AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Fått jobb på barneverns institusjon, men glemte si at jeg har automat lappen. Er det lov å bruke egen bil tror dere ? Er bare vikar. Uff nei 😬😬 Anonymkode: eba98...9fe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fått jobb på barneverns institusjon, men glemte si at jeg har automat lappen. Er det lov å bruke egen bil tror dere ? Er bare vikar. Uff nei 😬😬 Anonymkode: eba98...9fe Strenge regler på bruk av egen bil i forbindelse med transport av klienter/pasienter osv. Du får nesten bare forhøre deg på arbeidsplassen, men er du sikker på at de ikke har automatbiler da? Mange som tar i bruk el-biler om dagen, og de er jo også automat. Anonymkode: b9b90...1d9 17
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Er nok ikke lov å bruke egen bil, men mange av bilene på instutisjoner og omsorgsboliger er automat Si ifra når du møter på jobb, det er nok uansett ikke om du har automat eller manuell lappen som har vært utslagsgivende for om du fikk jobben. Personlig egnethet er mye mye viktigere :) Anonymkode: 1c460...cb8 11
Krok1 Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Dette er sånt jeg skriver på CV. Har aldri nevnt sertifikatene mine på intervju 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 (endret) TS, jeg ville bare ringt og hørt om de har manuell eller automat. Anonymkode: b8581...3bf Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 8. mars 2020 av Perelandra 13
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Vet om mange som har kjørt automat i hele sitt liv. De klarer seg fint i trafikken på alle måter. Snart er manuelt gir på biler borte, hva er vitsen med å lære det hvis man alltid kjører automat? Hilsen ei som kjører manuelt gir. Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 8. mars 2020 av Perelandra
Ronaldbrei Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 Om førerkort er påkrevd i jobben, hadde jeg aldri ansatt noen med automatlappen. Halvt førerkort er ugunstig. 21
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Jeg har levd i femti år og ALDRI vært i en livstruende situasjon hvor jeg MÅ kjøre bil i det hele tatt. Men klart ja, hvis man er på en hyttetur og de eneste bilene er med manuelt gir og de fire som kan kjøre manuelt får hjerteinfarkt og den eneste som kan redde de er ett eneste menneske.. og det mennesket har lappen på automat, ja, da kan det blir krise. Mange menn burde ikke hatt lappen engang, se på statistikken på dødsfall i trafikken, feks.. Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 8. mars 2020 av Perelandra
Leifr Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Har alltid sett på automatgir som kun egnet for folk med et fysisk eller mentalt handicap, eller amerikanere. Men nå kjører jeg elbil selv, så da kan jeg ha det så godt. Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 8. mars 2020 av Perelandra 11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Jeg har levd i femti år og ALDRI vært i en livstruende situasjon hvor jeg MÅ kjøre bil i det hele tatt. Men klart ja, hvis man er på en hyttetur og de eneste bilene er med manuelt gir og de fire som kan kjøre manuelt får hjerteinfarkt og den eneste som kan redde de er ett eneste menneske.. og det mennesket har lappen på automat, ja, da kan det blir krise. Mange menn burde ikke hatt lappen engang, se på statistikken på dødsfall i trafikken, feks.. Om du er 50år vil jeg IKKE sammenligne deg med dagens kvinner som gjerne i 20åra. Du har vokst opp i en helt annen tid Menn er som regel de som kjører familiebilen når alle er med, så da blir de største andelen av statestikker. Anonymkode: 98538...456 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 Folk kommer til å le av biler med manuelt gir om 20 år. Anonymkode: 04dc8...b1d 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Jeg har ADHD og sliter med å kosentrere på flere ting samtidig, og derfor anbefalte kjørelærer automat slik at jeg slapp å bruke enormt med penger. I tillegg hadde jeg ingen å lærekjøre med. Kjørelærer mente dessuten at om noen år vil nesten alle biler være automat, og at foreldre som nektet ungene sine førerkort på noe annet enn manuell var trangsynt for dagens samfunn Anonymkode: 1a391...71f Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 8. mars 2020 av Perelandra 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 2 minutter siden, Dævendøtte said: Mange mennesker burde ikke hatt lappen engang, se på statistikken på dødsfall i trafikken, feks.. Sånn. 🙂 Anonymkode: 39e59...04a 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du er 50år vil jeg IKKE sammenligne deg med dagens kvinner som gjerne i 20åra. Du har vokst opp i en helt annen tid Menn er som regel de som kjører familiebilen når alle er med, så da blir de største andelen av statestikker. Anonymkode: 98538...456 Er ikke mannfolk i familiebiler som topper statistikken i trafikken, er menn som kjører alene Dessuten var det hvor livsnødvendig det virket å ha lappen på manuelt gir jeg snakket om, ikke noe annet. Og man klarer seg utmerket godt i samfunnet med lappen på automat. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn. 🙂 Anonymkode: 39e59...04a Feil, statistikken viser at det er MENN som topper statistikken når det kommer til ulykker i trafikken. uansett hva du sier, så er det fakta. Ja, menn kjører mer, men fortsatt er det menn som dreper seg selv og andre i ulykker.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Faren min har kjørt manuelt i flere år, men nå som han har blitt eldre får han vondt i foten, skuldrene osv ved å kjøre manuelt. Så ja, noen ganger må man kjøre automat Anonymkode: 502bf...1fa Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 8. mars 2020 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 6 minutter siden, Dævendøtte skrev: Dessuten var det hvor livsnødvendig det virket å ha lappen på manuelt gir jeg snakket om, ikke noe annet. Og man klarer seg utmerket godt i samfunnet med lappen på automat. Tar man førerkort klasse B, så tar man Klasse B! Ikke automatlappen, tenk så dumt å miste muligheten til å kjøre begge deler når man først bruker tid OG penger på å ta lappen! Finnes INGEN argumenter for å ta automatlappen utenom å være handicapet. Anonymkode: 98538...456 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tar man førerkort klasse B, så tar man Klasse B! Ikke automatlappen, tenk så dumt å miste muligheten til å kjøre begge deler når man først bruker tid OG penger på å ta lappen! Finnes INGEN argumenter for å ta automatlappen utenom å være handicapet. Anonymkode: 98538...456 Det er da ikke noe problem å kjøre kun automat lengre. For 20 år siden ja, men ikke nå lengre. Enten man er handikappet eller har andre utfordringer, det er ikke noe i veien for å kun kjøre automat! Nå blir det knapt produsert biler med automat lengre. Så det er ikke noe problem, annet enn for deg og et par andre i tråden her.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #18 Skrevet 6. mars 2020 På barnevernsinstitusjonen jeg jobber er bilene automatgir, så du får håpe på det beste 🙂 Anonymkode: 72614...6ea 6
Chiyo Skrevet 6. mars 2020 #19 Skrevet 6. mars 2020 Overraskende mange som ikke greier å svare på et enkelt spørsmål. 🙄 TS, du kan jo bare ringe dem og høre. Jeg vil tro de kjører automat. Jeg kjørte manuell på jobb for ti år siden, men nå tror jeg de fleste har biler med automat. Men det er jo best å være på den sikre siden. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #20 Skrevet 6. mars 2020 Noen steder bruker private biler. Anonymkode: 97437...103 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå