AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Vi har en datter på 11 mnd. Jeg er dritlei ri humørsvingningrne hans.han er i permisjon, begynner igjen neste uke. Jeg har fri i dag og stod opp med ungen kl 6. Vekte han for en halv time siden. Han stormer opp, klager på hvor jævlig rotete badet er, flyter med klær og hvorfor jeg ikke ordner det. "Jeg maler og du står jo for interiøret, kjøp noen hyller da så slipper det se så jævlig ut!" Jeg ble forbanna og ba han slutte å være så sur hele tiden, jeg er dritlei. Jeg lar han sove, men alikevell så er han dritsur. Måtte få ut frustrasjon. Anonymkode: 7041a...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Hvorfor har du ikke ryddet etter deg? Anonymkode: d33fa...188 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Håper Ts har lært nå. Du må holde badet ryddig. Slutt å rot og slutt å klag. Anonymkode: 4c8e6...cbc 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Så rydd etter deg, da vel.Ikke være enn det.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke ryddet etter deg? Anonymkode: d33fa...188 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper Ts har lært nå. Du må holde badet ryddig. Slutt å rot og slutt å klag. Anonymkode: 4c8e6...cbc Jeg styrte med å vaske klær, og ungen er kommet i den alderen der hun drar ut skitne klær, putter ting i do, drar ut våtservietter og jeg rydder konstant. Anonymkode: 7041a...ff9 16
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 Er så glad vi fikk tilbud om foreldreforberedende kurs på helsestasjonen. Tror vi har unngått mange slike krangler pga det. Sjekk om det er noe sånt i deres kommune. Dere er begge slitne og på randen. Anonymkode: ecd29...7ef 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg styrte med å vaske klær, og ungen er kommet i den alderen der hun drar ut skitne klær, putter ting i do, drar ut våtservietter og jeg rydder konstant. Anonymkode: 7041a...ff9 Du må ha mer kustus på ungen. Anonymkode: 4c8e6...cbc 2
Staycool Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 Er han i permisjon kan vel han rydde. Mannen min tar det meste av husarbeid når han er hjemme på fri/permisjon og jeg jobber. Og det skulle da vel bare mangle 20
Embla82 Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 Bytter dere på å stå opp med ungen? Hvis ikke blir det fort slik at man ikke forstår hverandres situasjoner. Om dere tar hver deres morgen i helgene så kan dere bli enig om en regel. Enten så rydder begge etter dere når dere har ungen, eller så lar dere være og tar det når alle er våkne. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så glad vi fikk tilbud om foreldreforberedende kurs på helsestasjonen. Tror vi har unngått mange slike krangler pga det. Sjekk om det er noe sånt i deres kommune. Dere er begge slitne og på randen. Anonymkode: ecd29...7ef Slitne og på randen faktisk. De har ett barn på under året, og de er to om ansvaret for dette. Stakkars persillebladgenerasjonen sier nå jeg... Anonymkode: d5b59...118 8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Staycool skrev: Er han i permisjon kan vel han rydde. Mannen min tar det meste av husarbeid når han er hjemme på fri/permisjon og jeg jobber. Og det skulle da vel bare mangle Ja jeg jobber hele dagen og kommer hjem og må lage middag, rydde fordi alt flyter. Da jeg hadde permisjon var det forsatt jeg som laget middag og ryddet fordi han var såå sliten etter jobb og måtte sove. Anonymkode: 7041a...ff9 8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 Man må ha litt tålmodighet med rot i en slik situasjon. Med småbarn og det første og, men forventer ikke et hus som i et interiørblad. Det forstår til og med jeg som ikke har barn. Anonymkode: 543cd...26d 6
Staycool Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja jeg jobber hele dagen og kommer hjem og må lage middag, rydde fordi alt flyter. Da jeg hadde permisjon var det forsatt jeg som laget middag og ryddet fordi han var såå sliten etter jobb og måtte sove. Anonymkode: 7041a...ff9 Ikke sant. Kanskje det er noe underliggende? Det er det første året med barn som er hardt for kjærester. Frustrasjon og slitne, men det er sånn man bare må gjennom, og kommunisere er nok det viktigste.
Staycool Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man må ha litt tålmodighet med rot i en slik situasjon. Med småbarn og det første og, men forventer ikke et hus som i et interiørblad. Det forstår til og med jeg som ikke har barn. Anonymkode: 543cd...26d Absolutt! Klær og skittentøy blir en stor del av hverdagen når man er småbarnsforeldre! 3
Hadena Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 Permisjonstiden var for oss den vanskeligste tiden. Det går over. 😩
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 Ts her Helt enig med dere. Jrg blir utslitt av å alltid gå på tå. "Ikke vekke han for tidlig, for da lager han så dårlig stemning" feks. Jeg føler jeg gjør så mye, men får ingenting igjen. Han rydder han også men ikke i nærheten av det jeg gjør. Min permisjon så gjorde jeg alt, mens det han gjør er å passe barnet og å klage på hvor rotete det er. "Hva skal vi spise?" Jeg har tatt nettene i 11 mnd, og han tok sin første i natt. Det gikk ikke så bra for han med tanke på hans humør, og det er det jeg er drittlei av. Anonymkode: 7041a...ff9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #18 Skrevet 6. mars 2020 Skjønner ikke hva folk mener med at permisjon er så tungt og slitsomt, og spesielt ikke når barnet er 11 mnd, da burde du hatt gode rutiner Anonymkode: 9f2e6...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #19 Skrevet 6. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en datter på 11 mnd. Jeg er dritlei ri humørsvingningrne hans.han er i permisjon, begynner igjen neste uke. Jeg har fri i dag og stod opp med ungen kl 6. Vekte han for en halv time siden. Han stormer opp, klager på hvor jævlig rotete badet er, flyter med klær og hvorfor jeg ikke ordner det. "Jeg maler og du står jo for interiøret, kjøp noen hyller da så slipper det se så jævlig ut!" Jeg ble forbanna og ba han slutte å være så sur hele tiden, jeg er dritlei. Jeg lar han sove, men alikevell så er han dritsur. Måtte få ut frustrasjon. Anonymkode: 7041a...ff9 Min er også sånn når han er trøtt. Cluet er å ikke bli med på kranglingen. La han gå å slenge litt med leppa mens han er trøtt og alt er fælt. Snakk rolig om temaet på ettermiddagen eller kvelden når begge er helt våkne. Anonymkode: 0c743...abb 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #20 Skrevet 6. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg styrte med å vaske klær, og ungen er kommet i den alderen der hun drar ut skitne klær, putter ting i do, drar ut våtservietter og jeg rydder konstant. Anonymkode: 7041a...ff9 Hold slike ting i et området barnet ikke får tak i det. Anonymkode: 0c743...abb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå