AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 På en del av dem står det for 40+ men leser også at man bør begynne etter 25, mens andre sier man da ikke får nyttegjort seg de dyre ingrediensene ettersom huden er annerledes. Anonymkode: 878d2...ea3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 Bare tull. Beste er å leve sunt og ha gode rutiner for rens og pleie og beskytte for sol. Og ikke minst gode gener. Jeg er straks 50 og har knapt rynker. Aldri vært flink på rens, men aldri brukt mye makeup. Men alltid brukt solfaktor. Anonymkode: 7b677...f04 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare tull. Beste er å leve sunt og ha gode rutiner for rens og pleie og beskytte for sol. Og ikke minst gode gener. Jeg er straks 50 og har knapt rynker. Aldri vært flink på rens, men aldri brukt mye makeup. Men alltid brukt solfaktor. Anonymkode: 7b677...f04 Jeg ser stor forskjell på huden avhengig av om jeg bruker gode hudpleie produkter og rutiner og ikke. Men ja jeg vet sola også tar på og at det meste er genetisk. Anonymkode: 878d2...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 Antirynkekrem er bare humbug. Les hva de selv skriver: 8 av 10 damer opplever .... 7 av 10 vil anbefale... osv osv. Det finnes ingen uavhengig forskning som støtter bruken av slike kremer. Anonymkode: 29763...8aa 4
Roci Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Det viktigste er faktisk nok fukt og høy solfaktor. Ellers er det noen ytterst få ingredienser som har dokumentert effekt på huden, etter det jeg har kunnet lese meg til: Retinol - en form for A-vitamin som danner a-vitaminsyre ved kontakt med enzymene i huden. Hjelper mot rynker, solskader og akne. C-vitamin - finnes naturlig i huden, men aldrende og solskadet hud har lavere konsentrasjoner. C-vitamin er bl.a. viktig for hudens solbeskyttelse. Forskning viser at C-vitamin i hudpleie - i form av askorbinsyre - har en viss effekt når det gjelder å styrke hudbarrieren, hjelpe hudens egen eksfolieringsprosess og minske solskader i huden. AHA- syrer (Alpha Hydroxy Acids) - eksfolierer huden og har blitt brukt i medisinsk hudpleie i tiår. Hyaluronsyre - finnes også naturlig i huden, men kroppens egen produksjon avtar med alderen. Hyaluronsyre trekker til seg fuktighet fra omgivelsene og binder til huden, slik at det øverste hudlaget "plumpes" opp og rynker ser mindre framtredende ut. Denne effekten er midlertidig, men hyaluronsyre har uansett effekt i forhold til fuktnivået i huden. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Jeg er 26 og har begynt å bli flinkere med hudpleien. Jeg har undersøkt litt og kommet frem til at det viktigste er: 1. å rense huden på kvelden, Spessielt hvis du har på deg sminke. Bruk gjerne en oljerens først og så en vanlig rens. Se etter de uten parfyme. 2. Bruke et godt serum. Det er her du bør fokusere på ingredienser som forebygger rynker. Jeg har begynt å bruke buffet fra the ordinary. Men det mangler fortsatt forskning på Hvorvidt ingrediensene i dette produktet faktisk forebygger aldring. Du kan også prøve et serum med retinol. Anbefaler å sjekke ut the ordinary. Du får nye for penga. 3. en god fuktighetskrem. Denne trenger ikke å være dyr å fancy. Bare pass på at den ikke inneholder masse parfyme og andre unødvendige ingredienser. 4. solbeskyttelse. Dette er det viktigste steget i rutinen hvis du vil forebygge aldringstegn. Bruk gjerne solkrem hver dag hele året. Koreansk hudpleie har mange gode solkremer som ikke gjør deg klissete og hvit. Også må du huske at kosthold og livsstil har mye å si.😊 Anonymkode: 51fea...712 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 Og husk dyrt er ikke alltid lik bedre. 😊 Anonymkode: 51fea...712 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 90 prosent av hudens tilstand skyldes gener. Resten kan man bøte på ved solfaktor og gode kremer. Anonymkode: 6fccd...8dc 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Roci skrev: Det viktigste er faktisk nok fukt og høy solfaktor. Ellers er det noen ytterst få ingredienser som har dokumentert effekt på huden, etter det jeg har kunnet lese meg til: Retinol - en form for A-vitamin som danner a-vitaminsyre ved kontakt med enzymene i huden. Hjelper mot rynker, solskader og akne. C-vitamin - finnes naturlig i huden, men aldrende og solskadet hud har lavere konsentrasjoner. C-vitamin er bl.a. viktig for hudens solbeskyttelse. Forskning viser at C-vitamin i hudpleie - i form av askorbinsyre - har en viss effekt når det gjelder å styrke hudbarrieren, hjelpe hudens egen eksfolieringsprosess og minske solskader i huden. AHA- syrer (Alpha Hydroxy Acids) - eksfolierer huden og har blitt brukt i medisinsk hudpleie i tiår. Hyaluronsyre - finnes også naturlig i huden, men kroppens egen produksjon avtar med alderen. Hyaluronsyre trekker til seg fuktighet fra omgivelsene og binder til huden, slik at det øverste hudlaget "plumpes" opp og rynker ser mindre framtredende ut. Denne effekten er midlertidig, men hyaluronsyre har uansett effekt i forhold til fuktnivået i huden. Dette!!! Det viktigste for å forebygge, er solfaktor, gjerne kombinert med et Vitamin C serum. Året rundt. Hvis skaden har skjedd, så er det disse ingrediensene du bør ha fokus på. Retinol er det sterkeste og mest effektive, og man kan ha god effekt av å begynne med det tidlig, gjerne rundt den tiden man fyller 30. Man må også ha tålmodighet, og ikke tro det finnes noe mirakelkur (annet enn fillers eller lignende). Anonymkode: 10c3d...32c 3
Little Black Brush Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 Det går litt på hvordan huden din ser ut, jeg vil svare så seint som mulig. Det går litt på hva betyr for deg en antigage krem. Har du noen fine linjer/rynker så vil jeg heller begynne på god serum😉 Krem burde tilpasses til hudtype man har, ikke nødvendigvis alder❤
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, Little Black Brush skrev: Det går litt på hvordan huden din ser ut, jeg vil svare så seint som mulig. Det går litt på hva betyr for deg en antigage krem. Har du noen fine linjer/rynker så vil jeg heller begynne på god serum😉 Krem burde tilpasses til hudtype man har, ikke nødvendigvis alder❤ Jeg har tørr og uren hud grunnet feil bruk av bodylotion. Trenger noe tilpasset ansikt. Har finne linjer i panne og rundt øyne bla. snart i midten av 30 årene. Hva med en serium med anti rynke effekt? 😊 Anonymkode: 878d2...ea3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 Er 36 år og blitt rynke tryne . Har brukt solfaktor 50 i ansiktet i 15 år så kan ikke være sola . Tok aha peeling da jeg var 23 år . Svært skadelig 😢 Anonymkode: 60587...53b 1
Little Black Brush Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har tørr og uren hud grunnet feil bruk av bodylotion. Trenger noe tilpasset ansikt. Har finne linjer i panne og rundt øyne bla. snart i midten av 30 årene. Hva med en serium med anti rynke effekt? 😊 Anonymkode: 878d2...ea3 Jeg vil gå for noe som er helt naturlig samtidi ganske aktiv. Lipocoll serum er helt fantastisk, gir masse fukt i tillegg 👇 Kan brukes rundt øyne! "Liposomal Kollagen kompleks- en innovativ kombinasjon av naturlig fiskekollagen, peptider, aminosyrer og ulike proteiner samlet i et liposom. Det sørger for at substansene når de dypere lagene, der hvor en prosess oppstår: fylling og rekonstruering av den skadede hudstrukturen og stifting av kollagenet. Fiskekollagenproteiner tilført av liposomer gir fasthet, jevner rynker, stimulerer HSP(hete-sjokk-protein) som beskytter cellene. De er også hjelpsomme for å beskjempe misfarging ettersom de lysner opp og jevner hudfargen." Endret 6. mars 2020 av Little Black Brush
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 36 år og blitt rynke tryne . Har brukt solfaktor 50 i ansiktet i 15 år så kan ikke være sola . Tok aha peeling da jeg var 23 år . Svært skadelig 😢 Anonymkode: 60587...53b er ikke aha-peeling bra for rykner? kanskje du har genetisk tynt bindevev Anonymkode: adcf7...7ea
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 rart mine eldre søstre ikke har en eneste rynke da..nei aha peeling er ikke bra for noe som helst !! bare skadelig Anonymkode: 60587...53b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Skrevet 7. mars 2020 On 3/6/2020 at 9:23 AM, Roci said: Det viktigste er faktisk nok fukt og høy solfaktor. Ellers er det noen ytterst få ingredienser som har dokumentert effekt på huden, etter det jeg har kunnet lese meg til: Retinol - en form for A-vitamin som danner a-vitaminsyre ved kontakt med enzymene i huden. Hjelper mot rynker, solskader og akne. C-vitamin - finnes naturlig i huden, men aldrende og solskadet hud har lavere konsentrasjoner. C-vitamin er bl.a. viktig for hudens solbeskyttelse. Forskning viser at C-vitamin i hudpleie - i form av askorbinsyre - har en viss effekt når det gjelder å styrke hudbarrieren, hjelpe hudens egen eksfolieringsprosess og minske solskader i huden. AHA- syrer (Alpha Hydroxy Acids) - eksfolierer huden og har blitt brukt i medisinsk hudpleie i tiår. Hyaluronsyre - finnes også naturlig i huden, men kroppens egen produksjon avtar med alderen. Hyaluronsyre trekker til seg fuktighet fra omgivelsene og binder til huden, slik at det øverste hudlaget "plumpes" opp og rynker ser mindre framtredende ut. Denne effekten er midlertidig, men hyaluronsyre har uansett effekt i forhold til fuktnivået i huden. Kan bare si meg helt enig i alt dette 🙌🏻 Bruker produkter med alle disse ingrediensene (pluss solfaktor hver dag) og har hatt fantastisk effekt. Er i slutten av 30-åra. Anonymkode: 508c7...124
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #18 Skrevet 8. mars 2020 På 6.3.2020 den 6.18, AnonymBruker skrev: Bare tull. Beste er å leve sunt og ha gode rutiner for rens og pleie og beskytte for sol. Og ikke minst gode gener. Jeg er straks 50 og har knapt rynker. Aldri vært flink på rens, men aldri brukt mye makeup. Men alltid brukt solfaktor. Anonymkode: 7b677...f04 Pleie er vel forebyggende kremer mot rynker? Eller hva legger du i pleie? På 6.3.2020 den 11.35, Little Black Brush skrev: Det går litt på hvordan huden din ser ut, jeg vil svare så seint som mulig. Det går litt på hva betyr for deg en antigage krem. Har du noen fine linjer/rynker så vil jeg heller begynne på god serum😉 Krem burde tilpasses til hudtype man har, ikke nødvendigvis alder❤ Serum med ingredienser mot rynker eller serum som tilfører ekstra fukt? Anonymkode: 878d2...ea3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #19 Skrevet 8. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan bare si meg helt enig i alt dette 🙌🏻 Bruker produkter med alle disse ingrediensene (pluss solfaktor hver dag) og har hatt fantastisk effekt. Er i slutten av 30-åra. Anonymkode: 508c7...124 Kan du oppgi eller linke til produktene?😀 Anonymkode: 878d2...ea3 1
Cezanne Skrevet 8. mars 2020 #20 Skrevet 8. mars 2020 Anbefaler boken younger av dr. lancer hvis du vil gå litt i dybden på det. Fås billig til kindle . P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå