Gå til innhold

Syk baby 8 uker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Baby på 8 uker har blitt så innmari tett. Vi har holdt oss hjemme de siste ukene, men måtte på undersøkelse på sykehuset denne uken, og plages nå med veldig tett nese. Har prøvd saltvannsdråper og nesesug, men ingenting hjelper. 

Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 39a5d...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ingen tips, men IKKE finn på å bruke morsmelk - som noen sikkert kommer til å foreslå. Det kan gjøre at nesa tetter seg helt, pga sukkeret i melka gjør slimet tjukkere. Vet om flere som har opplevd det, og det har endt i sykehusinnleggelse.

Anonymkode: ec0fa...a31

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd Physiomer baby? Den fungerer veldig bra på min lille. Spray kommer mye lenger opp i systemet enn enn dråper. Den løser opp veldig bra, og så får den henne som regel til å nyse så hun nyser ut all gørra 😅

Og hva slags nesesuger har du prøvd? Min erfaring er at de med munnstykke er mye mer effektive enn de man klemmer på. 

Anonymkode: c0b76...948

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen tips, men IKKE finn på å bruke morsmelk - som noen sikkert kommer til å foreslå. Det kan gjøre at nesa tetter seg helt, pga sukkeret i melka gjør slimet tjukkere. Vet om flere som har opplevd det, og det har endt i sykehusinnleggelse.

Anonymkode: ec0fa...a31

Morsmelk blir jo anbefalt av helsenett, så skulle tro det funka. Ikke prøvd enda da, men.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd Physiomer baby? Den fungerer veldig bra på min lille. Spray kommer mye lenger opp i systemet enn enn dråper. Den løser opp veldig bra, og så får den henne som regel til å nyse så hun nyser ut all gørra 😅

Og hva slags nesesuger har du prøvd? Min erfaring er at de med munnstykke er mye mer effektive enn de man klemmer på. 

Ikke prøvd Physiomer enda. Er det helt trygt å bruke, eller bør jeg kanskje høre med lege først? 

Av nesesuger har vi brukt Otribaby sin med munnstykke, tok ut endel gørr, men baby virker å ha blitt tettere, hjelper der og da, men blir ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke prøvd Physiomer enda. Er det helt trygt å bruke, eller bør jeg kanskje høre med lege først? 

Av nesesuger har vi brukt Otribaby sin med munnstykke, tok ut endel gørr, men baby virker å ha blitt tettere, hjelper der og da, men blir ikke bedre.

Det er saltvannsspray, så helt trygt å bruke uten å høre med lege. Jeg bruker den både før og etter å ha tømt nesa med nesesuger om morgenen, og så sprayer jeg igjen jevnlig i løpet av dagen for å forebygge. Funker veldig bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er saltvannsspray, så helt trygt å bruke uten å høre med lege. Jeg bruker den både før og etter å ha tømt nesa med nesesuger om morgenen, og så sprayer jeg igjen jevnlig i løpet av dagen for å forebygge. Funker veldig bra 🙂

Ok. Må ut og handle endel nye munnstykker. Det er engangsstykker, og tar ikke sjansen på å bruke de igjen. Så skal jeg høre ang sprayen! Takk for tips! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det blir veldig plagsomt for babyen, f.eks. å spise, ville jeg kontaktet legen. Det finnes nesedråper, men de skal ikke brukes hvis det ikke er helt nødvendig, og kun i samråd med helsepersonell. Jeg vet heller ikke om de kan brukes før 3 mnd. Men det var i hvert fall hjelp å få hos lege når vår på 3 mnd. ikke spiste fordi nesa var så tett at hun ikke klarte å puste samtidig. God bedring!

Anonymkode: e8479...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det blir veldig plagsomt for babyen, f.eks. å spise, ville jeg kontaktet legen. Det finnes nesedråper, men de skal ikke brukes hvis det ikke er helt nødvendig, og kun i samråd med helsepersonell. Jeg vet heller ikke om de kan brukes før 3 mnd. Men det var i hvert fall hjelp å få hos lege når vår på 3 mnd. ikke spiste fordi nesa var så tett at hun ikke klarte å puste samtidig. God bedring!

Hva slags hjelp fikk dere? Jeg er helsepersonell selv, men enig med at lege bør kontaktes først 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan brukes før 3 måneder. Fikk det akkurat til min på seks uker. Han har vært forkjøla siden fødsel, hvor ingenting annet har hjulpet, har virket som om det har sitti litt lenger inn i systemet. Fikk det dog etter et døgn med minimalt med spising og tissebleier, vanskelig å puste dermed vanskelig å spise. Da hadde han også vært ekstra slapp i to dager, pluss subfebril til og fra i en uke. Fikk på resept for å prøve å unngå innleggelse. Men veien til innleggelse er veldig kort heldigvis for babyer. 

Anonymkode: 90d12...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...