Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hvilke erfaringer har dere med å selge bunad brukt? Og hvor er det lettest å komme i kontakt med aktuelle kjøpere?

Anonymkode: f1702...648

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve på Finn.no. Der er det mange innom. Ville vært nøye med bildene. Ta bilde av deg (eller en som passer) med bunaden på med alt tilbehør, sølv, strømper og sko slik at man får sett den ordentlig. Gjerne skriv høyden din og om bunaden kan legges inn eller ut. Beskriv hva som er inkludert av tilbehør og hva som ikke er det. Tror nok den selger nå som man nærmer seg bunadssesongen.

Anonymkode: 4458c...ee3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags erfaringer har dere med å selge brukte bunader? Og hvor er de beste stedene å gjøre dette?

Anonymkode: 2f861...959

Skrevet

Jeg solgte min med godt resultat på finn. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, blåtimen skrev:

Jeg solgte min med godt resultat på finn. :)

Hvor mye trakk du fra prisen? Den jeg selger er ganske ny og lite brukt, men er redd prisen jeg ønsker blir for høy

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye trakk du fra prisen? Den jeg selger er ganske ny og lite brukt, men er redd prisen jeg ønsker blir for høy

Det husker jeg dessverre ikke nøyaktig. Jeg sjekket hva tilsvarende lå ute for og la meg litt høyere sånn at hvis folk ville prute fikk de føle at de gjorde en god deal. La den ut for 30k og fikk 28k. Tipper jeg kunne fått 30k om jeg var mer tålmodig, men det gadd jeg ikke. 

Tror den kostet rundt 35-38 tusen ny med alt inkludert. 

• Liker 1
Skrevet

To tråder om samme sak er flettet sammen. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Solgte også min på Finn. Listet opp størrelse på stakken samt min egen høyde. Sjekket priser på tilsvarende bunad på Finn for å se hva de gikk for. Forsvarte prisen jeg solgte bunaden for med oversikt over hvor mye det ville koste å kjøpe den samme bunaden ny i dag. Anbefaler også å nevne i annonsen at eventuelle forsendelseskostnader kommer i tillegg. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor selger dere bunaden deres? 

Anonymkode: c25b0...886

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe bunad, og sjekker finn hver dag. Men de fleste bunadene er latterlig overpriset. Mange bunader ligger ute i evigheter og blir ikke solgt. 

Hvis jeg får en ny bunad for 250000 betaler jeg ikke 20’ for en brukt om ikke sølv er inkludert, for å si det sånn. 

Anonymkode: 932d1...87c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøpe bunad, og sjekker finn hver dag. Men de fleste bunadene er latterlig overpriset. Mange bunader ligger ute i evigheter og blir ikke solgt. 

Hvis jeg får en ny bunad for 250000 betaler jeg ikke 20’ for en brukt om ikke sølv er inkludert, for å si det sånn. 

Anonymkode: 932d1...87c

Helt enig med deg! Jeg fulgte med på Finn i over ett år da jeg skulle ha meg bunad. Der ligger det mye som ALDRI blir solgt. Omtrent alt som legges ut er hinsides overpriset- og da gidder iallfall ikke jeg kjøpe brukt! Endte istedenfor med å kjøpe en splitter ny bunad, sydd til meg på Husfliden. Den kom på rundt 6000 mer enn hva de aller fleste la ut tilsvarende bunad for på Finn.

Dere som skal selge brukte bunader må huske på at den faktisk er sydd til nettopp dere. Så en eventuell kjøper skal ikke bare akseptere at hun kjøper et brukt plagg- men hun skal også akseptere at det brukte plagget mest sannsynlig aldri vil sitte perfekt på henne, fordi det er sydd til en annen person, med en annen kropp. Da er det få som er interessert i å gi noe særlig mer enn halv pris. Men det skjønner tydeligvis ingen av bunads-selgerne på Finn- så annonser blir liggende der i måned etter måned, år etter år..!

Anonymkode: 15ab5...507

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bunad er skreddersydd og vil aldri se pen ut på noen andre enn den personen den er sydd til. Får helt fnatt av folk som selger bunaden sin bare for å få inn raske penger. 

Anonymkode: 24f08...51b

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

En bunad er skreddersydd og vil aldri se pen ut på noen andre enn den personen den er sydd til. Får helt fnatt av folk som selger bunaden sin bare for å få inn raske penger. 

Anonymkode: 24f08...51b

Dette ser jeg med litt uenig i. Mange som arver bunadene sine, og de sitter da pent på dem. 

AnonymBruker
Skrevet

La den ut på Finn, og fikk en enorm respons. Men det var en bunad jeg brukte kun to ganger i 2005, konfirmasjon og 17.mai. Var en usikker fjortis som ikke ville skille meg ut som den eneste uten bunad. Selv om jeg allerede dengang ikke likte plagget. 

Anonymkode: d3625...ed2

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La den ut på Finn, og fikk en enorm respons. Men det var en bunad jeg brukte kun to ganger i 2005, konfirmasjon og 17.mai. Var en usikker fjortis som ikke ville skille meg ut som den eneste uten bunad. Selv om jeg allerede dengang ikke likte plagget. 

Anonymkode: d3625...ed2

Skrudde du ned prisen mye?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bunad selger du?

Anonymkode: a0554...251

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bunad selger du?

Anonymkode: a0554...251

Nordlandsbunad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...