbeid likt mellom oss og han er alltid med på viktige avgjørelser. Men det er jeg som har det store «oppsynet», eller hva jeg skal kalle det, i familien og forholdet. Slik er det for mine foreldre (og hans og i stor grad) og slik var det for mine besteforeldre. Besteforeldrene mine var gift i over 50 år til den første av de gikk bort. Mine foreldre har vært gift i snart 50 og hans i litt over 50. Vi har vært gift i snart 22. Hvordan er «lederrollen» fordelt hos dere? Anonymkode: 9e9eb...8f2 Samme her, han henger bare på slep og gjør som han får beskjed om, helst minst mulig. Han tar ikke initiativ til noen ting på egen hånd. Hadde det ikke vært for meg hadde vi aldri vært på ferie, pusset opp eller kjøpt nye biler. Skal sies at han lager middag og vasker klær i ukedagene. Vi er snart 50😅 Anonymkode: 6410b...9dd
Gjest Paramount Skrevet 28. september 2020 #11 Skrevet 28. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig. Tenkte mest på ting som du muligens har veldig lyst til som hun sier du ikke får lov til, eller som du ikke har lyst til som hun sier du må. Altså at det ikke blir et mor og sønn forhold, med stadige forsøk på grensetesting, men som en leder og en ansatt, hvor lederen er den med siste ord, og ingen krangel. Anonymkode: 2c689...83b Ingen krangel er hovedpoenget. Hun bestemmer, også hva jeg kan/skal gjøre eller ikke gjøre, uten diskusjon. Dersom jeg får gjøre noe hun egentlig ikke vil jeg skal gjøre er det en belønning, som må være fortjent.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 Liker ikke tanken på at noe skal være enten "female" eller "male" lead. Altså, vi er partnere, vi er et team. Ingen er noe mer leder enn den andre. Jeg (kvinnen) har ansvar for å betale regninger og ber han overføre penger til det, men ellers har vi like mye oversikt og fordeler oppgaver i hjemmet likt. Anonymkode: a0d6a...5dd
Gjest Paramount Skrevet 28. september 2020 #13 Skrevet 28. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg lurer er at når jeg leser om forhold her inne, så virker det mange ganger som at det er et stilltiende samtykke om at det er dama som har kontrollen, samtidig som det strander på at mannen kjører sitt eget løp, og ikke vil eller klarer å forholde seg til det dama sier. Anonymkode: 2c689...83b Da er det kanskje mer snakk om at dama er den eneste som tar ansvar for at ting blir gjort, framfor å ha kontroll?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #14 Skrevet 28. september 2020 7 minutter siden, Paramount skrev: Ingen krangel er hovedpoenget. Hun bestemmer, også hva jeg kan/skal gjøre eller ikke gjøre, uten diskusjon. Dersom jeg får gjøre noe hun egentlig ikke vil jeg skal gjøre er det en belønning, som må være fortjent. Så det du sier er at du egentlig ikke helt går med på det hun sier? Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #15 Skrevet 28. september 2020 4 minutter siden, Paramount skrev: Da er det kanskje mer snakk om at dama er den eneste som tar ansvar for at ting blir gjort, framfor å ha kontroll? Ja, det er det det er. Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #16 Skrevet 28. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker ikke tanken på at noe skal være enten "female" eller "male" lead. Altså, vi er partnere, vi er et team. Ingen er noe mer leder enn den andre. Jeg (kvinnen) har ansvar for å betale regninger og ber han overføre penger til det, men ellers har vi like mye oversikt og fordeler oppgaver i hjemmet likt. Anonymkode: a0d6a...5dd Neivel. Jeg gjør. Anonymkode: 2c689...83b 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #17 Skrevet 28. september 2020 Tja, det bikker nok litt over i min favør, men vi er partnere. Jeg har kontroll på økonomien (han har selvsagt innsyn i alt, men jeg sørger for at alt blir betalt i tide, osv), jeg er kontaktpunkt mot banker, osv, jeg bestiller verksted til bilene, jeg setter oftere i gang prosjekter enn han. Han er litt distre og ting blir fort glemt og utsatt, mens jeg liker å ha full kontroll. Anonymkode: efa70...028
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #18 Skrevet 28. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her, han henger bare på slep og gjør som han får beskjed om, helst minst mulig. Han tar ikke initiativ til noen ting på egen hånd. Hadde det ikke vært for meg hadde vi aldri vært på ferie, pusset opp eller kjøpt nye biler. Skal sies at han lager middag og vasker klær i ukedagene. Vi er snart 50😅 Anonymkode: 6410b...9dd Høres fint ut! Slippe å ha en eller annen masekopp som stadig trekker i tålmodigheten Anonymkode: 2c689...83b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #19 Skrevet 28. september 2020 Ser for meg at dette blir framtida vår. Jeg har allerede fått kjæresten til å selge bilen og jobbe mindre. Jeg er såklart avhengig av å kjenne ham godt for å ta gode avgjørelser. Derfor har jeg ikke tatt så mange ennå. Anonymkode: 32043...d65
Gjest Paramount Skrevet 28. september 2020 #20 Skrevet 28. september 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det du sier er at du egentlig ikke helt går med på det hun sier? Anonymkode: 2c689...83b Nei, det jeg sier er at jeg gjør det hun gir meg anledning til å gjøre av ting som er av egeninteresse, og det hun ønsker at jeg skal gjøre som er i hennes interesse. Jeg stoler på at det blir rettferdig og riktig totalt sett for begge. I et kvinnestyrt forhold er mannens første prioritet at kvinnen har det bra og er fornøyd. Det er fundamentet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå