AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Finnes det noen grunner til å velge det ene fremfor det andre, eller er det helt hipps om ha.. unnskyld, hipp som happ? Det smaker vel i praksis helt likt, laksen er som regel litt billigere. Er ørret noe sunnere, eller er det andre gevinster på det personlige eller globale plan med ørret? Anonymkode: deb81...d1e
Zienna Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Ørreten er ikke så fet som laks. Noe av den røkelaksen som selges drypper av fett når man tar den ut av pakken. Ørreten er ofte litt tørrere. Men her er det sikkert store kvalitetsforskjeller. Man får sikkert hva man betaler for. . 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Røkt ørret smaker best utvilsomt... Anonymkode: c0d71...b00 11
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Røkt ørret smaker best utvilsomt... Anonymkode: c0d71...b00 Ville du klart en blindtest? Røkt fisk smaker vel røkt fisk, om det så er laks, ørret eller kveite, jeg kjenner i hvert fall ingen nevneverdig forskjell. Anonymkode: deb81...d1e 1
Brunhilde Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 Jeg tror ikke jeg hadde klart en blindtest, men ørret er vel som regel villfisk, eller er jeg helt på bærtur når jeg tenker det? Finnes det oppdrettsørret?
Belima Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 Kjenner noen som bor ved Bergen som driver med oppdrett av regnbueørret. Hadde det vært villfisk, så hadde prisen vært himmelhøy. https://3iuka.no/sjomatskolen/fakta-om-fisk-og-skalldyr/orret/
Ruthven Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 Ørrett er oppdrett ja. Men er mer kresen på fôr, så den spiser mindre «dritt» enn laks. Er også mindre fet og smaker dermed bedre. 4
Brunhilde Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 8 minutter siden, Ruthven said: Ørrett er oppdrett ja. Men er mer kresen på fôr, så den spiser mindre «dritt» enn laks. Er også mindre fet og smaker dermed bedre. Takk Alltid greit å lære noe nytt.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 Jeg syns også at ørret er bedre. Vet ikke om jeg hadde bestått noen blindtest, men jeg tror det. Anonymkode: d3191...946
FrankDrebin Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 Jeg liker begge, men jeg må innrømme at jeg ikke kjenner forskjell.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 Ørret og laks smaker forskjellig. Anonymkode: 98037...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Skrevet 7. mars 2020 Ørret og laks smaker forskjellig når den er kokt. Når den er røkt er jeg enig i at forskjellen i smak er mindre, men jeg synes ørreten er bedre. Mye på grunn av at den ikke er fullt så fet som laksen. Anonymkode: 3752b...a3b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #14 Skrevet 8. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ørret og laks smaker forskjellig når den er kokt. Når den er røkt er jeg enig i at forskjellen i smak er mindre, men jeg synes ørreten er bedre. Mye på grunn av at den ikke er fullt så fet som laksen. Anonymkode: 3752b...a3b Enig, og jeg synes faktisk det er ganske stor forskjell i smaken. Når fisken ligger på brødskive sammen med egg og litt grønnsaker er ikke smaksforskjellen så stor da 😄 Anonymkode: 75da5...7bd
Lady T Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 (endret) Jeg synes ørret smaker mye bedre enn laks. Vet faktisk ikke ang røkt ørret vs laks, men jeg tar alltid ørret istedet for laks i middager. Laks har litt mer «transmak» enn ørret (pga fettet). Endret 9. mars 2020 av Lady T 1
Bamseklemmer Skrevet 9. mars 2020 #16 Skrevet 9. mars 2020 Forskjellen mellom laks, sjøørret og ørret er fettsmaken og om den er vill eller av oppdrett. Ferskvannsørretten har forskjellig smak i hvilket vann den lever i... Røyksmaken er jo stor forskjell om den er røkt med einer, og eller røyksyre da, da er jo mengden salt, sukker og konsistens den største faktoren som avgjør hva du liker🙄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå