Caroline15 Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Hei, Da har jeg endelig fått time for forsamtale på Ullevåll 1 april. Noen andre her som også har første samtale snart? Hva er deres tanker? Og hvor raskt etter samtaler starter man behandling?
Anonym-NN Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Jeg hadde forsamtale på Ullevål for en uke siden, starter på nesespray ca. 1. april, uttak blir i uke 18. Selv om forsamtalen er på Ullevål, skjer all videre behandling på Rikshospitalet, og man må selv ringe dem i etterkant av forsamtalen for å høre når det blir oppstart (dette er avhengig av din syklus).
Caroline15 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2020 Spennende! Ok så da ringer man egentlig inn til Rikshospitalet dagen etter samtalen da for å avklare hva som skjer fremover? For ser nå at jeg skal ha mensen bare noen få dager etter samtalen, så ble litt spent på om jeg eventuelt kan starte bare noen dager etter samtalen eller om jeg må vente til neste mens deretter igjen... Men hva er det egentlig man skal snakke om på møtet?
Anonym-NN Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Jeg fikk spørsmål fra Ullevål om hvor i syklus jeg var akkurat da og fikk beskjed om å ringe Rikshospitalet allerede uken etter og avtale. Når jeg ringte Rikshospitalet, spurte de igjen om hvor i syklus jeg var, så regnet hun litt på det og sa at det blir oppstart med nesespray i starten av april. Fikk beskjed om å ringe dem igjen når neste mens starter, slik at de vet at vi er "on track" og jeg plutselig ikke har blitt gravid naturlig. På selve møtet på Ullevål ble det for det meste informasjon om hvordan ting funker. Jeg visste så å si alt fra før, men for mannen var det veldig nyttig. Det ble også tatt UL undersøkelse av meg. Fikk så beskjed om at det blir lang protokoll på meg med nedregulering (nesespray) før jeg kan begynne med stimulering (sprøyter). Man pleier å begynne på nesespray på syklusdag 20, så du får nok ikke begynt med det med en gang uansett hvis du også får beskjed om lang protokoll. Helt på slutten får man muligheten til å stille spørsmål
Caroline15 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2020 Takk for svar! Ja da blir samtalen nok veldig fin for samboeren min som ikke kan noe om dette. Hva var det som gjorde at de valgte lang protokoll på deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå