Gå til innhold

Lov å bruke skjermdump av produktet på nett i min Finn-annonse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann,

Jeg skal selge en jakke fra Stormberg på finn.no, og siden jakka fortsatt er til salgs i deres nettbutikk, tenker jeg å ta en skjermdump fra nettbutikken, og bruke i min annonse. Er det lov? 

Anonymkode: 6aa4a...75e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke svar på spm. men jeg styrer alltid unna annonser som ikke har egne bilder av varen i nåværende stand. Spiller liten rolle hvordan produktet ser ut fra en reklame/annonnse/nettside.

• Liker 9
Skrevet

Hvorvidt det egentlig er lov er jeg usikker på, men det gjøres jo hele tiden.

Det sagt, jeg styrer også unna annonser som ikke har bilde av det faktiske produktet som selges.

• Liker 6
Gjest pokijh
Skrevet

Ja, det er lov men oppfattes uprofesjonelt. Jeg pleier noen ganger å legge ut en annonse med screenshot fra annonsen, men spesifisere at flere bilder kommer senere, dersom jeg ikke har PC tilgjengelig.

Skrevet

Beste er å legge ut bildet av selve produktet! Dette skaper mer tilitt til den som skal kjøpe. 
viser også tilstanden etc på produktet! 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd. Jeg legger ut bilde av jakken tatt her hjemme, men tenker de modellene i nettbutikken viser produktet pent frem 😊

AnonymBruker
Skrevet

Så tenker da begge deler, et bilde fra nettbutikken, og et som jeg tar. Men lurer jo på om det er innafor......

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å gjøre begge deler. Har bildet jeg har tatt som første bilde, og bilde fra produsent/nettbutikk som andre bilde. Skriver i tekst på bildet at det er fra produsent. Synes ofte det gir et bedre bilde av varen med farge osv. 

Anonymkode: a335b...8e7

Skrevet

Begge deler er greit 👍 Altså både bilde av faktisk produkt pluss produsent bilde i annonsen. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du skriver at det bildet er i fra Stormberg si nettside så er det greit :) 

Anonymkode: 24d71...da5

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvilke restriksjoner Stormberg har på sine bilder. Jeg vil anta at de ikke sender faktura for bruk av produktbilder, men det er de som eier bildene. Det ryddigste er å sende en e-post og be om lov, med mindre de har skrevet noe om at folk kan bruke bildene på nettsidene deres. 

Anonymkode: 2a3bc...d56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger, har fått solgt tingene hver gang😌

Anonymkode: 34c37...bf5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...