AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Hvorfor er noen mennesker så utrolig opptatt av å tjene mest mulig, ha mest mulig penger og ha masse dyre ting rundt seg? Jeg forstår det ikke. Det er så mye i livet som er viktigere enn penger og det materielle. Man må selvsagt ha penger til å leve - til mat, transport, klær og livsopphold inkludert til strøm og betaling av bolig. Men hvorfor er folk så opptatt av å ha så mange penger når man har alt man trenger? Hva er det som er så viktig med penger om man kan betale nødvendige utgifter og man lever greit, samt kan unne seg litt goder som f.eks kino, restaurant og ferie i ny og ne? Jeg er kanskje litt i andre enden at jeg virkelig ikke kunne brydd meg mindre om penger. Leier en knøttliten leilighet med to rom. Lever for det meste på studielån. Har penger til buss, mat og til å kose meg litt i hverdagen. Særlig mer penger trenger jeg ikke. Kanskje det er jeg som er rar. 😉 Anonymkode: ca743...d41 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 vet ikke hvorfor det er viktig egentlig. Kanskje de er redde for å ikke føle seg vellykka og/eller er redde for være uten? Anonymkode: 47ea9...19f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Jeg er student selv og får også studielån, men jeg kan garantere (99%) at livet kommer ikke til å være så enkelt når du lenger ikke får studielån. Akkurat nå har vi lite ansvar, passe på oss selv, kose oss osv og selvfølgelig gjøre ferdig utdanningen. Etter det startet livet, betale tilbake studielån, må sikkert betale boliglån og billån hvis du låner, barn, ulike forsikringer, klær osv, alt mulig du kan tenke deg. Da vil pengene være veldig viktig. Anonymkode: ff1e3...f88 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #4 Skrevet 6. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student selv og får også studielån, men jeg kan garantere (99%) at livet kommer ikke til å være så enkelt når du lenger ikke får studielån. Akkurat nå har vi lite ansvar, passe på oss selv, kose oss osv og selvfølgelig gjøre ferdig utdanningen. Etter det startet livet, betale tilbake studielån, må sikkert betale boliglån og billån hvis du låner, barn, ulike forsikringer, klær osv, alt mulig du kan tenke deg. Da vil pengene være veldig viktig. Anonymkode: ff1e3...f88 Selvsagt må man ha penger for å leve. Jeg bare skjønner ikke hvorfor folk går så opp i det å tjene og ha så mye penger når de har det de trenger og litt til? Er veldig mye materialisme i Norge. Ytre ting (gjenstander og penger) betyr lite i det store bildet. Det er jo hvordan vi har det med oss selv og de rundt oss som har noe å si for hvor godt livet er, ikke om man har masse penger. Det kan virke som om folk tenker at penger = lykke. ts Anonymkode: ca743...d41
Jr.Garcon Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er noen mennesker så utrolig opptatt av å tjene mest mulig, ha mest mulig penger og ha masse dyre ting rundt seg? Jeg forstår det ikke. Det er så mye i livet som er viktigere enn penger og det materielle. Man må selvsagt ha penger til å leve - til mat, transport, klær og livsopphold inkludert til strøm og betaling av bolig. Men hvorfor er folk så opptatt av å ha så mange penger når man har alt man trenger? Hva er det som er så viktig med penger om man kan betale nødvendige utgifter og man lever greit, samt kan unne seg litt goder som f.eks kino, restaurant og ferie i ny og ne? Jeg er kanskje litt i andre enden at jeg virkelig ikke kunne brydd meg mindre om penger. Leier en knøttliten leilighet med to rom. Lever for det meste på studielån. Har penger til buss, mat og til å kose meg litt i hverdagen. Særlig mer penger trenger jeg ikke. Kanskje det er jeg som er rar. 😉 Anonymkode: ca743...d41 Jeg er opptatt av å ha nok penger til å kunne bo slik jeg ønsker - dvs. ikke i blokk uten privatliv, men bortsett fra det så er jeg fornøyd så lenge ting går rundt og jeg kan unne meg litt ekstra iblant. Er du happy med å leie en liten leilighet med 2 rom så er jo det flott for deg, og da trenger du langt mindre cash 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 For meg så betyr penger frihet, trygghet og mulighet. Utover det ønsker jeg men ingen stor luksus, men jeg vil kunne leve uten bekymringer og gjøre de tingene jeg ønsker - noe som krever en viss mengde penger. Anonymkode: 84cdc...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt må man ha penger for å leve. Jeg bare skjønner ikke hvorfor folk går så opp i det å tjene og ha så mye penger når de har det de trenger og litt til? Er veldig mye materialisme i Norge. Ytre ting (gjenstander og penger) betyr lite i det store bildet. Det er jo hvordan vi har det med oss selv og de rundt oss som har noe å si for hvor godt livet er, ikke om man har masse penger. Det kan virke som om folk tenker at penger = lykke. ts Anonymkode: ca743...d41 Jeg er enig med alt du sier, men folk er forskjellige! For deg betyr kanskje penger ikke så mye, men for andre kan penger bety mye. Jeg antar at mange av de som vil ha masse penger ikke har nokk for å leve et godt liv. Andre grunner kan være sosiale medier. Folk ser på hvordan andre har det via f. Eks Instagram og tror at de har det veldig bra fordi de har masse penger. De tror på en måte på bildet og ikke på alt annet som skjer utenfor bildet. De kan selvfølgelig ikke vite om det. Andre grunner kan være sosial status osv Anonymkode: ff1e3...f88
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 Jeg har levd i fattigdom og er livredd for å havne der igjen. Så jeg har jobbet hardt for å komme dit jeg er nå. Det er så deilig å slippe å bekymre seg over om hvordan man får tak i mat de neste dagene. Jeg levde på gata og måtte klare meg selv i barnehagealder. Det var mye dritt jeg måtte finne meg i for å få mat. Anonymkode: c7b28...556 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 Jeg er ikke så interessert i penger i seg selv. Men jeg er glad i damer. Og den letteste veien til damer, masse damer, er gjennom økonomisk suksess. Det er målet mitt. Anonymkode: 066d2...d56 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 Jeg er veldig glad i å reise, og å bo og spise eksklusivt når jeg reiser. Det gir en komplett lykkefølelse å våkne i en god seng, gå inn på et luksuriøst bad, så til en overdådig frokostbuffet. Jeg liker å bo godt, med utsikt, gode solforhold, god plass, ha et bad med stort badekar, en egen del til gjester slik at vi slipper å gå oppå hverandre, treningsrom. Jeg er mat- og vininteressert. Og legger mye penger i gode råvarer, viner og restaurantbesøk. For meg er dette indre lykke -ting som gir meg noe. Jeg er null opptatt av hva andre ser. Jeg kjører for eksempel en gammel bil, bil gir meg ingen glede, det er kun et fremkomstmiddel. Jeg legger aldri ut feriebilder på nett, jeg nevner knapt at jeg har vært på tur om noen spør. Anonymkode: 175fb...edc 5
Knirke Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 Jeg tror ikke folk flest er så opptatt av penger som du tror. Men man må faktisk ha penger dersom man skal bo på noe annet enn en studenthybel senere i livet. Skal man kjøpe bolig må man ha mye penger. De fleste ønsker også mer penger når de skal begynne å produsere barn, da disse gjerne krever større plass. Behovet for bil begynner å melde seg når de blir store og skal i barnehage/skole og fritidsaktiviteter, de kommer til å ville dra på ferie etc, etc. Jeg reiser mye og opplevelser er viktig for meg. Er også glad i å spise god mat ute. Andre vil kunne vri det til kroner og øre og kalle meg opptatt av penger siden reiser og restauranter er dyrt. Dem om det... 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 For meg handler det om trygghet og frihet. Ikke om å ha dyre ting (om du hadde sett min bil hadde du ikke trodd jeg hadde penger;)). Jeg blir glad av å jobbe og tjene penger, og velger å fortsette og jobbe selv om jeg kunne gått på «førtidspensjon» og levd av oppsparte midler (er under 40). Så penger er mer enn bare materialisme! Anonymkode: cc358...9ed 2
Gjest Beatbox Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 Penger betyr lite når du har dem..men når du ikke har noen penger..da betyr de alt..
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 Penger er viktig! Jeg har masse penger, og i likskjorta skal jeg ha lommer. Anonymkode: 2e420...9e8
Eneri Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 Jeg er ikke rik eller opptatt av å være rik. Men jeg er mor og har ansvar for å gi barna mine en god og trygg oppvekst. Det betyr ikke dyre merkeklær eller dyre mobiler. Men det betyr FOR MEG at huset rommer hele familien slik at de har egne rom og har privatliv/plass til å ha venner på besøk (har tenåringer), det betyr at de skal være utstyrt med klær til årstider/aktiviteter, at det skal være nok og næringsrik mat, at de ikke skal være avskåret fra aktiviteter (dermed må jeg ha bil for bor i nord med rævva kollektivtilbud) Jeg vil tjene så greit at jeg betaler ned lån raskt slik at HVIS jeg blir syk så lenge at jeg går ned i inntekt (evt opplever samlivsbrudd) så mister vi ikke hjemmet vårt og vi vil ikke mangle penger til mat. Så kommer slikt som jeg ønsker å kunne tilby barna og som inntekten pr idag gir rom for: reiser og opplevelser vi deler, som skaper minner og utvider vår horisont 😀 Ønsker dessuten å ha råd til å betale ekstra-ting for sønnen som er student: nye briller, tannlegedekning, betale hjemreise. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #16 Skrevet 10. mars 2020 Penger er alt, du kommer ikke langt i livet uten. Det handler ikke om materialistiske ting, men om mulighetene de gir deg. Hvorfor skal du bare ha muligheten til å kose deg i blant? Hvorfor vil du ikke gjøre det du har lyst til hele tiden. De som påstår at penger er ikke alt, lyver for seg selv. Anonymkode: 9e9e3...64f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå