Gå til innhold

Utsolgt for antibac overalt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er utsolgt for antibac overalt. Jeg skal på reise i begynnelsen av neste uke og skulle gjerne hatt antibac med, men det er jo utsolgt overalt og noen får ikke leveraser før i slutten av denne måneden. Er det noen som helst mulighet å få tak i det? 

Anonymkode: b9388...98a

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er utsolgt for antibac overalt. Jeg skal på reise i begynnelsen av neste uke og skulle gjerne hatt antibac med, men det er jo utsolgt overalt og noen får ikke leveraser før i slutten av denne måneden. Er det noen som helst mulighet å få tak i det? 

Finnes det ikke alternativer til antibac? Det er vel tross alt bare sprit med litt tilsatte greier? Tenker ala biltema og lignende butikker, har ikke de noe som kan brukes som gjør samme nytte?

Anonymkode: a67e0...b43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, ser nå at selv om du kan trykke «kjøp» så er det ikke på lager 😅

Da vet jeg ikke.

Anonymkode: b1dae...91b

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg har hamstret og har en haug med flasker! 😄

Skrevet (endret)

Feiltrykk

Endret av Boogie Woogie
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det ikke alternativer til antibac? Det er vel tross alt bare sprit med litt tilsatte greier? Tenker ala biltema og lignende butikker, har ikke de noe som kan brukes som gjør samme nytte?

Ja, det spiller ingen rolle så lenge det er desinfeksjonsmiddel, men det er utsolgt overalt. Jeg bor i en av storbyene i Norge og det er ingen som har det på lager :( Syns det er egoistisk at noen hamstrer slik at det ikke blir nok for alle. Viktigste for å forhindre smitte er jo at alle kan beskytte seg og ta forholdsregler. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettbutikk?

https://www.apotek1.no/soek/antibac#20014

Haha, ser nå at selv om du kan trykke «kjøp» så er det ikke på lager 😅

Da vet jeg ikke.

Det er ikke på lager på nettbutikkene og det er ikke mulig å klikke og hente. Så det var på lager på et apotek langt unna byen, vurderer å ta meg en tur dit, men det blir nok en bomtur 🤦🏻

AnonymBruker
Skrevet

Du kan i teorien lage det selv. Du må ha høy nok alkoholprosent så du kan kjøpe vanlig vodka på vinmonopolet og ta det på små flasker og bruke det på hendene. 

Anonymkode: 34c30...f22

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig lurt. Istedet for at feks 100 ulike personer kan bruke antibac så sitter du med huset fult av antibac hjemme hos deg selv. Det hjelper ikke om du har rene hender om resten av samfunnet ikke har det. 

Anonymkode: 34c30...f22

Nettopp. Hamstringen fører til at mange ikke får kjøpt dette, noe som bare vil føre til mer spredning. 

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har unge på vgs, så er det satt opp utstyr der. Du kan gå ut av bilen å bruke de, hvis det er så viktig for deg.

Btw, virus er på innsiden av kroppen.

Anonymkode: 3e16f...7a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du har unge på vgs, så er det satt opp utstyr der. Du kan gå ut av bilen å bruke de, hvis det er så viktig for deg.

Glemte å si at virus smitter oftes ved drope-smitte. Så ikke snakk med folk, og ikke vær nær folk som snakker.

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Ja, det er tomt overalt hvor jeg bor også. Jeg fikk kjøpt meg et par små flasker med antibac forrige uke og på tirsdag fikk jeg kjøpt meg en stor flaske, da Europris skulle få inn mer antibac. Når jeg kjøpte på Tirsdag, så var det en lapp med at vi fikk bare kjøpe en flaske antibac, uansett størrelse. Et par timer senere så var det tomt. Og apotekene får ikke antibac først, leste jeg. Sykehusene får levert først og er det mer igjen etter det, så får apotekene. Ganske surt egentlig, at noen hamstrer inn, så er det ikke mer igjen til oss andre...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Hamstringen fører til at mange ikke får kjøpt dette, noe som bare vil føre til mer spredning. 

Det fører også til at det blir tomt på helseinstitusjoner. Jeg jobber på sykehjem, vi fikk ikke levert vår bestilling på antibac forrige uke, tomt hos leverandør. Samme med munnbind, tomt. Ingen vet hva vi skal gjøre med det. Eller hva vi skal gjøre uten. 

Anonymkode: bafb7...ad5

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sprit på polet? Om du ikke skal ta fly da, vet ikke om man får med det på flyet.

Anonymkode: 776a2...a00

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at virus smitter oftes ved drope-smitte. Så ikke snakk med folk, og ikke vær nær folk som snakker.

Håndhygiene er en veldig viktig del av smittekjeden, også ved dråpesmitte. Man kan ta på en overflate viruset er kommet på og deretter klø seg i ansiktet og vipps er man smittet. For å ikke bli smittet på smittekjeden altså brytes. 

Anonymkode: 5f1ef...44b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er student og har ikke barn. Jeg vet hva virus er og hvordan det smittes, og det viktigste for å unngå smitte er nettopp håndhygiene, vaske hendene når du har tilgang til vann/såpe og å bruke antibac når du ikke har tilgang til det. Det er allmennkunnskap. 

• Liker 7
  • Opprett ny...