Gå til innhold

Ekle kommentarer

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

I går kveld fikk jeg vite noe som gjorde meg skikkelig sinna.

Jeg jobber hjemmefra for tiden og tilbringer naturlignok da dagene hjemme i leiligheten ved PC'en. Tvers over gangen bor det er mor med sin datter på 12 år. En nydelig jente som er både rolig og hyggelig. Siden moren er alene om ansvaret for datteren jobber hun endel kvelder og da hender det at datteren hennes er inne hos meg. Vi lager mat og ser en DVd el. eller vi går på kino. Alt i alt en svært hyggelig jente, litt innadvent men med noen få men gode venninner.

I går fikk jeg vite at de hadde begynt med svømming på skolen, og denne lille jenta hadde fått slengt kommentarer på kroppen sin av andre jenter både under svømmetimen og i dusjen/garderoben etterpå. De hadde sagt til henne at hun hadde for store lår og rumpe og tykke armer og at hun burde slanke seg hvis hun ville at noen skulle være glade i henne.

Faen da ble jeg sur. Denne jenta er ca 1.55 og er lett ikke overvektig på noen måte. Hun hadde blitt fryktelig lei seg og hadde kommet hjem gråtende og det tok moren flere timer å få ut av henne hvorfor hun hadde blitt så lei seg.

Jeg får lyst til å dra ned på skolen og kaldkvele de ekle Miss Sixty jentene. Hva er det som får 12-13 åringer til å oppføre seg slik??

Milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...har hatt samme opplevelse som deg Milla. En 12 år gammel jente i min familie fikk klar beskjed fra sine "venninner" :

Det er ikke kult å være sammen med deg lenger, for du har mage!!!

Jeg tror det kommer mye an på hvilke holdninger disse jentene har fått med seg hjemmefra. Jeg hadde såååå lyst til å ta meg en tur å besøke disse folka, og virkelig få dem til å forklare slike utsagn i påhør av foreldrene, men lot det være.

Skolemiljøet skaper også holdninger til kropp, og det er kanskje der man bør begynne. Snakk med læreren om problemet, slik at det kan bli tatt opp i plenum. Det er holdningsendringer som må til, og man må forstå at man skal akseptere alle slik de er, uten å måle dem i hvilke Miss Sixty-bukser de komer inn i.....

Alle dere som har barn i denne aldreren, trenger å ha en samtale med de om dette!

Skrevet

:evil:

Grrr...

Jeg blir så sint av sånt. Vi hadde en diskusjon tidligere i sommer angående visse klesmerker, og det er skummelt hvor mangw, yngre som litt eldre, som faktisk stötter opp om "idealet". Når jeg hörer hvordan 12 åringer behandler hverandre blir jeg både lei meg og litt redd! Er jammen glad jeg ikke er ten-åring!

Jeg stötter opp om Mistys oppfordring, foreldre, ta det opp med barna!

Skrevet

Dengang jeg var tolv, så kan jeg ikke huske at vi hadde denne problemstillingen jeg og mine kamerater. Jeg tror den type mobbing er typisk for kvinner, og at den faktisk forværrer seg ettersom damer blir eldre.

Litt synd at det er slik, men hva kan vi gjøre så lenge kvinner nekter å innse at det er dem selv som er problemet?

W

Skrevet

Det er helt grusomt å høre om slike eksempler.

Det er faktisk foreldrene sin skyld at barna deres slenger ut seg med sånne kommentarer.

Det er nemlig foreldrene som står foran speilet og klager på figuren sin og foreldrene som har slankeoppskrifter og bilder av dem selv på kjøleskapet.

Og da blir jo ungene troende til å tro at fett er pyton!! Og man for all del ikke ha mage.

Skjønnhets idealet blir bare vanskeligere å oppnå, det er nok oppimot umulig å oppnå det.

I de siste årene har vi jo også sett hvor vanlig silikon pupper har blitt. Før hadde vi pupper i alle fasonger og former men nå skal alle ha strutte pupper i 75 C. Enten om de har født 4 barn eller ingen.

Jeg har venninder som har silikon og de har døtre, jeg syns det er forferdelig at de er med på å lage et fullstendig feil bilde av kvinnen. Men det ser ikke ut som går inn på dem dessverre.

Når jentene deres vokser opp om 10-15 år kommer nesten "alle" til å ha silikon pupper.

Jeg blir livredd jeg, er det et slikt samfunn vi vil ha?

PS Ja til Margrete Olin på forsiden av Henne!

Tror faktisk de hadde fått ny salgsrekord jeg!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg håper hvertfall at jeg kan få henne til å føle seg bedre når hun kommer på besøk en tur i morgen, jeg skal ta henne med på kino og se Lilo & Stitch og etterpå skal jeg dra henne med på Cafe M og se til at hun får i seg mat.

I dag er hun hjemme fra skolen og jeg vet at hun fortsatt er kjempelei seg og sikkert redd for flere kommentarer. Det skulle heller ikke forundre meg om hun har hoppet over frokosten i dag. Moren hennes er heldigvis sykepleier og vet mye om spiseforstyrrelser så jeg er ikke bekymret for henne på akkurat det området.

Men jeg vet om noen jenter som skulle hatt grisebank.

Milla

Skrevet

Huff, noe så ekkelt! Det er helt sykt hvordan det har blitt.

Så snilt av deg da Milla som tar deg av jenta.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Vel, hun er jo en veldig hyggelig jente, og man gjør jo det man kan her i verden. Men ingen fortjener å bli behandlet sånn, og særlig i såpass ung alder.

Milla

Skrevet
Dengang jeg var tolv, så kan jeg ikke huske at vi hadde denne problemstillingen jeg og mine kamerater. Jeg tror den type mobbing er typisk for kvinner, og at den faktisk forværrer seg ettersom damer blir eldre.

Litt synd at det er slik, men hva kan vi gjøre så lenge kvinner nekter å innse at det er dem selv som er problemet?

W

Jeg har aldri nektet for at vi kvinner selv er problemet. Vi er føkka opp av det meste, og ja, selvsagt burde vi ha stått i mot, men det er ikke alle som klarer det.

Ja, jenter tar med dette hjemmefra. For 20 år siden (?) kom den store eksplosjonen av light-produkter, det finnes barn og ungdom og til og med voksne i dette landet som aldri har smakt smør (og jeg snakker ikke om margarin-dritt), seterrømme eller h-melk.

De har aldri smakt en vanlig cola eller sukker. De er langtidsholdbare pga, kunstige søtningsstoffer i brus og syltetøy. De har aldri smakt rørte bringebær med sukker i, men de har ødelagt tenner av e-stoffene de er stappet fulle av fra de ble født.

De blir kjørt til skole og lærer ikke å bevege seg. De er vant til at mutter er på slanking, og de er overforet med voksenmagasiner som de leser fra de er 10, som sier at sånn skal de se ut.

Samtidig blir barn og unge fetere, latere og får dårligere motorikk. Det er fordi de blir kjørt alle steder, foreldrene er for opptatt av å slanke seg og med møter og fritidsinteresser og er ikke ute i skogen med barna sine.

Og mindre bevegelse er dårligere forbrenning, og så blir de lubne og foreldre setter dem, eller de gjør det selv, på slankern fra de er 12 og ikke har fått pupper og mens enda.

Noe som for mange dessverre kan føre til små og store spiseforstyrrelser.

Jepp, Milla - grisebank noen du, men ta foreldrene deres, venninnene til venninnen din er dessverre offer for et sykt samfunn og forferdelig dårlig oppdragelse.

Og veldig bra at du tar deg av henne.

Hun kommer forhåpentligvis over det, fint at hun får hjelp.

Skrevet

Veldig snillt av deg Milla at du bryr deg. Vi trenger flere.............. :blunke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har hvertfall veldig lyst til å gjøre noe. Men moren hennes har sagt at hun skal ta en prat med svømmelæreren så får hun ta det derfra. Det er hennes barn så jeg vet egentlig ikke hvor mye jeg har lov/burde blande meg oppi dette.

Men jeg skal hvertfall sørge for at hun får en fin kveld i morgen om ikke annet- og hun vet at hun alltid kan komme til meg hvis det er noe hun ikke vil snakke med mamman sin om.

Milla

Skrevet

Er hun slank eller er hun litt smålubben Milla?

Gjest Missuganda
Skrevet

Her viser Waco gang på gang at han ikke klarer å skille mellom vesentlig og uvesentlig informasjon. Har du problemer med filtrene dine waco???

Gjest Anonymous
Skrevet

Waco: Hva har det med saken ågjøre???? :evil:

Fy fa.... hvor "dum" er du??

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Har det noe med saken å gjøre Waco?

Hun er etter hva jeg kan se normalt utviklet for en 12 åring. Hun er like under 1.60 cm høy. Hun er ikke lubben, har slanke armer og ben, hun bruker str. 36 i klær (har vært med henne på shopping) hun har fin hud og langt tykt blankt mørkt hår. Hun er en nydelig jente.

Mener du virkelig at hvis hun var lubben så fortjente hun de kommentarene Waco? Burde hun da slanket seg for å tekke menn bedre?

Milla

Skrevet

Tror 12 år gamle jenter slanker seg for å tekkes venninner bedre....

W

Vi menn bryr oss ikke om slike uvesentlige ting som vekt...

Skrevet

Bra engasjert Milla! Vet at du ikke banke opp Milla, det er jo morens jobb. :x :lol:

Men det du kan gjøre er jo å støtte opp om selvbildet til jenta! Du må hjelpe henne så mye du kan, med å prente inn i henne at det er de jentene som er gal. At hun er kjempeflott! Håper det går bra med henne..

Jeg blir så sinna på slike mennesker! :evil: :evil:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er ikke helt riktig Waco, gutter er også flinke til å slenge kommentarer om kropp og utseende. Når gutter kommenterer går det nok mest på pupper og rompe men det er like sårende for det.

Milla

Skrevet

Merkelig at dere henger dere så opp i at kommentaren går på kropp?

I den alderen er det vel et fåtall som har utviklet noe som helst.

Poenget med slike kommentarer i den alderen er jo den evige maktkampen som unger bedriver på skole og fritid, denne "likheten" med andre er uhyre viktig i denne aldersklassen.

Usikre barn mobber ofte mer enn andre, men adferden er ofte basert på et ønske om å jobbe seg oppover "rangstigen"

Og hva er da enklere for en idiot-unge enn å rakke ned på andre?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg synes bare det er så vondt og oppleve at sunne friske jenter med normal kropp får slengt slik dritt etter seg. Unge jenter kan jo få helt hetta av at magen får en valk når de bøyer seg, som om det ikke er normalt.

Det er en syk syk verden!

Milla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...