AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #181 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg er dame selv og er sammen med en dame. Kjæresten har veldig sterke meninger om det meste og jeg er det stikk motsatte. Dvs: selvsagt har jeg meninger og står opp for det, men ting i hverdagen, ting som kanskje tar litt tid, ting som i det store og hele ikke er så farlig....det orker jeg ikke å engasjere meg i rett og slett. Det er nok at en av oss gjør det. Innimellom syns kjæresten at jeg er for lite engasjert hjemme. Hun syns at alt ansvar faller på henne. Da strammer jeg meg opp og hører på henne. Tar hensyn til at hun føler på hverdagsstress og trenger en partner som bidrar i planlegging eller hva det måtte være. Det er en styrke i vårt forhold at hun minner meg på det, og jeg tror bestemt at hun syns jeg er mer attraktiv da. At jeg har mer bein i nesa, tar ansvar og er sterk. Det er fort gjort å gå inn i et hverdagslig spor! Da er det fint at kjæresten minner meg på et og annet. Samtidig minner jeg henne på at hun får roe ned kravene sine. Det er hennes stress (ev press), ikke mitt! Du får avgjøre om du elsker denne mannen nok til å si ifra til han. Jeg syns at du burde dele dine undringer du har i innlegget ditt med han. Kanskje han innser hva du trenger? Å være en generelt fornøyd mann som setter deg først i mange situasjoner er en kvalitet mange savner i et forhold. Han høres ut som en flott og omsorgsfull kar. Anonymkode: 1cc56...99f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den tredje Skrevet 7. mars 2020 #182 Del Skrevet 7. mars 2020 19 timer siden, Fjeud skrev: Det er ironisk at du hevder jeg ikke forstår dette, for om du ser hva de baserer artikkelen på er det én enkeltstudie, ikke en reviewstudie som tar for seg forskningsgrunnlaget som foreligger. Det er åpenbart at dette er noe som går langt over hodet ditt, men forklart for femåringer er det slik at det ikke utgjør et tilstrekkelig grunnlag å uttale seg på. Du skal derimot ha kudos for at du evner å innse at jeg har helt rett. 19 timer siden, Epictetus skrev: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6381007/ 19 timer siden, Epictetus skrev: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0111733 Den dumme personen er tilbake. hehe. 😁 Men takk som tok deg tid til å finne noe som støttet delvis min påstand, det er virkelig hardt arbeid. Good job. Virkelig. Må si at jeg selv har sluttet å dra en slik artikkel kasting krangel. Føler ofte at personen en gir artikelen til ikke er villig til å lese det de blir gitt selv etter de setter krav til stoffet en først fant. Jeg syns du virkelig du har oppfulgt kravene som ble stilt. Må si jeg ofte føler meg både lygd til og bedratt når noen stiller krav til meg, av mennesker som prøver å ha en høy standard også når jeg oppfølger kravene så får en ikke respons lengre. Jeg vil anbefale deg fjeud og kanskje ikke gjøre det for ofte. Mennesker som faktisk oppfølger krav ender fort å misslike deg, det tror jeg ikke kommer deg til gode. ^^ Uansett, til deg Epictetus. påstand at flere koblinger betyr lettere mening med livet. Kommer fra https://www.youtube.com/watch?v=NX2ep5fCJZ8 Hvor han nevner kort dette med at ansvar, drømmer (langsiktig mål), og nevner så vidt om dette med mennesker er tilkoblet "meningen med livet". (Jeg gir videoen i hovedsak for å vise hva jeg ikke snakker om. Dog de er tilkoblet meningen med livet. Bare for å pressisere litt dette over avanserte feltet.) Så dette med ansvar og drømmer snakker han ganske løst om hva han tenker om det. Men dette med mennesker tilkoblet til meningen med livet. Nå det er en interessant lesning i forhold til påstanden min. Siden flere nevroner gir flere sanse inntrykk, gir større sannsynlighet for å føle at en har flere meningsfylte interaksjoner med andre mennesker. Men ja, enig at det er litt dumt å snakke om. Fordi for unge mennesker er nok de store grunnene som peterson snakker om langt viktigere enn flisespikkeriet jeg snakker om. ^^" haha, må nok ta litt selvkritikk der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjeud Skrevet 7. mars 2020 #183 Del Skrevet 7. mars 2020 37 minutter siden, Den tredje skrev: Den dumme personen er tilbake. hehe. 😁 Men takk som tok deg tid til å finne noe som støttet delvis min påstand, det er virkelig hardt arbeid. Good job. Virkelig. Må si at jeg selv har sluttet å dra en slik artikkel kasting krangel. Føler ofte at personen en gir artikelen til ikke er villig til å lese det de blir gitt selv etter de setter krav til stoffet en først fant. Jeg syns du virkelig du har oppfulgt kravene som ble stilt. Må si jeg ofte føler meg både lygd til og bedratt når noen stiller krav til meg, av mennesker som prøver å ha en høy standard også når jeg oppfølger kravene så får en ikke respons lengre. Jeg vil anbefale deg fjeud og kanskje ikke gjøre det for ofte. Mennesker som faktisk oppfølger krav ender fort å misslike deg, det tror jeg ikke kommer deg til gode. Så dette med ansvar og drømmer snakker han ganske løst om hva han tenker om det. Men dette med mennesker tilkoblet til meningen med livet. Nå det er en interessant lesning i forhold til påstanden min. Siden flere nevroner gir flere sanse inntrykk, gir større sannsynlighet for å føle at en har flere meningsfylte interaksjoner med andre mennesker. Men ja, enig at det er litt dumt å snakke om. Fordi for unge mennesker er nok de store grunnene som peterson snakker om langt viktigere enn flisespikkeriet jeg snakker om. ^^" haha, må nok ta litt selvkritikk der. Det du linket til var ikke en review-studie, men en metaanalyse. Og om du hadde evnet å lese den ville du også sett at effektstørrelsen de fant var ekstremt liten, og om du korrigerer for file-drawer problemet osv. er den sannsynligvis enda mindre. Videre gir ikke nevroner nødvendigvis flere sanseinntrykk, det finnes det heller ingen empirisk belegg for å hevde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den tredje Skrevet 7. mars 2020 #184 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) 27 minutter siden, Fjeud skrev: Det du linket til var ikke en review-studie, men en metaanalyse. Og om du hadde evnet å lese den ville du også sett at effektstørrelsen de fant var ekstremt liten, og om du korrigerer for file-drawer problemet osv. er den sannsynligvis enda mindre. Videre gir ikke nevroner nødvendigvis flere sanseinntrykk, det finnes det heller ingen empirisk belegg for å hevde. Jeg så at den var liten. Jeg har alt sagt at det jeg snakket om var flisespikkeri. Skjønner ikke helt hvorfor du skal gjenfortelle det til meg? Hmmm... krav om empirisk bevis. Vel, syns det hadde vært interessant å se. Men igjen det finns andre tilnærminger enn empiriske sannheter, og noen sannheter er kanskje litt viktigere enn den empiriske. Men det er som du sier det er jo problemer med den empiriske også som du kritiserer for. Dog det er et godt verktøy. Endret 7. mars 2020 av Den tredje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjeud Skrevet 7. mars 2020 #185 Del Skrevet 7. mars 2020 8 timer siden, Den tredje skrev: Jeg så at den var liten. Jeg har alt sagt at det jeg snakket om var flisespikkeri. Skjønner ikke helt hvorfor du skal gjenfortelle det til meg? Hmmm... krav om empirisk bevis. Vel, syns det hadde vært interessant å se. Men igjen det finns andre tilnærminger enn empiriske sannheter, og noen sannheter er kanskje litt viktigere enn den empiriske. Men det er som du sier det er jo problemer med den empiriske også som du kritiserer for. Dog det er et godt verktøy. Om du hadde skjønt det ville du ikke brukt det som begrunnelse for argumentet ditt, ettersom det funnene viser at forskjellen er så neglisjerbar at det ikke har praktisk betydning. Så jeg gjenforteller det til deg fordi du viser at du ikke evner å forstå det, gjennom det du skriver. Ja, noen hevder det finnes