Gå til innhold

Periodisk faste, morgenkaffe og blodsukkerfall

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 timer siden, panzerpølsa skrev:

Men dette skal du jo ikke drikke i fasteperioden, da det bryter fasten. Altså bulletproof kaffe. Salt kan du selvsagt bruke, men ingenting med kalorier. Da er jo hensikten med faste borte. 

Ikke visst du følger keto dietten i spisevinduet i følge de som følger keto dietten og faster utenom

Anonymkode: 8ef6f...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke visst du følger keto dietten i spisevinduet i følge de som følger keto dietten og faster utenom

Anonymkode: 8ef6f...1e0

Keto dietten brytes selvsagt ikke, men faste opphører så fort du tilfører kroppen kalorier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, panzerpølsa skrev:

Keto dietten brytes selvsagt ikke, men faste opphører så fort du tilfører kroppen kalorier. 

Og jeg, som ts, forholder meg til fullstendig faste når jeg faster, ergo ingen kalorier i fasten 😉

Anonymkode: 4cb9d...c61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg, som ts, forholder meg til fullstendig faste når jeg faster, ergo ingen kalorier i fasten 😉

Samme her, og anbefaler å prøve enten å bytte ut kaffe med te, og ha bittelitt salt i 😊 Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Samme her, og anbefaler å prøve enten å bytte ut kaffe med te, og ha bittelitt salt i 😊 Lykke til 😊

Takk ☺️ Har forsøkt te, men blir ikke det samme. Ble en morgen uten kaffe i dag og alt fungerte bedre. Fastet 2 timer lengre enn planlagt i dag, og kunne sikkert fastet endra lengre. Så i dag ble det 18:6 gitt! Er nok bare en (u)vane som trenger tid for å endres, men å starte dagen kaffe som gjør fasten uutholdelig fungerer ikke. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ☺️ Har forsøkt te, men blir ikke det samme. Ble en morgen uten kaffe i dag og alt fungerte bedre. Fastet 2 timer lengre enn planlagt i dag, og kunne sikkert fastet endra lengre. Så i dag ble det 18:6 gitt! Er nok bare en (u)vane som trenger tid for å endres, men å starte dagen kaffe som gjør fasten uutholdelig fungerer ikke. 

ts

Kan heller ikke drikke kaffe, får den store skjelven, og hele dagen blir ødelagt av skjelving og unormalt høy puls frem til første måltid. Dropper jeg den, å drikker te eller bare vann, blir det ikke sånn 😊 Varierer mellom 16:8 og 18:6 litt ettersom hva planene for dagen er, og har det så mye bedre både fysisk og mentalt. Så jeg har blitt faste-frelst, selv om jeg var fryktelig skeptisk i starten! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo ikke at blodsukkeret er lavt, men det føles helt likt... Jeg føler meg akutt veldig sulten, blir svimmel og uvel om jeg da ikke spiser, og dette kommer max halvannen time etter kaffen de dagene jeg drikker det. Lar jeg være å drikke kaffe, kommer ikke plagene heller. Kan godt bli sulten, men da kun sultfølelsen og ikke følelsen av å være uvel. 

ts

Sånn har jeg det også på morgen om jeg faster. Dette til tross for at jeg ikke drikker kaffe/te. Levde med periodisk faste i flere år uten problemer, men plutselig begynte jeg å få disse føling-aktige anfallene. Og nå blir jeg ikke kvitt det, anfallene blir bare verre om jeg prøver å faste. Så jeg er nødt til å spise en stor frokost hver dag. Legen mener jeg får disse anfallene pga. fastingen jeg drev med i yngre år og at jeg kan skylde meg selv som var så dum. Så dere som driver med periodisk faste, vær varsomme og lytt til kroppen. Dersom dere skulle komme til å oppleve ubehag, ikke press kroppen. 

Anonymkode: eb5d8...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker

Kom over en gammel tråd. Faste høres interresant ut.

Anonymkode: 11645...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (På 6.3.2020 den 13.18):

Men dere gjør som dere selv vil. Jeg vet hva som funker og ikke. ;)

*for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hr. Aktiv skrev (På 6.3.2020 den 13.18):

Hehe ja der ser du. Det finnes haugvis av dokumentasjon på det han her sier er feil hvis du bare googler. 

På morgenen er glykogenlagrene tomme. Dvs. kroppen kan bruke fettet som brennstoff, men det er visse kriterier (les riktig puls) som oppfylles for at det skal skje. Uansett så er fettet på kroppen vår tungt for kroppen å bruke som brennstoff og tyr heller til en lettere brennstoffkilde når de overnevnte kriteriene ikke oppfylles. Da bruker du proteinet i musklene dine som brennstoff istedet for. Dvs. musklene/motoren blir mindre og du vil forbrenne ennda mindre av det fettet du allerede plages med. 

Men dere gjør som dere selv vil. Jeg vet hva som funker og ikke. ;)

Så for å være sunn så må jeg presse i meg mat tidlig på morgenen når jeg ikke er sulten, altså?

Anonymkode: a5098...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...