Gå til innhold

Han fridde, jeg sa nei....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle tror at ts er vant til å få viljen sin og stakkars mann. Men egentlig er det ikke sånn. Hvis hun ikke tar tak, så gjør ingen det og hvordan blir livet da? Prøvde det med eksen. Alt fløyt og gjelden hopet seg opp. 

At mannen ikke klarer å ta tak eller ha egne meninger gjør at ts blir en person hun egentlig ikke er. I blant så blir det mye for henne også, hun er bare et menneske. Så da bikker det over til å bli for dominerende. Alt hadde vært lettere om mannen endret seg eller om de fant noen de passer bedre med. 

Kan tenke meg det at typen til ts har lett etter noen til å ta styringen fordi han ikke gidder. 

Anonymkode: 2e852...f27

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å lufte noen tanker...

Jeg tror jeg er i ferd med å gjøre det slutt med en "good guy".

Dette er det første forholdet i livet mitt hvor vi har pratet seriøst om barn, hus, bil og generell familieplanlegging. Vi har de samme ønskene for livet og framtiden. 

Han elsker meg av hele sitt hjerte, og jeg elsker han også. 

Når jeg har vært syk har han aldri nølt ett sekund med å legge bort alle andre prioriteringer på hylla for å ta vare på meg. Å prioritere hobby, venner osv er ikke engang et spørsmål når jeg er syk. 

Han ville aldri vært utro. Dette er en mann som jeg har en sikker framtid med, og som vil stå ved min side til døden skiller oss ad. 

Han gjør alt, og da mener jeg alt for at jeg skal ha det bra. Han er villig til å etterkomme alle mine ønsker.

Og det er her problemet kommer.

Hvem er han midt oppi alt det her? 

Hva er han ønsker?

Hva er hans verdier?

Hva er hans sanne meninger?

Hvem ER han?

Jeg innser at det er jeg som har styrt skuta omtrent 90% av hele forholdet. Ja, han ønsker og har de samme verdiene som meg. Men hadde han hatt dem uten å høre mine meninger først?

Jeg opplever ikke at han har den store drivkraften for å få ting til å skje.

Dette er en mann uten lappen, som over lang tid har lovet å få førerkortet. Jeg ser ingenting. Jeg ser ikke at det skjer. Det ble en diskusjon ut av det igjen. Jeg kan telle på to hender alle gangene det er blitt diskusjon og utrivelig stemning ut av det.

Jeg kjenner jeg mister respekt og muligens følelser for å måtte mase om noe så trivielt som førerkort. Mannen er voksen, og vi planlegger barn i framtiden. 

Hvor er handlingskraften?

Det er flere ting i hans liv hvor han tidligere har pratet om at han vil endre fordi han ikke er lykkelig med det han gjør. 
Men jeg har ikke sett noen antydning til endring. 

Mannen er snill og god, men i mine øyne mangler han handlingskraften.

I tillegg føler jeg at han forsvinner inn i et skall. Ja, han svarer når jeg prater. Det vil si, jeg prater og deler tanker, følelser, refleksjoner om opplevelser og rundt viktige tema i livet og verden. Han nikker, følger med (tilsyneltende) og lytter. 
Og er jeg misfornøyd med noe, legger han seg flat og sier unnskyld.

Dette fungerer ikke for meg! Det er flatt og monotont! Men jeg innser at det kanskje har vært slik hele tiden... Jeg har bare vært blind. Det var fint å få viljen sin konstant i begynnelsen, men jeg har kommet til å innse at jeg ønsker ikke denne ubalansen i forholdet. 

Jeg vil ikke være den som styrer og bestemmer og han etterkommer. Det skal være 50/50. 
Og det blir ikke 50/50 når det er som det er. 

Jeg føler ikke den dype refleksjonen og kontakten med ens egne følelser, er til stede hos han. Fælt å si det. Men jeg føler han er en som liker å "adlyde" og "please". Og dermed forsvinner inn i seg selv.

På bakgrunn av dette har jeg sagt nei til frieri. Og jeg vurderer å gjøre det slutt nå.

Men siden jeg er relativt ung så ønsker jeg å vite om tankene jeg gjør meg, er helt på bærtur?

Jeg har fått høre tidligere at jeg stiller for høye krav, vel, gjør jeg det? 

Skal jeg holde han fast med armer og ben bare fordi han er en good guy?

Anonymkode: 25f02...1f4

Du trenger noen som står på egne ben. Greit han adlyder. Men hva skjer når dere har barn? Skal han ringe deg for alt, fordi han ikke klarer å tenke på stående fot.

For min del, jeg hadde en sånn kjæreste. Gjorde det slutt, og fant en med egne ambisjoner, og egne meninger. En som er likeverdig, og som kan diskutere sivilisert.

Virker litt mamma-dalt?😐

Anonymkode: 0e1eb...2b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du trenger noen som står på egne ben. Greit han adlyder. Men hva skjer når dere har barn? Skal han ringe deg for alt, fordi han ikke klarer å tenke på stående fot.

For min del, jeg hadde en sånn kjæreste. Gjorde det slutt, og fant en med egne ambisjoner, og egne meninger. En som er likeverdig, og som kan diskutere sivilisert.

Virker litt mamma-dalt?😐

+ glemte å si:

Hva skjer når du ikke kan feks skifte dekk feks, hvem skal prøve å finne løsningen. Takrenner, bilkræsj....

Hadde blitt GAAAL om jeg skulle hatt en person som ikke har meninger eller er selvstendig,

Men kjære, ditt liv ditt valg. Husk dette må du kanskje stå ut til graven.🙁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts, du har magefølelsen! Følg den! Du er ung, en "rettere" mann vil dukke opp 😊

PS. Et forhold er ikke 50/50, det er 100/100 😉

Anonymkode: d27d5...eeb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ts må alltid kjøre til alt barnet skal på enten aktiviteter, til venner, legetimer, etc. Fordi mannen ikke gidder å ta lappen. Og eneste grunnlaget for å ikke ta det er fordi mange ikke har det. Dette blir som med alt annet man skal dele likt når man er en familie. Her må ts alltid dra lasset da, kun fordi mannen er lat. Da er det lov å si nei til mannen også. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle tror at ts er vant til å få viljen sin og stakkars mann. Men egentlig er det ikke sånn. Hvis hun ikke tar tak, så gjør ingen det og hvordan blir livet da? 

At mannen ikke klarer å ta tak eller ha egne meninger gjør at ts blir en person hun egentlig ikke er. I blant så blir det mye for henne også, hun er bare et menneske. 

Kan tenke meg det at typen til ts har lett etter noen til å ta styringen fordi han ikke gidder. 

Takk. Jeg er faktisk ikke et dårlig menneske bare fordi jeg har preferanser.

Jeg vurderer å gjøre det slutt nå, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem? Vi bor sammen og hvordan gjør jeg det på en ryddig måte?

TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ikke ha førerkort er dealbraker.

Er noen få mennesker som syns livet er givende bare på Grünerløkka, og endel som syns det er greit andre kjører.

Jeg syns ikke du er kresen, jeg hadde aldri vurdert en mann som ikke har lappen.

Han er bare en irriterende byrde.

Anonymkode: dc5b1...49c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å gjøre det slutt nå, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem? Vi bor sammen og hvordan gjør jeg det på en ryddig måte?

TS

Du må bare si at måten samlivet og Familie AS drives nå, ikke kan forsette på denne måten mer, dersom det ikke skjer store endringer, må man tenke seg at vi har ulike standarder for livet, og at disse ikke lar seg forene, hvor en så mye vi har prøvd. Og at det er greit å være særboer, også se det an i en periode. Si: Begge er nok sliten av hvordan ting er nå, og at dere bør prøve særboer i en liten periode, for hvis ikke, blir denne krisen så stor, at det ikke finnes noen vei tilbake, og at du ikke vil brenne alle broer med det første😚.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ikke vil ha han pga manglende førerkort og fordi at han "pleaser" deg, så bare gjør det slutt. Si det rett ut. Bare husk på at hvis du nå skal inn i singellivet vil du møte mange menn som kun vil ha seg et ligg og behandler deg som søppel ellers, og det at å finne en bra kjæreste med alle egenskaper du krever er som å finne nåla i høystakken! Du er meget heldig som har funnet en SNILL mann. Men når disse to tynne argumentene er preferansene dine er du nok ikke glad i han egentlig, så da er det bare gjøre kort prosess. 

Anonymkode: d3d4c...a67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Voks opp dame! Du har jo ødelagt fyren 🙄 

Anonymkode: 33189...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke vil ha han pga manglende førerkort og fordi at han "pleaser" deg, så bare gjør det slutt. Si det rett ut. Bare husk på at hvis du nå skal inn i singellivet vil du møte mange menn som kun vil ha seg et ligg og behandler deg som søppel ellers, og det at å finne en bra kjæreste med alle egenskaper du krever er som å finne nåla i høystakken! Du er meget heldig som har funnet en SNILL mann. Men når disse to tynne argumentene er preferansene dine er du nok ikke glad i han egentlig, så da er det bare gjøre kort prosess. 

Anonymkode: d3d4c...a67

Jo jeg elsker han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg elsker han. 

Du skylder INGEN her inne på forumet et svar!

Ta til deg det du liker, og ikke gå i fella om kvinner må ofre seg.

Get a backbone, og bygg det livet DU vil ha, hvis ikke vil alle andre bygge det for deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har sagt til han utallige ganger at dersom han på en eller annen måte har verdier eller et livssyn som tilsier at han ikke har behov eller et ønske for lappen - så må han fortelle meg det.

Dersom han heller ønsker å prioritere å bruke pengene sine annerledes, f.eks spare til neste år med å ta lappen, så må han snakke med meg.

Vi er et team, jeg er ikke kapteinen. 

Jeg trenger at han setter seg ned med meg og sier "kjære, jeg har tenkt over en ting - og vil gjerne snakke med deg om det". Dele sine tanker og refleksjoner med meg.

For vi er et team. Vi er ikke team TS (meg). Vi er team TS og Erik (han). 

TS

Så si det til han da. Hvis du lurer på hva hans sanne mening er, og hvem han ER, så må du spørre. Med mindre du forventer at han er tankeleser da?

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men det er hennes krav og forventning. Da funker det ikke om de ikke har samme mål, verdier og holdninger. 

Lappen er ikke en verdi. Og de har faktisk felles verdier og mål mtp familieliv og sånn. At én har lappen holder i massevis.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noe verre enn at ts trenger en mann som står sterkere psykisk. Mulig hun er veldig tydelig og sterk, så han ikke måler seg med henne. Det betyr ikke at det er noe galt med henne. De bare passer ikke sammen. Den ene kan ikke forandre den andre og sånn er det.

Må man forandre hverandre da? Kan man ikke utfylle hverandre? Kan funke tipp topp det.

Anonymkode: 8789c...efa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes da flust av familier som velger å ikke ha bil vil jeg tro. 

Så lenge TS har lappen og bil så er vel det greit nok? Og hvis det er så at TS blir lei av å kjøre hit og dit så får hun bare sette seg i krever-stolen sin og si at gubben får ta bussen eller toget dit han skal... evt. sykle.

Han er 30 år og har ikke lappen, han har helt sikkert en mentalitet rettet mot buss og andre fremkomstmidler uansett. 

Anonymkode: 18480...754

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ha førerkort er dealbraker.

Er noen få mennesker som syns livet er givende bare på Grünerløkka, og endel som syns det er greit andre kjører.

Jeg syns ikke du er kresen, jeg hadde aldri vurdert en mann som ikke har lappen.

Han er bare en irriterende byrde.

Anonymkode: dc5b1...49c

Ts har ikke en gang sagt hvor de bor. 

Jeg bor i Bergen og også her har mange uten bil barn. Jeg bor feks 200 meter fra:

Kjøpesenter 

Bussterminal 

Barnehage

Barneskole

Lege

Helsestasjon 

Og tar buss til jobb hver dag. 

Jeg vurderer å ta lappen først og fremst for å kunne kjøre til/fra hytta, og når/om vi får barn kunne handle utstyr eller større ukeshandel. Og da bli med i Bildeleringen, ikke kjøpe egen bil. 

Anonymkode: b0acf...f10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er 30 år. Da er det ikke urimelig å kreve lappen. 

Synes du det er greit å være en familie på fem uten bil?

Jeg håper du tuller med oss nå .

Om han ikke er interessert i å ta lappen så kan jo du kjøre bil, og det er fullt mulig at en familie kan eie bil og mor er fast sjåfør. Ingen tvang at det må være far. Synes du høres temmelig tafatt ut selv hvis du ikke klarer å komme opp med en så åpenbar løsning på det som tydeligvis er et stort problem for deg..

Hos oss er det alltid jeg som kjører når vi er på tur.  Er rett og slett en bedre sjåfør enn min mann.

Anonymkode: 4587b...de7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du sier du elsker han... men det kan jeg love deg at du ikke gjør om du vurderer å slå opp pga lappen. Virker jo som at alt her bunner i dét. Gjør det slutt. 

Anonymkode: 5baa4...34d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt hvordan kvinner her inne som selv har slått opp med lignende menn som Ts, tror at alle har det akkurat som dem. Det finnes nyanser og ikke alle kvinner som er som dere har alltid rett. Jeg kunne skjønt det hvis det var vold i bildet. Men Ts, slå opp med han. Nå skal han begynne med lappen også. Men noe mening må han ha, med tanke på at det blir krangler ? Sikker på at du ikke overkjører han med stadig naging? Og for all del, knip igjen beina nå da, så slipper dere felles ansvar for et barn fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke være den som styrer og bestemmer og han etterkommer. Det skal være 50/50. 
Og det blir ikke 50/50 når det er som det er. 

Men jeg føler han er en som liker å "adlyde" og "please". Og dermed forsvinner inn i seg selv.

han er bare glad at han er med DEG. 

Du er Dominant, han er Submissive. 

min magefølelse sier at du kommer til å gjøre slutt med ham, men aldri kommer til å ha en veldig langvarig forhold, så typisk noen måned her, noen år der, alle forholdene med varighet korter enn 10 år. 

dette er din sjans for et stabil forhold som varer livet ut, men du er ikke fornøyd så...

80% av mennesker følger samme "nedarvet" familiemodellene/mønstre som foreldrene...så om dine foreldrene ble skilt osv., sjansen er stor at du gjentar samme veien...forskerne vet at din "ubevisst programm" er å lete etter en mann, som likner mest faren din. før du tar en besluttning, kan være lurt se igjen på familien din, og hans familie? spesielt foreldrene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det jeg har gjort er å først ordne det økonomiske, sjekke etter bosted om jeg er den som må flytte. Lage en liste over hvem som eier hva og en liste over hva du må skaffe deg. 

Så prater du med han om disse forskjellighetene. Jeg sa til eksen at vi bare ikke passer sammen. Det blir alltid slik at en ikke vil trives fordi vi er så forskjellige. Så derfor gjør jeg det slutt. Fortell hva du har ordnet med og ta det deretter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...