andre sannheter enn empiriske, men du kom med en empirisk etterprøvbar påstand, du ikke klarte å begrunne i empiri. Det siste avsnittet ditt gir ikke mening, så det kan du prøve å reformulere. Forøvrig er det unødvendig å dra inn viderekommen vitenskapsteori, når du ikke har kunnskaper som tilsvarer et grunnkurs i metode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #186 Del Skrevet 7. mars 2020 På 6.3.2020 den 20.29, wintergirl skrev: Nå dømmer du et menneske du ikke kjenner da. Om han vil eskalere eller ikke vet du ingenting om. Han høres ut som en veldig fredelig og snill mann ifølge Ts. Han kommer nok til å møte en kvinne som setter enormt pris på han en dag. En ting er å ikke passe sammen, men man trenger ikke å gjøre en person verre enn dem er bare for å poengtere seg selv. Den satt som et skudd. Jeg vil ha deg som advokat og talsmann for alle mine saker jeg kommer til å berøre i fremtiden. Om jeg hadde deg i mitt på et langt tidligere tidspunkt, så ville jeg blitt spart for veldig mange ting i livet. Tenk om jeg hadde krysset din sti engang og du kastet deg i mine armer. Jeg ville vært så stolt at jeg fikk lære deg å kjenne. Anonymkode: aef85...b93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 7. mars 2020 #187 Del Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den satt som et skudd. Jeg vil ha deg som advokat og talsmann for alle mine saker jeg kommer til å berøre i fremtiden. Om jeg hadde deg i mitt på et langt tidligere tidspunkt, så ville jeg blitt spart for veldig mange ting i livet. Tenk om jeg hadde krysset din sti engang og du kastet deg i mine armer. Jeg ville vært så stolt at jeg fikk lære deg å kjenne. Anonymkode: aef85...b93 Javel?😅 Hva har du gått igjennom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #188 Del Skrevet 8. mars 2020 3 minutter siden, wintergirl skrev: Javel?😅 Hva har du gått igjennom? Litt av hvert, men ingen som beskyttet meg, trengte bare en som så meg, og kunne se at jeg var verdifull til tross for mange som ville meg ondt. Hadde jo vært utrolig stolt om du ringte meg liksom, og bare sa hei og visste interesse... det kunne blitt det største øyeblikket i mitt liv. Anonymkode: aef85...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 8. mars 2020 #189 Del Skrevet 8. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt av hvert, men ingen som beskyttet meg, trengte bare en som så meg, og kunne se at jeg var verdifull til tross for mange som ville meg ondt. Hadde jo vært utrolig stolt om du ringte meg liksom, og bare sa hei og visste interesse... det kunne blitt det største øyeblikket i mitt liv. Anonymkode: aef85...b93 Så trist. Du er verdifull. Mennesker som vil deg vondt er de store taperene her. Sikker på at det ikke er sjalusi i bildet? Hvis du føler for det kan du sende pm? Hvis du trenger å få ut det du har opplevd tenker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #190 Del Skrevet 8. mars 2020 Disse personlige egenskapene gubben din har vil være der for alltid... Vennina mi har en slik type og 10 år etter er hun fortsatt irritert over at han er en dott. Flink pappa, snill mann og jeg kan ikke si noe negativt om han annet enn at han er en dott som ikke kan noe selv. Og han er over 35 år. Så vil du ikke ha det sånn, så må du nesten gå nå for det er ikke sikkert noe vil endre seg til tross for mye prat og lovnader om forbedringer. Nesten så man skulle tro at de liker å bli overkjørt, for de er kun laget for å ikke ha en stemme? Vet venninna mi ikke er den som overkjører mannen sin med vilje. Ofte har hun ikke noe valg fordi han har ikke mål og meninger i livet og noen ganger må man ta besluttninger. Hun er ikke bare irritert, men hun er ofte lei seg fordi han ikke er med i teamet. Prat hjelper ikke. "njaaaa... jeg vet ikke jeg? Hva synes du?" Anonymkode: 61ce6...ed0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #191 Del Skrevet 8. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse personlige egenskapene gubben din har vil være der for alltid... Vennina mi har en slik type og 10 år etter er hun fortsatt irritert over at han er en dott. Flink pappa, snill mann og jeg kan ikke si noe negativt om han annet enn at han er en dott som ikke kan noe selv. Og han er over 35 år. Anonymkode: 61ce6...ed0 Hun har valgt ham selv, så hvem er egentlig dotten her? Anonymkode: b0acf...f10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den tredje Skrevet 8. mars 2020 #192 Del Skrevet 8. mars 2020 15 timer siden, Fjeud skrev: Om du hadde skjønt det ville du ikke brukt det som begrunnelse for argumentet ditt, ettersom det funnene viser at forskjellen er så neglisjerbar at det ikke har praktisk betydning. Så jeg gjenforteller det til deg fordi du viser at du ikke evner å forstå det, gjennom det du skriver. Ja, noen hevder det finnes andre sannheter enn empiriske, men du kom med en empirisk etterprøvbar påstand, du ikke klarte å begrunne i empiri. Det siste avsnittet ditt gir ikke mening, så det kan du prøve å reformulere. Forøvrig er det unødvendig å dra inn viderekommen vitenskapsteori, når du ikke har kunnskaper som tilsvarer et grunnkurs i metode. Jaja, foraktens gang. Jaja, du får si ifra når du er villig til å prate. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #193 Del Skrevet 10. mars 2020 På 6.3.2020 den 11.05, regine skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som mange er så sinte på TS? Det er da vel lov å mene noe om forholdet man er i, selv om mannen er aldri så snill? Og det å reflektere over hvordan man vil ha det i et forhold - når ble det gal? Jeg oppfatter det med førerkort mer som at de snakker sammen om at han burde ta lappen og han sier seg enig i at det burde han, men så skjer det ikke mer. Han gjør ikke noe med det, men han forklarer heller ikke for TS hvorfor han ikke gjør det, han bare lar være. Selv ville jeg også slitt med noe sånt, ikke fordi lappen i seg selv er det viktige, men fordi man tror man er enige om noe og så følges det likevel ikke opp av den andre, men uten at det på noe vis forklares hvorfor. For meg høres det ikke ut som dette forholdet egentlig er liv laga - men at du TS er engstelig for å avslutte det fordi "alle" er jo enige om at han er så snill, så han må du ikke slippe. Da blir jeg og litt "what-the-fuck"... fordi er det alt man som kvinne skal ønske seg? Altså så lenge han er snill (= ikke slår? ikke drikker for mye? prioriterer deg når du er syk?) så er det nok? DU er ansvarlig for ditt liv, TS, og du må avgjøre hva som er viktig for deg. Selv om det betyr at du må gjøre det slutt med en "snill" mann. Du har lov til det også. Dette! Mistet helt motet av alle svarene her. Er også i et forhold med verdens desidert snilleste og mest omtenksomme mann. Men jeg har ikke følelser for han lenger, fordi han gjør ingenting ut av livet sitt og har ingen særlige ambisjoner. Og alle rundt meg forteller meg hvor dum jeg har som har gjort det slutt, og at jeg ikke får igjen en så snill mann. Det kan hende, men jeg må forsøke og leve mitt liv for å se om jeg kan bli lykkelig! Anonymkode: 49735...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #194 Del Skrevet 11 timer siden Hvordan gikk dette? Anonymkode: 52528...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #195 Del Skrevet 8 timer siden Har vært der, med de samme problemstillingene. Min livs største feil var å ta han for gitt, og gjøre det slutt. Den tryggheten, den kjærligheten den har jeg aldri hatt med noen andre. Han hadde absolutt egne meninger, men han var så forelsket at det kom kanskje ikke godt frem. Dybden var der, det var bare jeg som ikke kunne se den. Det ordnet seg for oss med tid og stunder, men vi har kastet bort så mye tid, og gått igjennom så mye hjertesorg. Uansett så er det noe du selv må finne ut av, men tenk deg nøye om. Anonymkode: 0a77c...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå