AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #21 Del Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vil ha en som tar mer styring og kontrollen. Slik som det ser ut nå er du sammen med en tøffel/dott. Det liker du ikke. De fleste damer vil ha en de ikke må styre rundt for at ting skal skje. Hvis du ikke tar tak, så tar ingen tak. Kjenner til det selv og det er veldig slitsomt. Var forlovet selv i et lignende forhold, glad det ble slutt før noe bryllup. Anonymkode: 2e852...f27 Det er 100% riktig. Så korrekt og nøyaktig slik jeg opplever det. Skjønner ikke hva alle "kjefter" på meg for da. Anonymkode: 25f02...1f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 6. mars 2020 #22 Del Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, vi prøver å bli gravide og skal snart gifte oss. Og du synes jeg skal akseptere at vi skal etablere en familie uten å ha det essensielle på plass. Jeg krever ikke å ha alt på plass; slik som bolig, bil osv.. Jeg krever EN ting før barnet kommer og det er lappen. Anonymkode: 25f02...1f4 Du vurderer å forlate han og sa nei til frieriet, men planlegger barn og skal snart gifte dere....? Du kan kreve at han er snill og grei og alt det der, men å tvinge noen til å ta førerkort? Nei, faktisk ikke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mars 2020 #23 Del Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er 100% riktig. Så korrekt og nøyaktig slik jeg opplever det. Skjønner ikke hva alle "kjefter" på meg for da. Anonymkode: 25f02...1f4 Hva. Venter du på? Gjør det slutt da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #24 Del Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Pinkpashion skrev: Du vurderer å forlate han og sa nei til frieriet, men planlegger barn og skal snart gifte dere....? Du kan kreve at han er snill og grei og alt det der, men å tvinge noen til å ta førerkort? Nei, faktisk ikke. Jeg tvinger ingen. Ikke putt ord i munnen min. Jeg stiller krav, og det er opp til han å etterkomme kravet eller ikke. Et krav om lappen før familieliv er ikke urimelig. Anonymkode: 25f02...1f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 6. mars 2020 #25 Del Skrevet 6. mars 2020 Det er forståelig at du savner mer handlekraft og egen vilje, men bare du selv kan avgjøre om dette er så ille at du ikke kan leve med det. Når du har avslått frieriet har du egentlig tatt valget. Det kan hende han passer utmerket sammen med noen andre som er mer laidback. Uansett hvem du velger vil det være noen svake sider som du må lære deg å akseptere. Det er i alle fall sikkert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #26 Del Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å lufte noen tanker... Jeg tror jeg er i ferd med å gjøre det slutt med en "good guy". Dette er det første forholdet i livet mitt hvor vi har pratet seriøst om barn, hus, bil og generell familieplanlegging. Vi har de samme ønskene for livet og framtiden. Han elsker meg av hele sitt hjerte, og jeg elsker han også. Når jeg har vært syk har han aldri nølt ett sekund med å legge bort alle andre prioriteringer på hylla for å ta vare på meg. Å prioritere hobby, venner osv er ikke engang et spørsmål når jeg er syk. Han ville aldri vært utro. Dette er en mann som jeg har en sikker framtid med, og som vil stå ved min side til døden skiller oss ad. Han gjør alt, og da mener jeg alt for at jeg skal ha det bra. Han er villig til å etterkomme alle mine ønsker. Og det er her problemet kommer. Hvem er han midt oppi alt det her? Hva er han ønsker? Hva er hans verdier? Hva er hans sanne meninger? Hvem ER han? Jeg innser at det er jeg som har styrt skuta omtrent 90% av hele forholdet. Ja, han ønsker og har de samme verdiene som meg. Men hadde han hatt dem uten å høre mine meninger først? Jeg opplever ikke at han har den store drivkraften for å få ting til å skje. Dette er en mann uten lappen, som over lang tid har lovet å få førerkortet. Jeg ser ingenting. Jeg ser ikke at det skjer. Det ble en diskusjon ut av det igjen. Jeg kan telle på to hender alle gangene det er blitt diskusjon og utrivelig stemning ut av det. Jeg kjenner jeg mister respekt og muligens følelser for å måtte mase om noe så trivielt som førerkort. Mannen er voksen, og vi planlegger barn i framtiden. Hvor er handlingskraften? Det er flere ting i hans liv hvor han tidligere har pratet om at han vil endre fordi han ikke er lykkelig med det han gjør. Men jeg har ikke sett noen antydning til endring. Mannen er snill og god, men i mine øyne mangler han handlingskraften. I tillegg føler jeg at han forsvinner inn i et skall. Ja, han svarer når jeg prater. Det vil si, jeg prater og deler tanker, følelser, refleksjoner om opplevelser og rundt viktige tema i livet og verden. Han nikker, følger med (tilsyneltende) og lytter. Og er jeg misfornøyd med noe, legger han seg flat og sier unnskyld. Dette fungerer ikke for meg! Det er flatt og monotont! Men jeg innser at det kanskje har vært slik hele tiden... Jeg har bare vært blind. Det var fint å få viljen sin konstant i begynnelsen, men jeg har kommet til å innse at jeg ønsker ikke denne ubalansen i forholdet. Jeg vil ikke være den som styrer og bestemmer og han etterkommer. Det skal være 50/50. Og det blir ikke 50/50 når det er som det er. Jeg føler ikke den dype refleksjonen og kontakten med ens egne følelser, er til stede hos han. Fælt å si det. Men jeg føler han er en som liker å "adlyde" og "please". Og dermed forsvinner inn i seg selv. På bakgrunn av dette har jeg sagt nei til frieri. Og jeg vurderer å gjøre det slutt nå. Men siden jeg er relativt ung så ønsker jeg å vite om tankene jeg gjør meg, er helt på bærtur? Jeg har fått høre tidligere at jeg stiller for høye krav, vel, gjør jeg det? Skal jeg holde han fast med armer og ben bare fordi han er en good guy? Anonymkode: 25f02...1f4 Jeg synes det er flere ting her som gjør at det kanskje hadde vært greit med en tenkepause,om ikke annet. Det er flere alarmsignal å ta hensyn til. Selv om han er en "good guy" , så trenger ikke det bety at han er den rette for deg. Er jo tydelig hvem som er sjef i dette tilfellet. Og får dere ikke en utjevning der, så kan det bli mer trøblete på sikt. Tror ikke det er bare mangel på førerkort og evt vilje til framdrift som er problemet her dessverre. Anonymkode: d6549...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #27 Del Skrevet 6. mars 2020 Forstår deg godt. Selv gjorde jeg det også slutt med to av den typen gjennom årene. Alt for snille, det ble bare så utrolig slitsomt med tiden. Fant en mann jeg måtte virkelig kjempe for, et forhold som hadde en rocky start, en mann med masse integritet og pågangsmot i sitt eget liv. Da ble det orden, godt gift nå og to fine barn sammen De derre tøflene som bare skulle stille opp hele tiden funket ikke for meg av en eller annen grunn. Og tiltaksløshet er det kjipeste som finnes, så ser du tegn allerede nå er det helt riktig å ikke satse videre. Når barna kommer nytter det ikke med en mann som lover ungene en trehytte og ikke gjennomfører. Eller som sier han skal pakke matboksene men ikke gjør det. Slikt må bli vanvittig irriterende i småbarnsfasen. Anonymkode: 79856...57c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 6. mars 2020 #28 Del Skrevet 6. mars 2020 Han høres veldig umoden ut og mangler drive. Syns ikke du stiller for høye krav. Har selv vært sammen med en lignende type. Holdt på å bli gal. Han trenger å finne seg selv på egenhånd. Det er veldig synd at en kan bli for «snill». Men det er sånn det er. Det er selvsagt lov og bra å ha like verdier og meninger, men det må være en balanse der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #29 Del Skrevet 6. mars 2020 Du vil ha han, men vil ikke ha han. Du vil at han skal være handlekraftig og krever at han skal ta lappen, men du er ikke kravstor. Du tvinger han ikke, men sier at han må ta lappen ellers vil du ikke ha han. Du høres egentlig ut som ei ung jente med "prinsessesyndromet" - jeg håper du er annerledes i virkeligheten enn du fremstår i innleggene dine her. Du sier at du ikke vil gifte deg og stifte familie, men så skal dere snart gifte dere og prøver å få barn. Du må da ikke få barn med denne mannen før du vet om du i det hele tatt vil ha han. Du kan ikke få barn oppi dette her. Du må finne ut hva du vil først. Han tar lappen nå sier du også, så da har du jo fått det som du vil der også. Han gjør som du sier igjen, fordi du alltid må få viljen din. Han vil ikke ha førerkort, men du har sagt at det er viktig for deg, så da gjør han det. For deg. Ikke for seg selv. Jeg tror denne mannen elsker deg så høyt at han utsletter seg selv. Jeg er ikke helt sikker på om du fortjener denne mannen. Anonymkode: 18480...754 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #30 Del Skrevet 6. mars 2020 Herregud, jeg er glad jeg ikke er sammen med deg TS. Kanskje du bør reflektere over deg selv i stedet for han. Ofte ligger problemet der. Anonymkode: 1089c...f02 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #31 Del Skrevet 6. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er 30 år. Da er det ikke urimelig å kreve lappen. Synes du det er greit å være en familie på fem uten bil? Anonymkode: 25f02...1f4 Jeg har vokst opp i en familie på fem uten bil. Det gikk helt fint. (Tettsted utenfor Oslo med sykkelavstander i bygda, og grei kollektivtrafikk, noen ganger måtte taxi til, men noen tusen i taxi på et år er jo billigere enn å ha bil.) Nå er jeg 36 og venter barn. Har fortsatt ingen planer om lappen. De fleste barnefamiliene her jeg bor nå bruker kassesykler og kollektivt. Anonymkode: 2751f...7a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 6. mars 2020 #32 Del Skrevet 6. mars 2020 Så...du synes han er en tøffel når han føyer deg, men ønsker mer handlekraft som er en annen måte å si gjøre mere for å.oppfylle dine ønsker og forventninger (førerkort)? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #33 Del Skrevet 6. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tvinger ingen. Ikke putt ord i munnen min. Jeg stiller krav, og det er opp til han å etterkomme kravet eller ikke. Et krav om lappen før familieliv er ikke urimelig. Anonymkode: 25f02...1f4 Hva kan han kreve av deg før barn da? Hvis du skal rette på ham må jo du fikse deg selv også. Anonymkode: b0acf...f10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #34 Del Skrevet 6. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil ha han, men vil ikke ha han. Du vil at han skal være handlekraftig og krever at han skal ta lappen, men du er ikke kravstor. Du tvinger han ikke, men sier at han må ta lappen ellers vil du ikke ha han. Du høres egentlig ut som ei ung jente med "prinsessesyndromet" - jeg håper du er annerledes i virkeligheten enn du fremstår i innleggene dine her. Du sier at du ikke vil gifte deg og stifte familie, men så skal dere snart gifte dere og prøver å få barn. Du må da ikke få barn med denne mannen før du vet om du i det hele tatt vil ha han. Du kan ikke få barn oppi dette her. Du må finne ut hva du vil først. Han tar lappen nå sier du også, så da har du jo fått det som du vil der også. Han gjør som du sier igjen, fordi du alltid må få viljen din. Han vil ikke ha førerkort, men du har sagt at det er viktig for deg, så da gjør han det. For deg. Ikke for seg selv. Jeg tror denne mannen elsker deg så høyt at han utsletter seg selv. Jeg er ikke helt sikker på om du fortjener denne mannen. Anonymkode: 18480...754 Jeg har sagt til han utallige ganger at dersom han på en eller annen måte har verdier eller et livssyn som tilsier at han ikke har behov eller et ønske for lappen - så må han fortelle meg det. Dersom han heller ønsker å prioritere å bruke pengene sine annerledes, f.eks spare til neste år med å ta lappen, så må han snakke med meg. Vi er et team, jeg er ikke kapteinen. Jeg trenger at han setter seg ned med meg og sier "kjære, jeg har tenkt over en ting - og vil gjerne snakke med deg om det". Dele sine tanker og refleksjoner med meg. For vi er et team. Vi er ikke team TS (meg). Vi er team TS og Erik (han). TS Anonymkode: 25f02...1f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #35 Del Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt til han utallige ganger at dersom han på en eller annen måte har verdier eller et livssyn som tilsier at han ikke har behov eller et ønske for lappen - så må han fortelle meg det. Dersom han heller ønsker å prioritere å bruke pengene sine annerledes, f.eks spare til neste år med å ta lappen, så må han snakke med meg. Vi er et team, jeg er ikke kapteinen. Jeg trenger at han setter seg ned med meg og sier "kjære, jeg har tenkt over en ting - og vil gjerne snakke med deg om det". Dele sine tanker og refleksjoner med meg. For vi er et team. Vi er ikke team TS (meg). Vi er team TS og Erik (han). TS Anonymkode: 25f02...1f4 Du er kapteinen og du er lei av skuta di. Anonymkode: b0acf...f10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 6. mars 2020 #36 Del Skrevet 6. mars 2020 Ta en lytt til "Hos Peder", den siste sesongen. Reflekter over dynamikken som presenteres, i et forhold hvor hun er vant til å få viljen sin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anzii Skrevet 6. mars 2020 #37 Del Skrevet 6. mars 2020 Vær forsiktig med hva du ønsker deg. Jeg forstår veldig godt behovet ditt for å være med noen som gir litt motstand. Men jeg har tidligere vært i et forhold hvor vi begge var like sterke personligheter, og det bare krasjet fullstendig. jeg tror at det alltid vil være en «alfa» i et forhold, og en som føyer seg litt mer deretter. For min del er det dette som skaper balanse. Jeg trives med å ta styring, og samboeren min trives også med at jeg gjør det. Så setter han såklart ned foten om det blir for voldsomt, og da respekterer jeg det😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #38 Del Skrevet 6. mars 2020 For meg høres det ut som om du skal følge magefølelsen og gå nå, før det kommer barn inn i bildet. Jeg syntes selv det er helt innsfor å stille krav, men lappen er dyrt og kanskke han ikke vil prioritere det. da jeg møtte mannen min krysset han av omtrent ingen av punktene på «kravlista» mi over hva jeg trenge i en mann. Kun et punkt og det var at han var høy. Men følelsen av at han faktisk er mannen i mitt liv gjorde at alle de andre kravene (høy utdanning, liker litteratur, god jobb, mørkt hår osv osv) ble mindre viktige. Hadde aldri trodd jeg skulle bli samboer med en mann uten jobb!!! Og nå i en alder av 30 er lærling. MEN for min del var kjærligheten mellom oss mye viktigere, og vi har støttet hverandre gjennom mange utfordringer og mange gleder. Kan ikke se for meg å leve en dag uten han i livet mitt. i mine øyne er det slik en skal føle om noen før en gifter seg og får barn. En må være villig til å ta sjanser, takle utfordringer og godta hele personen slik de er (iansett om en er enig eller ikke). Anonymkode: b38bb...d1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #39 Del Skrevet 6. mars 2020 7 minutter siden, Epictetus skrev: Ta en lytt til "Hos Peder", den siste sesongen. Reflekter over dynamikken som presenteres, i et forhold hvor hun er vant til å få viljen sin. Er det en podcast? Ment til meg? Anonymkode: 25f02...1f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #40 Del Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Den tredje skrev: lese bøker er anbefalt. Fordi det er ikke dine meninger. Be han å les bøker som hjerteforeldre av gottman. Eller kanskje denne trendene boken 12 rules for life av Jordan peterson. Spesielt 12 rules of life gir argumenter for å være handle kraftig, og snakker tett opp mot dette med meningen med livet. Det er en veldig fin bok. Spesielt for folk som har manglet en handle kraftig far i livet sitt for å moderere seg etter. Hvor kan jeg finne disse bøkene? Er det fint å lese dem sammen? Finnes de på norsk? Anonymkode: 25f02...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå