Gå til innhold

Han fridde, jeg sa nei....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du elsker han... men det kan jeg love deg at du ikke gjør om du vurderer å slå opp pga lappen. Virker jo som at alt her bunner i dét. Gjør det slutt. 

Anonymkode: 5baa4...34d

Du må se helheten, hun er lei av å dra lasset hele tiden, bo med en mann uten egne meninger, etc. 

Anonymkode: 2e852...f27

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette fungerer ikke for meg! Det er flatt og monotont! Men jeg innser at det kanskje har vært slik hele tiden... Jeg har bare vært blind. Det var fint å få viljen sin konstant i begynnelsen, men jeg har kommet til å innse at jeg ønsker ikke denne ubalansen i forholdet. 

Jeg vil ikke være den som styrer og bestemmer og han etterkommer. Det skal være 50/50. 
Og det blir ikke 50/50 når det er som det er. 

Jeg føler ikke den dype refleksjonen og kontakten med ens egne følelser, er til stede hos han. Fælt å si det. Men jeg føler han er en som liker å "adlyde" og "please". Og dermed forsvinner inn i seg selv.

Hva om dette er hans sin personlighet! Dette er han! Du vil endre på "han" og du sier nei til et ekteskap fordi du  har det for godt, det er slik jeg "leser" dine meninger. Han vil ikke ta sertifikat, du respekterer det ikke! Han står opp for dette da! Hvordan reagerer du da? Med å bli vrang. Hvordan tror du at det blir med en annen man som står opp mot deg hele tiden, og ikke følger deg opp! Fordi han har sine "meninger" og står opp mot deg. Du tåler jo det ikke! Når du da sa nei til ekteskap ville jeg tenkt som mann at du faktisk ikke elsket meg, og gått videre. Det er noe her som skurrer veldig i mine ører. Du er rett og slett for heldig virker det som. Du må få en skikkelig "realtitesoppvekker" med andre menn som driter i deg, før du forstår hva du egentlig gikk glipp av. Du leter etter det "perfekte" i dine øyne som aldri eksisterer. Men du bør da oppgi dette forholdet nå da, og overlate denne mannen til en kvinne som setter pris på han. Problemet er at du neppe fatter hva du egentlig går glipp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må se helheten, hun er lei av å dra lasset hele tiden, bo med en mann uten egne meninger, etc. 

Dette er bare tull! Se helheten! Kanskje dette er helheten. Han liker å jenke seg litt på ting som ikke er så veldig viktig for han, da kan hun styre. Når den ene forbannede tingen som et sertifikat som han ikke vil ta er problemet er det jo hele absurd! Dette respekterer hun ikke i det hele tatt, altså det viser jo at hun ikke tåler at han har den ene tingen han mener noe veldig om. Hvordan i h... blir det da med en mann som hele tiden har sine meninger og står for de helt ut! Og ikke støtter henne når hun er syk og som bryr seg om henne helt og fult! Alt må være 50/50 og bare det. TS finner aldri noen hvor dette stemmer perfekt. Men lykke til med forsøket :)  Må bare le av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg håper du tuller med oss nå .

Om han ikke er interessert i å ta lappen så kan jo du kjøre bil, og det er fullt mulig at en familie kan eie bil og mor er fast sjåfør. Ingen tvang at det må være far. Synes du høres temmelig tafatt ut selv hvis du ikke klarer å komme opp med en så åpenbar løsning på det som tydeligvis er et stort problem for deg..

Hos oss er det alltid jeg som kjører når vi er på tur.  Er rett og slett en bedre sjåfør enn min mann.

Anonymkode: 4587b...de7

Latterlig turn off å måtte kjøre rundt på mannen sin.

"Mannen".

Nei TS, er du syk klarer du deg helt fint uten en mann.

Bedre med en som kan kjøre.

Anonymkode: dc5b1...49c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre med en som kan kjøre.

Ja virkelig! Det å ha en sjåfør er virkelig noe som er viktig i et forhold :)  Du vet at det finnes busser, taxi og 100 andre muligheter for å bli fraktet fra A-B. Gud bedre KG er forumet for de hjelpeløse. Bare vent til du blir virkelig syk, da kan det hende at du skifter mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Hva om dette er hans sin personlighet! Dette er han! Du vil endre på "han" og du sier nei til et ekteskap fordi du  har det for godt, det er slik jeg "leser" dine meninger. Han vil ikke ta sertifikat, du respekterer det ikke! Han står opp for dette da! Hvordan reagerer du da? Med å bli vrang. Hvordan tror du at det blir med en annen man som står opp mot deg hele tiden, og ikke følger deg opp! Fordi han har sine "meninger" og står opp mot deg. Du tåler jo det ikke! Når du da sa nei til ekteskap ville jeg tenkt som mann at du faktisk ikke elsket meg, og gått videre. Det er noe her som skurrer veldig i mine ører. Du er rett og slett for heldig virker det som. Du må få en skikkelig "realtitesoppvekker" med andre menn som driter i deg, før du forstår hva du egentlig gikk glipp av. Du leter etter det "perfekte" i dine øyne som aldri eksisterer. Men du bør da oppgi dette forholdet nå da, og overlate denne mannen til en kvinne som setter pris på han. Problemet er at du neppe fatter hva du egentlig går glipp av.

Ja, dette er han, men da kommer den ene alltid til å føle at det ikke er bra nok. Eller den andre kommer til å aldri føle seg bra nok. Begge to skal få være den de er, men de passer ikke sammen. For veldig mange damer er det slitsomt og irriterende å alltid dra lasset. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Dette er bare tull! Se helheten! Kanskje dette er helheten. Han liker å jenke seg litt på ting som ikke er så veldig viktig for han, da kan hun styre. Når den ene forbannede tingen som et sertifikat som han ikke vil ta er problemet er det jo hele absurd! Dette respekterer hun ikke i det hele tatt, altså det viser jo at hun ikke tåler at han har den ene tingen han mener noe veldig om. Hvordan i h... blir det da med en mann som hele tiden har sine meninger og står for de helt ut! Og ikke støtter henne når hun er syk og som bryr seg om henne helt og fult! Alt må være 50/50 og bare det. TS finner aldri noen hvor dette stemmer perfekt. Men lykke til med forsøket :)  Må bare le av det.

Han er jo i ferd med å ta lappen jo. Men det er ikke bra nok kanskje. Og så lenge de krangler så må han jo faktisk stå opp for seg. Men det kan være som du sier, at hun kanskje ikke tåler det alikavel. Det vil sikkert alltid dukke opp noe nytt. Det jeg syns er mest idiotisk her, er at Ts visstnok prøver å få barn med han🤔 Hva tenker hun på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Duftavsommerregn said:

Ja virkelig! Det å ha en sjåfør er virkelig noe som er viktig i et forhold :)  Du vet at det finnes busser, taxi og 100 andre muligheter for å bli fraktet fra A-B. Gud bedre KG er forumet for de hjelpeløse. Bare vent til du blir virkelig syk, da kan det hende at du skifter mening.

De fleste aktive mennesker er utenfor døren oftere enn en taxi lønner seg.

Buss ja 🤣

Kjeeempepraktisk.

Nei, å ikke ha lappen.....

Tegn på at han er tafatt ellers også.

Anonymkode: dc5b1...49c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, wintergirl skrev:

Han er jo i ferd med å ta lappen jo. Men det er ikke bra nok kanskje. Og så lenge de krangler så må han jo faktisk stå opp for seg. Men det kan være som du sier, at hun kanskje ikke tåler det alikavel. Det vil sikkert alltid dukke opp noe nytt. Det jeg syns er mest idiotisk her, er at Ts visstnok prøver å få barn med han🤔 Hva tenker hun på? 

Hun har en mann som ikke er så opptatt av dette, og hun sier at hun liker menn som står opp mot henne. Men egentlig tåler hun ikke dette. Virker helt forvirret slik sett. Hun får kjøre et par "bad boys" så oppdager hun hva hun har gått glipp av. Jeg digger damer som lar meg styre på ting de egentlig ikke bryr seg så mye om, så gir jeg de samme frihet på andre områder jeg ikke bryr meg veldig mye om. Det er bare befriende faktisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Min eks ville ikke skaffe seg jobb. Han hadde absolutt ingen grunnlag for å bli ufør, han bare ventet på at en jobb skulle finne han utenat han måtte gjøre noe. For meg er det en preferanse at han har jobb, ambisjoner og jobber for å komme opp og frem. Det betyr ikke at han må ha topplederjobb, men noe ambisjoner syns jeg er sexy. For mange blir jeg da kravstor, tenk at jeg ikke gidder å være sammen med en som er i en elektrikerjobb livet ut. 

Så her blir det litt det samme. 

Jo ts vil finne sin lykke, jeg fant det jo. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Hun har en mann som ikke er så opptatt av dette, og hun sier at hun liker menn som står opp mot henne. Men egentlig tåler hun ikke dette. Virker helt forvirret slik sett. Hun får kjøre et par "bad boys" så oppdager hun hva hun har gått glipp av. Jeg digger damer som lar meg styre på ting de egentlig ikke bryr seg så mye om, så gir jeg de samme frihet på andre områder jeg ikke bryr meg veldig mye om. Det er bare befriende faktisk.

Du vet ingenting om hva hun tåler og ikke, mulig jeg blander meg veldig, men jeg kjenner meg veldig igjen i henne. Jeg fant lykken i en som er omsorgsfull, empatisk, snill, dominerende, kravstor, har forventninger til meg og ellers verdens beste. Jeg har aldri blitt så godt tatt vare på før. 2 barn inn i forholdet hittil og vi har det så godt sammen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ok. du er anonym og henvender deg til fremmede, der ingen ser deg eller vet hvem du er og kaster all ansvar til brukere av kvinneguiden. 

Du har utnyttet mannen maksimalt, og har lekt med hans følelser, og det er bare synd at han ikke har sett det selv, men det han ikke vet og som alle i kvinneguiden vet, er at han kan være evig takknemlig du kommer til å gjøre slutt.

Her får vi fremstilt norsk moderne kvinne i Norge uten følelser. 

Anonymkode: aef85...b93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, å ikke ha lappen.....

Tegn på at han er tafatt ellers også.

Overhodet ikke! Kjenner mange som ikke har lappen, som er noen rivjern ellers. De fikser og styrer det aller meste. Men har null interesse eller kanskje evne til å takle en bil. Men de kan gjøre det aller meste ellers, konene deres er strålende fornøyde! :) Virker iallefall slik, og kan disponere bilen de har akkurat som de selv vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ok. du er anonym og henvender deg til fremmede, der ingen ser deg eller vet hvem du er og kaster all ansvar til brukere av kvinneguiden. 

Du har utnyttet mannen maksimalt, og har lekt med hans følelser, og det er bare synd at han ikke har sett det selv, men det han ikke vet og som alle i kvinneguiden vet, er at han kan være evig takknemlig du kommer til å gjøre slutt.

Her får vi fremstilt norsk moderne kvinne i Norge uten følelser. 

Anonymkode: aef85...b93

Hun falt for en mann og har prøvd å skape sin lykke i deres forhold. Så kræsjer det fordi de er forskjellige. Så slipper hun han fri slik at alle som vil ha en tøffel kan få det. 

Skal sies at han jeg kvitte meg med har ikke fått dame igjen, mens jeg lever lykkelig med familien jeg alltid ønsket meg. Rart det der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke du stilt krav om at han må skaffe seg minimum en bachelor også?

Anonymkode: cfe60...1d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Overhodet ikke! Kjenner mange som ikke har lappen, som er noen rivjern ellers. De fikser og styrer det aller meste. Men har null interesse eller kanskje evne til å takle en bil. Men de kan gjøre det aller meste ellers, konene deres er strålende fornøyde! :) Virker iallefall slik, og kan disponere bilen de har akkurat som de selv vil.

Men så hvis de ikke var rivjern ellers da? Han er tafatt, han elsker å la henne styre alt. Ikke alle ønsker å ha det slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ingenting om hva hun tåler og ikke

Jo jeg kan lese! Hun er fornøyd med det aller meste virker det som, men trekker frem at han ikke vil ta sertifikat eller er treg med dette. Som om det er en faktor som virkelig er viktig i det forhold! Uansett noen som sier nei til ekteskap etter jeg hadde fridd hadde jeg forlatt på flekken. For jeg ville aldri fridd om jeg ikke trodde at hun elsket meg og at dette var noe jeg ville. Når så et avslag kom? Hadde da bare tatt det som en bekreftelse på forholdet var skakkjørt og forlatt henne på FLEKKEN! Uten noen videre diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Jo jeg kan lese! Hun er fornøyd med det aller meste virker det som, men trekker frem at han ikke vil ta sertifikat eller er treg med dette. Som om det er en faktor som virkelig er viktig i det forhold! Uansett noen som sier nei til ekteskap etter jeg hadde fridd hadde jeg forlatt på flekken. For jeg ville aldri fridd om jeg ikke trodde at hun elsket meg og at dette var noe jeg ville. Når så et avslag kom? Hadde da bare tatt det som en bekreftelse på forholdet var skakkjørt og forlatt henne på FLEKKEN! Uten noen videre diskusjon.

Mulig dette er en sak man kun kan gi gode svar på om man faktisk har vært gjennom det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men så hvis de ikke var rivjern ellers da? Han er tafatt, han elsker å la henne styre alt. Ikke alle ønsker å ha det slik

Det betyr ikke at han er tafatt, det betyr ikke så mye for han! Det er noe helt annet, han er ikke tafatt på å bry seg ellers slik TS beskriver det. Hun leter etter det "perfekte" det finnes ikke. Eller noen som står opp mot henne og som hun kan bryne seg på, men virker ikke som hun tåler de veldig godt. De aller fleste som er akkurat slik liker bare "bryningen" etter harde kamper må de uansett vinne! Ellers er dette galt også. Oppskriften på at man aldri får et varig forhold. Ferdig diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Det betyr ikke at han er tafatt, det betyr ikke så mye for han! Det er noe helt annet, han er ikke tafatt på å bry seg ellers slik TS beskriver det. Hun leter etter det "perfekte" det finnes ikke. Eller noen som står opp mot henne og som hun kan bryne seg på, men virker ikke som hun tåler de veldig godt. De aller fleste som er akkurat slik liker bare "bryningen" etter harde kamper må de uansett vinne! Ellers er dette galt også. Oppskriften på at man aldri får et varig forhold. Ferdig diskutert.

Okei. Ferdig diskutert, fordi du og jeg jo.mer aldri til å bli enige. Slik so. Disse til aldri vil få til et likeverdig forhold. Fordi hun er for sterk for han og trenger en sterkere mann selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...