AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 I fjor da jeg var innom 7Eleven var det tilbud på Toppris- og Peanøttkubbe, 10 kr. Sistnevnte likte jeg godt og har spist mye siden. Aldri sett dette før, i hvert fall ikke lagt merke til, vi hadde aldri det blant lørdagsgodtet. Men nå sier en venninne at dette spiste hun for 25 år siden, altså at det alltid har eksistert! Flere som har oppdaget «gamle» ting nylig? Anonymkode: fd360...d44
Blosy Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Hehe, husker besteforeldrene mine spiste mokka trøffel fra Nidar da jeg var liten, men har aldri smakt det selv og heller ikke sett noe til den i butikk. Men etter vi flyttet og fikk tilgang på Meny så jeg den, kjøpte en og himmelsk er den 🤩
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Er så godis fantast at jeg ikke tror jeg har gått glipp av en eneste ting. Men skulle ønske det dukket opp noe😂 Toppris? Mener du at du ikke har sett Toppris før? Jeg har spist den i over 40 år! En absolutt favoritt og jeg blir aldri lei🥰 Anonymkode: 34fd5...440 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så godis fantast at jeg ikke tror jeg har gått glipp av en eneste ting. Men skulle ønske det dukket opp noe😂 Toppris? Mener du at du ikke har sett Toppris før? Jeg har spist den i over 40 år! En absolutt favoritt og jeg blir aldri lei🥰 Anonymkode: 34fd5...440 Helt sant! Trodde Toppris var noe nymotens greier. Hadde det sikkert ikke på den lokale butikken der jeg vokste opp. Hva kom først av sjokoladen Toppris og butikkjeden Bunnpris forresten? Anonymkode: fd360...d44 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt sant! Trodde Toppris var noe nymotens greier. Hadde det sikkert ikke på den lokale butikken der jeg vokste opp. Hva kom først av sjokoladen Toppris og butikkjeden Bunnpris forresten? Anonymkode: fd360...d44 Jo, alle butikker hadde jo Toppris, jeg er fra en liten bygd, og butikken og kiosken vår hadde den, så er sikker på den var over alt😅 Bunnpris kom i 1830 og Toppris 1969 😅 Anonymkode: 34fd5...440 2
applestories Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Freia lagde også en Toppris-plate for fem-seks år siden, i vanlig storplateformat. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 Det var en tredje variant av denne sjokoladen. Husker ikke navnet. Anonymkode: f43cc...309
Bingo Bongo Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en tredje variant av denne sjokoladen. Husker ikke navnet. Anonymkode: f43cc...309 Var det Nøttekubbe...? Ser for meg rødt innpakningspapir.... 1
applestories Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, Bingo Bongo skrev: Var det Nøttekubbe...? Ser for meg rødt innpakningspapir.... Ifølge denne listen over Freias produkter har du helt rett. 1
Bingo Bongo Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, applestories skrev: Ifølge denne listen over Freias produkter har du helt rett. Se der ja.... Ser også fra listen at det er noe som heter Kokoskubbe, men den kan ikke jeg huske.... kom visst i 2012.
applestories Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 5 minutter siden, Bingo Bongo skrev: Se der ja.... Ser også fra listen at det er noe som heter Kokoskubbe, men den kan ikke jeg huske.... kom visst i 2012. Kan ikke huske å ha sett den, men kokos er ikke min sterke side.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, applestories skrev: Ifølge denne listen over Freias produkter har du helt rett. Wow! Fant noe som heter smoothierull! Det hadde jeg ikke fått med meg, er det noen som husker det produktet? 😱 Anonymkode: 71215...c30
applestories Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 Til tema i tråden, eller kanskje egentlig ikke.. Jeg har alltid vært skeptisk til Fruktnøtt. Fra jeg var gammel nok til å gå var jeg med pappa på butikken. Han jobbet på kontor i gamle dager. Altså 80-tallet. Etter hvert som jeg ble eldre fikk jeg litt arbeidsoppgaver, blant annet å prise matvarer. 8 år og frie tøyler i sjokoladehyllene Fruktnøtt fantes da, og jeg syntes alltid den var litt spesiell. Melkesjokolade er godt. Firkløver har vi av og til. Helnøtt liker pappa. Men Fruktnøtt? Rosiner i sjokolade? Har alltid vært litt merkelig stolt av aldri å ha prøvd Fruktnøtt. Men i fjor.. jeg er veldig glad i nye matvarer. Helst MATvarer, men sjokolade er alltid interessant. Jeg kan ikke si at jeg prøver alt, om noe så basic som Fruktnøtt forblir uprøvd. Så jeg prøvde. Jeg kan ikke si at den var vond. Freia melkesjokolade - godt. Nøtter - godt. Rosiner - godt. Men sjokolade som setter seg fast i tenna blir litt feil. Jeg hadde rett som 8-åring. Dette blir litt for rart. Stol på instinktene. Derfor prøver jeg ikke alt nytt. Kan ikke komme på noe jeg har oppdaget i voksen alder, dels på grunn av min bakgrunn fra sjokoladehyllene, dels fordi jeg kanskje har litt "gammel" smak. Men Mokkatrøffel skal jeg prøve. Er veldig glad i Mokkabønner og Troika (med trøffel)! 3
applestories Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow! Fant noe som heter smoothierull! Det hadde jeg ikke fått med meg, er det noen som husker det produktet? 😱 Anonymkode: 71215...c30 Husker dem godt. De kom i 2015, to varianter - jordbær&pasjonsfrukt og mango&banan. Førstnevnte eksisterer fortsatt, ifølge Asko. Smakte greit, men for lite til at ble en suksess her. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 Tror ikke det er noe snop som har eksistert lenge som jeg ikke vet om, men det er snop som jeg har vært skeptisk til og som jeg har blitt positivt overrasket over. Mandelstang er en av dem. Er jo veldig søtt og drysser mye mandelbiter av den, men den var jo god da. Marsipan likte jeg ikke som barn, men en gang da jeg var veldig snopesyk for noen år siden smakte jeg på et slikt kolibri egg som lå sist igjen i et påskeegg jeg fikk i gave. Og da var det ikke sååå ille. Og etter det har jeg smakt marsipanpølser og synes de er gode. Ellers så er mye godteri jeg savner som var før i tiden. Noen som husker en sjokolade serie som het Relax? Kom på dem nylig. Den med krokancrisp var knallgod husker jeg. 😋 Anonymkode: c3109...921
Gjest Albbas Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 Peanøttkubbe oppdaget ikke jeg heller før jeg var langt over 20 hvertfall. Men elsker den! Mokkatrøffel ble jeg nå inspirert til å prøve!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #20 Skrevet 6. mars 2020 Bærmums 😊 sjokoladetopper med Bringebærgele inni 😊 det trodde jeg ikke jeg skulle like 😊 Anonymkode: 637e0...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå