AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Hei, Stemor her, om jeg kjøper 2 plagg klær til mine to barn, MÅ jeg da og kjøpe klær til stebarn for å ikke forskjellsbehandle? (far kjøper av og til klær til bare «sitt barn» er det og forskjellsbehandling? hva er rett og hva er galt? hva mener du er forskjellsbehandling? Anonymkode: 20a58...712
Gjest kruspersilletaco Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Nei, du MÅ ikke det. Far kan fint kjøpe klær til sine/sitt barn. Jeg kjøper ofte klær til både barn og stebarn, men far må betale. Det er vår ordning som funker for oss, og vi er enige om at da er det ikke noe forskjellsbehandling. Av og til kjøper han bare klær til stebarna, og av og til kjøper jeg bare til mine barn. Så lenge alle barna har det de trenger er det ok.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Dine barn = ditt ansvar! Hans barn = hans ansvar! Men når det er sagt går det jo an å vise skjønn en gang i blant, spesielt om det er noe dine ikke trenger men du gjør det for å glede dem😊 Du trenger jo heller ikke å overrekke dine barn de nye klærne rett foran nesen på stebarnet ditt! Anonymkode: 289f9...3d7 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, kruspersilletaco skrev: Nei, du MÅ ikke det. Far kan fint kjøpe klær til sine/sitt barn. Jeg kjøper ofte klær til både barn og stebarn, men far må betale. Det er vår ordning som funker for oss, og vi er enige om at da er det ikke noe forskjellsbehandling. Av og til kjøper han bare klær til stebarna, og av og til kjøper jeg bare til mine barn. Så lenge alle barna har det de trenger er det ok. Vi har to felles, de er små, hans er 7 år, jeg og kunne kjøpt til barnet hans om jeg fikk penger til det, er dyrt nok å kjøpe til små som vokser superfort, takk for barnetrygd Anonymkode: 20a58...712
Loff77 Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Nei, man kjøper klær ved behov ikke for å gjøre alt rettferdig
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Det er galt at du ikke har en klar formening om dette selv, når det gjelder akkurat disse barna i denne familien. Det er altfor mange faktorer som vi ikke aner noe om. Det er umulig å si om dette er forskjellsbehandling. Anonymkode: 60bf5...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er galt at du ikke har en klar formening om dette selv, når det gjelder akkurat disse barna i denne familien. Det er altfor mange faktorer som vi ikke aner noe om. Det er umulig å si om dette er forskjellsbehandling. Anonymkode: 60bf5...a1c Jeg syns det er ok, men tror det å lage bruker på kg har gjort meg til en veldig usikker stemor Anonymkode: 20a58...712 1
Gjest kruspersilletaco Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har to felles, de er små, hans er 7 år, jeg og kunne kjøpt til barnet hans om jeg fikk penger til det, er dyrt nok å kjøpe til små som vokser superfort, takk for barnetrygd Anonymkode: 20a58...712 Da kjøper du ikke. Si det akkurat sånn. Jeg har kjøpt mye til stebarna tidligere, men far betalte meg aldri for det, så sluttet. Det ble for dyrt når vi hadde enda flere barn, (som han heller ikke kjøpte klær til) Si at du kan kjøpe, om han begynner å betale.. Det gjorde jeg og alle barna har det de trenger
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 Klær kjøpes ved behov. Da er det normalt å ta vare på sine, med mindre man er enige om noe annet. Kjøpes det "gøye" klær, som barnet selv ville satt på ønskelista, er det best at du og far koordinerer dette slik at alle får likt. Det er jo sammenlignbart med å kjøpe en leke. Anonymkode: 5cc0b...581 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, Stemor her, om jeg kjøper 2 plagg klær til mine to barn, MÅ jeg da og kjøpe klær til stebarn for å ikke forskjellsbehandle? (far kjøper av og til klær til bare «sitt barn» er det og forskjellsbehandling? hva er rett og hva er galt? hva mener du er forskjellsbehandling? Anonymkode: 20a58...712 Her synes jeg alderen på barna teller litt også, og om det er nødvendig tøy eller en dyr jakke bare fordi de har lyst på det. De har vel en mor også, som kjøper litt? Har du barn i tenåra og to av barna får alt de peker på, mens stebarn ikke får noe, da blir det feil. Bruk huet og prøv å se ting fra barnas ståsted, det pleier å hjelpe mye.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 18 minutter siden, kruspersilletaco skrev: Da kjøper du ikke. Si det akkurat sånn. Jeg har kjøpt mye til stebarna tidligere, men far betalte meg aldri for det, så sluttet. Det ble for dyrt når vi hadde enda flere barn, (som han heller ikke kjøpte klær til) Si at du kan kjøpe, om han begynner å betale.. Det gjorde jeg og alle barna har det de trenger Off ja, jeg må gi beskjed om våre barn, han er ikke så god til det, men kanskje det er en manneting? Anonymkode: 20a58...712
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, Dævendøtte skrev: Her synes jeg alderen på barna teller litt også, og om det er nødvendig tøy eller en dyr jakke bare fordi de har lyst på det. De har vel en mor også, som kjøper litt? Har du barn i tenåra og to av barna får alt de peker på, mens stebarn ikke får noe, da blir det feil. Bruk huet og prøv å se ting fra barnas ståsted, det pleier å hjelpe mye. Våre barn er 1 og 3 hans er 7 Anonymkode: 20a58...712
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våre barn er 1 og 3 hans er 7 Anonymkode: 20a58...712 Da synes jeg du skal kjøpe det barna deres trenger, tror neppe sjuåringen enser om de små har en ny bukse eller genser. Og bruker dere mye penger på klær til de små, hadde jeg heller kjøpt litt ekstra en gang i blant til sjuåringen, trenger ikke koste stort, men da blir det ikke noe krøll. Ikke lett å være sju år og plutselig få to små søsken i familien og dele pappa med to andre, viktig at den føler seg inkludert på alle måter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våre barn er 1 og 3 hans er 7 Anonymkode: 20a58...712 Barn på 1 og 3 får jo kun nødvendige ting. Klær man har vokst fra, eller som er slitt. Klær er forbruksvare i denne alderen, noe som kjøpes etter vbehov. Anonymkode: 5cc0b...581
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Da synes jeg du skal kjøpe det barna deres trenger, tror neppe sjuåringen enser om de små har en ny bukse eller genser. Og bruker dere mye penger på klær til de små, hadde jeg heller kjøpt litt ekstra en gang i blant til sjuåringen, trenger ikke koste stort, men da blir det ikke noe krøll. Ikke lett å være sju år og plutselig få to små søsken i familien og dele pappa med to andre, viktig at den føler seg inkludert på alle måter Hun elsker dem😍 det er gøy å se de sammen, virker ikke sjalu. Men er jo redd for å trø feil i ett ormebol Anonymkode: 20a58...712
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun elsker dem😍 det er gøy å se de sammen, virker ikke sjalu. Men er jo redd for å trø feil i ett ormebol Anonymkode: 20a58...712 Da synes jeg du skal slappe helt av og ikke lage problemer som ikke finnes Og være glad for at det går så fint 🥰
Hactar Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er ok, men tror det å lage bruker på kg har gjort meg til en veldig usikker stemor Anonymkode: 20a58...712 Jeg kjøper ikke likt til mine to barn jeg har med samme mann, heller. Det viktige er at det jevner seg ut samtidig som man gir barna forståelse for hvorfor det er hver sin gang dersom det blir spørsmål. Hvis du prøver å forestille deg motsatt situasjon, at stebarnet fikk og ikke dine egne, kan du få en magefølelse på om hver ting er en grei ting å gjøre forskjell på eller ikke. Om far skal ordne for stebarnet og du skal ordne for deres felles, er det viktig at du og far kommuniserer godt så ikke stebarnet for ofte ikke får noe bare fordi far kanskje ikke er så engasjert i innkjøp. Det kan være hensiktsmessig at en av dere har oversikten for alle barn, men helt likt til enhver tid er ikke en gang rettferdig. En syvåring har andre behov enn en ettåring. Endret 6. mars 2020 av Hactar
Gjest kruspersilletaco Skrevet 6. mars 2020 #18 Skrevet 6. mars 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off ja, jeg må gi beskjed om våre barn, han er ikke så god til det, men kanskje det er en manneting? Anonymkode: 20a58...712 Aner ikke, men han min er vært fall sånn. Jeg tok over, fordi han sendte sin mor for å kjøpe klær, så de så ut som to små pensjonister 😂 Og ville ikke gå med klærne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå