Gjest Violetta Skrevet 12. juni 2005 #1 Skrevet 12. juni 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/12/434493.html Har ikke fyren naboer, familie, venner eller bekjente? Dette er jo ikke noen enkeltstående hendelse heller. Synes vi hører om dette alt for ofte, at dyr på gårder ikke blir passet på. Hvorfor skjer dette? Dersom en bonde er syk, finnes det ikke avløsere som kan ta over en stund? Det må da finnes en måte slik at dyrene kan bli ivaretatt? Mulig dette er helt feilplassert forresten, men var veldig usikker på plasseringen.
Englepus Skrevet 12. juni 2005 #2 Skrevet 12. juni 2005 Ja det hender jo stadig vekk det. Tragiske greier. Det burde vært noen bøndene kunne ringt til når de ikke klarer å ta seg av dyrene sine. Noen som kunne ordnet det så dyrene fikk stell ihvertfall.
Cherie Skrevet 12. juni 2005 #3 Skrevet 12. juni 2005 mange bønder ser dyr kun som redskap eller hva jeg skal kalle det. Dyra er ikke akkurat kosedyr. Fatter likevel ikke hvordan folk kan gjøre slikt. Det som er virkleig skremmende er jo at svært mange gjør just sliktno.
Englepus Skrevet 12. juni 2005 #4 Skrevet 12. juni 2005 Regner jo ikke akkurat med at bøndene springer rundt og koser med kuene sin. Men det er jo ikke videre lønnsomt å ikke stelle de skikkelig.
Gjest Violetta Skrevet 12. juni 2005 #5 Skrevet 12. juni 2005 Folk som ser på dyr som døde ting burde ikke ha lov til å drive med dyr. Men denne bonden kan jo bare starte opp på nytt antagelig, uten at noen sier noe som helst. :evil:
Paprikken Skrevet 12. juni 2005 #6 Skrevet 12. juni 2005 Når det står at bonden var syk, var det nok ikke influensa eller hjerteinfarkt han hadde. Det var mest sannsynlig psykisk. Han hadde nok gått inn i en psykose og levd sin egen verden. Hadde sannsynligvis ingen eller meget få venner og bekjente, kanskje bodde han avsides til også. Mange med psykotiske lidelser ser ut som at de har det veldig greit med seg selv og livet deres, helt til de plutselig får beskjed om sånne tragedier som i linken. Nå høres det kanskje ut som om jeg holder en knapp på bonden, men jeg gjør ikke det. Kan kalle meg en dyreelsker selv og har mye kontakt med dyr. Men saken er at det fte ligger problemer bak som vi ikke kan se. Kanskje ikke før det er for sent... Sånne historier er triste
Gjest Violetta Skrevet 12. juni 2005 #7 Skrevet 12. juni 2005 Når det står at bonden var syk, var det nok ikke influensa eller hjerteinfarkt han hadde. Det var mest sannsynlig psykisk. Han hadde nok gått inn i en psykose og levd sin egen verden. Hadde sannsynligvis ingen eller meget få venner og bekjente, kanskje bodde han avsides til også. Mange med psykotiske lidelser ser ut som at de har det veldig greit med seg selv og livet deres, helt til de plutselig får beskjed om sånne tragedier som i linken. Nå høres det kanskje ut som om jeg holder en knapp på bonden, men jeg gjør ikke det. Kan kalle meg en dyreelsker selv og har mye kontakt med dyr. Men saken er at det fte ligger problemer bak som vi ikke kan se. Kanskje ikke før det er for sent... Sånne historier er triste "Grunnen til at bonden ikke hadde bedt om hjelp før, var at han skal ha vært flau over at dyr døde på gården hans." Altså har han vært klar over hva som har skjedd, men valgt å ikke be om hjelp...
Paprikken Skrevet 12. juni 2005 #8 Skrevet 12. juni 2005 Ja akkurat Tante Fiolett! Og denne flauheten blir en slags psykose, redd for å be om hjelp, redd for å innse at de ikke duger. Jeg har selv jobbet med psykiatriske syke folk, og det finnes utrolig masse rart der ute som vi medmennesker ikke kan se.
Gjest Violetta Skrevet 12. juni 2005 #9 Skrevet 12. juni 2005 Ja akkurat Tante Fiolett! Og denne flauheten blir en slags psykose, redd for å be om hjelp, redd for å innse at de ikke duger. Jeg har selv jobbet med psykiatriske syke folk, og det finnes utrolig masse rart der ute som vi medmennesker ikke kan se. Håper i hvert fall ikke bare at han får hjelp, men at han ikke får ha dyr igjen før han virkelig er skikket til å ta seg av dem.
Paprikken Skrevet 13. juni 2005 #10 Skrevet 13. juni 2005 Håper i hvert fall ikke bare at han får hjelp, men at han ikke får ha dyr igjen før han virkelig er skikket til å ta seg av dem. Resultatet blir som oftest at de blir fratatt dyra og mister retten til å ha dyr, på livstid. Og heldigvis for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå