Gå til innhold

Utsolgt for antibac overalt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Masse antibac på matbutikkene i Oslo i allefall..

Anonymkode: 625c5...bdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ellers kan du vel bare kjøpe sprit og vaske hendene med det. Fylle på en liten flaske. 

Anonymkode: 625c5...bdc

AnonymBruker
Skrevet

Vann og såpe er undervurdert. Samme sunn fornuft. Antibac er best for nødløsning og ikke som hovedløsning. 

Du kommer langt med å ikke ta deg i ansiktet når du er ute. Om du sliter så får du heller stopp innom toalettet og vask hendene dine godt med jevne mellomrom.  

Anonymkode: 1f5d6...365

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Det er sånt som skjer når man sprer panikk og hysteri blant befolkningen.

Anonymkode: c788d...af4

Myndighetene har bagatellisert corona mer enn de har spredd panikk.

Anonymkode: 7236a...510

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har det egentlig noen effekt dette antibac på corona?

Kan man heller smøre coronaøl på hendene ?

Anonymkode: 0e2c7...3dc

Skrevet
På 5.3.2020 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Det er utsolgt for antibac overalt. Jeg skal på reise i begynnelsen av neste uke og skulle gjerne hatt antibac med, men det er jo utsolgt overalt og noen får ikke leveraser før i slutten av denne måneden. Er det noen som helst mulighet å få tak i det? 

Anonymkode: b9388...98a

Hvor i landet holder du til? 

AnonymBruker
Skrevet

var det ikke nettopp en tråd med linker til nettbutikker med antibac?

Anonymkode: 3e3cb...e66

AnonymBruker
Skrevet

I Trondheim og omegn er det ikke tomt i alle fall. 

Anonymkode: 1ac05...290

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2020 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Glad jeg har hamstret og har en haug med flasker! 😄

Anonymkode: a67e0...b43

Patetisk!

Anonymkode: 45481...229

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 17.17, Honey Dew skrev:

Når de hamstrer for det de er gode for, slik at det ikke blir noe igjen til andre, er egoisme.

Det er en del (har ikke antall) som har kjøpt større mengde for å selge 750ml flasker under betegelsen "ani-corona" for mellom 3000 (tre tusen) og 7500 (syv tusen fem hundre).

Noen av annonsene har blitt slettet (tro hvorfor ;) )

Anonymkode: 5a775...697

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Edie, adm.

Skrevet

Nei, folkens - nå får vi få i gang gamlekara med hjemmebrentapparatene igjen :)

• Liker 6
Skrevet
På 5.3.2020 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Det fører også til at det blir tomt på helseinstitusjoner. Jeg jobber på sykehjem, vi fikk ikke levert vår bestilling på antibac forrige uke, tomt hos leverandør. Samme med munnbind, tomt. Ingen vet hva vi skal gjøre med det. Eller hva vi skal gjøre uten. 

Anonymkode: bafb7...ad5

Janus skal jo produsere munnbind for helsetjenesten. En lege sier at man kan hvis man ikke har munnbind bruke et stykke laken. Bør sy på strikk da. 

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

søk på antibac på facebook det finnes noen steder

Anonymkode: e68cf...8d6

AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2020 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Glad jeg har hamstret og har en haug med flasker! 😄

Ja, og på grunn av folk som har hamstret mye mer enn for noen uker, så har det i butikker og apoteker her jeg bor, vært tomt for antibac og tilsvarende i over en måned. I min familie er vi to i risikogruppen, og har ingen antibac. Og når det kommer ny forsyning, skal det gå direkte til sykehus, hjemmesykepleie osv. som også begynner å bli tomme.

Anonymkode: 1264f...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og på grunn av folk som har hamstret mye mer enn for noen uker, så har det i butikker og apoteker her jeg bor, vært tomt for antibac og tilsvarende i over en måned. I min familie er vi to i risikogruppen, og har ingen antibac. Og når det kommer ny forsyning, skal det gå direkte til sykehus, hjemmesykepleie osv. som også begynner å bli tomme.

Hvor i landet bor dere? Jeg har kjøpt en 1000ml flaske og kunne alltids ha fylt på et par reiseflasker og gitt bort gratis. Trenger jo ikke så mye selv; men det var bare den størrelsen de hadde på apoteket for et par uker siden. 

Anonymkode: 5f1ef...44b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så så så. Nå har den uttalelsen min der blitt sitert så mange ganger at jeg må bare si noe. Det var tilbud på antibac for en stund siden, godt før korona var et tema i det hele tatt, og i hvert fall her til lands. Så jeg kjøpte en del småflasker, for da kan jeg ha både her, der, i bilen og litt til. Skjønner at det var teit å si noe her om det, men det passet jo veldig fint for min og mines del.

Det er en fabrikk på Nøtterøy som nå produserer "antibac", så hvis de ikke er alt for grådige (selger til utlandet fordi de får mer for det eller noe sånn), så burde det komme i hyllene rimelig snart.

Skrevet (endret)

Vet at SK har hatt servietter med sprit til desinfisering. Hvis du bor i nærheten av en slik butikk, kan du jo høre med dem om de har inne.

Endret av Honey Dew
Skrevet

Isopropanol og 60 % fra polet. Hvis man blander likt gir det 80 %. 

Det er litt for høyt, målet er ca 70 %.

Bland én del vann, glyserol eller aloe Vera, og ni deler av alkoholblandingen. 

Vær forsiktig. Både isopropanol og sprit er farlige kjemikalier. Særlig i forhold til brann. 

• Opprett ny...