Englepus Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 Mannen min har en Chilensk rosa (Gramostola spatulata tror jeg). Mannen tør ikke stikke hånden ned i terrariet så det må jeg gjøre. Hadde vært artig å holde den, men jeg har ikke turt enda. Har lest at man bør la tarantellen gå opp på hånden selv, men den beveger jo ikke særlig mye på seg så det er ikke så lett.
Fat Sally Lee Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Jeg har en Tarantella! Trikset når du skal ta den opp av terrariet, er at du legger hånden flatt foran edderkoppen, og så dytter du litt borti bakbena, så rusler den opp på hånda di. La den få bli vant til å gå på huden, så kommer hun av seg selv etter hvert. Å bli vandret på av en tarantella er en litt merkelig følelse, for de har små "gripetær" på bena, som kiler/stikker når den går. Det viktigste er å la den føle seg trygg, ingen brå bevegelser når den går på deg eller når du skal ta den opp/ned fra terrariet. Husk at den ikke biter det den går på, men ikke "vift" foran den men fingrene, da føler den seg truet, og kan komme til å bite. Tarantellaer er nydelige når du blir kjent med den!
Englepus Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2005 Det må jeg prøve. Arten vi har er jo kjent for å være rolig så det burde jo gå bra. Hvordan få den ned igjen da? Dytte litt da og?
Fat Sally Lee Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Jepp! Legg hånda så flatt som mulig, og dytt borti bena, så tusler den nok av igjen! IKKE rist eller prøv å skyve den av - la den gå selv.
Englepus Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2005 Tøft! Det var jo kjempelett. Men jeg hadde en hanske på den ene hånden da :oops: Skal prøve uten neste gang. Mannen fikk helt panikk når jeg kom opp til han med tarantellen på hånden. Hva slags tarantell har du da?
Fat Sally Lee Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Tror dette er bilde av samme type som jeg har. Vet ikke helt hva den heter, siden jeg arvet den av en avdød slektning...
Englepus Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2005 Så nesten ut som "min". Er den brun med rosa ryggskjold?
Fat Sally Lee Skrevet 12. juni 2005 #8 Skrevet 12. juni 2005 Ja. Hun er av den "vanlige" typen som selges på de fleste dyrebutikker.
Englepus Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2005 Da er det nok en Chilener du har. Hatt den lenge?
aline Skrevet 12. juni 2005 #10 Skrevet 12. juni 2005 unnskyld at jeg spør, men hvorfor i alle dager skaffet mannen din seg en tarantell dersom han er livredd den? var det fordi den er kul å se på? :klø: synes det er flott at du har kontakt med den, tror de har godt av litt kontakt når de er "bur-dyr".
Englepus Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2005 Han har ikke ederkoppfobi da, han er bare redd for å bli bitt. Han syns jo det er litt tøft å ha en diger, hårete ederkopp. Nå kommer sikkert jeg til å springe rundt med den til hans store skrekk. Hehe. Forresten så har ikke taranteller hjerne, så jeg tviler på at de har noe stort behov for nærhet og kos.
Englepus Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #13 Skrevet 12. juni 2005 http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=111...xeT954936&pos=1 Løp og kjøp
aline Skrevet 12. juni 2005 #14 Skrevet 12. juni 2005 har de ikke hjerne i det hele tatt? stakar. men føler de ikke heller? har andre levende vesener ingenting å si for dem bortsett fra mat? (jeg vet ikke noe om edderkopper, jeg HAR nemlig litt fobi... men synes det er interessant å vite)
Fat Sally Lee Skrevet 12. juni 2005 #15 Skrevet 12. juni 2005 Joda, de har hjerne. Jenta mi har i hvertfall det! Mer intelligent vesen skal en lete lenge etter Har hatt henne i....4 år snart! She's a real beauty, a chilenian cutie...
Englepus Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #16 Skrevet 12. juni 2005 Det finnes ingen hjerne i en tarantell. Taranteller er noen av de mest primitive skapningene på jordens overflate, og har faktisk ingen hjerne. De har noe som kalles ---, som er en slags hjerneerstatning, og som oppfatter instinkter og mottar enkel informasjon om omgivelsene. Mer enn det er det ikke å skryte av på det området. http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?art=A...ndre&h=d&id=182 Så det så
Englepus Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2005 *ler* Tja, det den ikke vet har den ikke vondt av Men til å være såpass primitive har de klart seg veldig bra.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #20 Skrevet 13. juni 2005 Ingen hjerne? hehehe... vi har også en tarantell. Tenk at hun ikke har noen hjerne.... så teit å ha et dyr uten hjerne. da har de jo ikke personlighet heller da... og man kan ikke verken forvente eller ikke forvente noe av dem. usj, der forsvant hele fasinasjonen for min del... men jeg har kattepus og dama hans, og de har hjerne begge to, selv om jeg er litt i tvil noen ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå