Gjest 1111111111111111 Skrevet 13. juni 2005 #21 Skrevet 13. juni 2005 Hva er det egentlig som er så "tiltrekkende" med en tarantell? Er den morsom å se på, en kuriositet eller hva? Har sett at det kommer fler og fler av disse i butikkene nå, noen som er så argsinte at de hopper i buret bare det går noen forbi, men hvorfor vil folk ha dem som kjæledyr?
aline Skrevet 14. juni 2005 #22 Skrevet 14. juni 2005 tja, man liker dem vel da, fasinert kanskje? hvorfor har folk fisk liksom? det er vel litt av det samme. selv har jeg lyst på gekko, tror ikke den heller blir fryktelig lik en hund eller katt, tror ikke jeg komme til å være veldig spesiell for den, selv om jeg er eieren. Men jeg synes det er nydelige dyr, fasinerende, og skjønne, så jeg kunne tenkt meg en. blir vel også litt det samme? det finnes helt sikkert de som har det bare for å være kul eller bare fordi det er så spesiellt også altså.
Gjest Moonshadow Skrevet 14. juni 2005 #23 Skrevet 14. juni 2005 Jeg klarer ikke forstå hvorfor folk vil ha disse skapningene.. Men det er vel fordi jeg nesten besvimer bare jeg ser bilde av de
aline Skrevet 14. juni 2005 #24 Skrevet 14. juni 2005 det er heldigvis ikke alt man trenger forstå. jeg forstår ikke hvorfor folk vil ha rotter, men jeg ser jo at de vil det, så da får de jo kose seg med dem.
Gjest Moonshadow Skrevet 14. juni 2005 #25 Skrevet 14. juni 2005 Holder meg til bikkja jeg ass.. Også kanskje en gekko en vakker dag
Angelizer Skrevet 14. juni 2005 #26 Skrevet 14. juni 2005 Jeg har en Chilener! Har hatt henne i 12 år.
Englepus Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #27 Skrevet 14. juni 2005 Jeg syns taranteller er veldig fasinerende jeg, selvom de ikke gjør så mye vanligvis. Hva slags underlag har du i terrariet Angelizer? Vi byttet til torv i helgen, men det var visst ikke så populært. Har ikke hatt jenta vår i mer enn 2 år.
Englepus Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #30 Skrevet 14. juni 2005 15-20 år ca. Det gjelder bare hunnene. Hannene lever bare i et par år.
Angelizer Skrevet 15. juni 2005 #31 Skrevet 15. juni 2005 Hva slags underlag har du i terrariet Angelizer? Vi byttet til torv i helgen' date=' men det var visst ikke så populært.[/quote'] Jeg har fin sand, sånn som en bruker i vanlige akvarier. Fungerer veldig fint det, kaktusene til pynt trives kjempegodt! Og da trives jo sirissene også som spiser seg store og feite på katusene! Som igjen blir spist av en veldig fornøyd tarantell! :-)
Englepus Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #32 Skrevet 15. juni 2005 Vi hadde og fin grus før. Men leste at den helst skulle ha torv fordi den likte å grave seg ned. Og så holder det bedre på fuktighet. Men ser ut til at hun har funnet seg til rette nå. Sirissene jeg kjøpte idag ble ihvertfall tatt før det var gått 1 minutt!
MissDarkness Skrevet 16. juni 2005 #33 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har en Tarantella! Trikset når du skal ta den opp av terrariet, er at du legger hånden flatt foran edderkoppen, og så dytter du litt borti bakbena, så rusler den opp på hånda di. La den få bli vant til å gå på huden, så kommer hun av seg selv etter hvert. Å bli vandret på av en tarantella er en litt merkelig følelse, for de har små "gripetær" på bena, som kiler/stikker når den går. Det viktigste er å la den føle seg trygg, ingen brå bevegelser når den går på deg eller når du skal ta den opp/ned fra terrariet. Husk at den ikke biter det den går på, men ikke "vift" foran den men fingrene, da føler den seg truet, og kan komme til å bite. Tarantellaer er nydelige når du blir kjent med den! Det du kaller "gripetær" er faktisk en væske tarantellaen skiller ut for å kunne holde seg fast... Fluene har samme egenskapen... Tarantellaene smaker faktisk med bena, så når en sånnen kravler på deg, smaker den på huden din...
MissDarkness Skrevet 16. juni 2005 #34 Skrevet 16. juni 2005 Tror dette er bilde av samme type som jeg har. Vet ikke helt hva den heter' date= siden jeg arvet den av en avdød slektning... Rød chile... Har hatt samme selv...
Fat Sally Lee Skrevet 17. juni 2005 #35 Skrevet 17. juni 2005 Det du kaller "gripetær" er faktisk en væske tarantellaen skiller ut for å kunne holde seg fast... Fluene har samme egenskapen... Tarantellaene smaker faktisk med bena, så når en sånnen kravler på deg, smaker den på huden din... Nei... Jeg ser da de små "krokene" på føttene hennes...
MissDarkness Skrevet 20. juni 2005 #36 Skrevet 20. juni 2005 Nei... Jeg ser da de små "krokene" på føttene hennes... De klørne er er følelse sensorer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå