Gå til innhold

Bor du i et varmere land og har edderkoppskrekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i et varmere land og har edderkoppskrekk? Er det verre enn å bo i Norge?

Anonymkode: a8b07...03d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i et varmere land og har edderkoppskrekk? Er det verre enn å bo i Norge?

Jeg har ikke bodd i et sånt land men har oppholdt meg både i Australia og Mexico i lange perioder. Jeg har til og med vært på camping i bushen i Australia! Jeg hadde skikkelig angst for edderkopper før, helt grusomt ille. For meg hjalp det å snakke med en ranger som jobbet på en øy i Australia, han sa det ikke er det store edderkoppene man skal være redd for, det er de små. Også viste han meg en liten tass som visstnok skal være en av de mest dødelige der nede. 

Etter det har jeg ikke vært redd, jeg har innsett at det skal litt til for å i det hele tatt se edderkopper i varme land, med mindre du er i skogen eller noe sånt. Til og med der så jeg bare den ene lille. De fleste edderkopper holder seg unna mennesker. 

Slanger derimot, den angsten vil aldri gå over for meg. Og jeg har holdt flere slanger for å komme over angsten. 

Er du redd for edderkopper og vurderer å flytte til et varmt land? I så fall hvor? 

Anonymkode: ace6f...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Marokko, og har forferdelig edderkoppskrekk. Jeg synes at edderkopper der er mindre skumle, fordi de ofte er lyse. Vet ikke hvorfor, men da skremmer de meg mindre. Helt ulogisk egentlig, for ellers ser og beveger de seg likt, men det at de er lyse får ikke fobien min til å bli helt den samme. 

De har kakerlakker da... 

Anonymkode: d4eb9...71a

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke bodd i et sånt land men har oppholdt meg både i Australia og Mexico i lange perioder. Jeg har til og med vært på camping i bushen i Australia! Jeg hadde skikkelig angst for edderkopper før, helt grusomt ille. For meg hjalp det å snakke med en ranger som jobbet på en øy i Australia, han sa det ikke er det store edderkoppene man skal være redd for, det er de små. Også viste han meg en liten tass som visstnok skal være en av de mest dødelige der nede. 

Etter det har jeg ikke vært redd, jeg har innsett at det skal litt til for å i det hele tatt se edderkopper i varme land, med mindre du er i skogen eller noe sånt. Til og med der så jeg bare den ene lille. De fleste edderkopper holder seg unna mennesker. 

Slanger derimot, den angsten vil aldri gå over for meg. Og jeg har holdt flere slanger for å komme over angsten. 

Er du redd for edderkopper og vurderer å flytte til et varmt land? I så fall hvor? 

Gah...men det er jo det at det er de små som er farlige som er ekkelt. De er jo vanskeligere å se :sjokkbla: Men de store...det hadde kanskje vært verre ja.

Jeg har en venninne i Australia og hun har sett noen edderkopper i løpet av livet, og en falt ned i genseren hennes en gang, det var en stor en. Skrekk og gru! Jeg liker heller ikke å bo i byen, så sjansen er stor for at jeg vil bo et sted der det faktisk er edderkopper. Nå har hun flyttet et sted det er litt skog, og hun har allerede sett edderkopper inne i huset....

Men jeg har også vært i varmere land, men aldri sett edderkopper...heldigvis, kanskje turister ser dem sjeldnere.
I Mexico har de jo verdens største edderkopper, skjønner ikke hvordan du overlevde det.
En jeg er facebook-venn med var i lengre tid i Brasil for en stund siden, og hun så mye taranteller. Men hun sa de ikke virket sure iallefall, haha :P

Jeg vet ikke hvor jeg kunne tenke meg å bo, men jeg  syns det er for kaldt i Norge og tenker på å kanskje flytte med tid og stunder. Men før det vil det bli å reise. Er tiltrukket av Hellas i første omgang...men det blir lenge til, jeg har hund og tre katter enda som jeg ikke har noen andre til å passe. TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gah...men det er jo det at det er de små som er farlige som er ekkelt. De er jo vanskeligere å se :sjokkbla: Men de store...det hadde kanskje vært verre ja.

Jeg har en venninne i Australia og hun har sett noen edderkopper i løpet av livet, og en falt ned i genseren hennes en gang, det var en stor en. Skrekk og gru! Jeg liker heller ikke å bo i byen, så sjansen er stor for at jeg vil bo et sted der det faktisk er edderkopper. Nå har hun flyttet et sted det er litt skog, og hun har allerede sett edderkopper inne i huset....

Men jeg har også vært i varmere land, men aldri sett edderkopper...heldigvis, kanskje turister ser dem sjeldnere.
I Mexico har de jo verdens største edderkopper, skjønner ikke hvordan du overlevde det.
En jeg er facebook-venn med var i lengre tid i Brasil for en stund siden, og hun så mye taranteller. Men hun sa de ikke virket sure iallefall, haha :P

Jeg vet ikke hvor jeg kunne tenke meg å bo, men jeg  syns det er for kaldt i Norge og tenker på å kanskje flytte med tid og stunder. Men før det vil det bli å reise. Er tiltrukket av Hellas i første omgang...men det blir lenge til, jeg har hund og tre katter enda som jeg ikke har noen andre til å passe. TS

De har noen edderkopper i Australia som heter Huntsman's spiders, de er gigantiske men ufarlige. Sikkert en sånn venninna di fikk på seg, siden de er vanlige å få innendørs. Jeg så heldigvis ikke noe til de. I Mexico så jeg ikke edderkopper i det hele tatt. Så krokodiller og øgler bare, de var i hagen der jeg bodde :) Øgler er bare søte, i Mexico er det vanlig at folk har de som husdyr og lufter de i bånd. 

Jeg var ikke i ørkenen eller i regnskogen i Mexico så jeg var ikke borti et eneste krypdyr der. Så noen små slanger bare, syns det var mer skummelt. 

Hellas virker som et koselig land så jeg forstår godt du vil dit. Der er det ikke så mange edderkopper som jeg vet om, mer kakerlakker. På Rhodos var det noe som het skolopender, et giftig tusenbein. De var ganske ekle de og. 

Insekter vil det uansett være i varme land, litt vanskelig å unngå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...