Gå til innhold

Ned 4 kilo?! Hjelp please

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 174 cm og 64 kg, jeg vil gjerne gå ned til 60, men står litt fast. For rundt et år siden var jeg rundt 58 kg, jeg levde på lite mat med dårlige vaner. Jeg skjønte etterhvert at jeg ikke kunne leve sånn, og begynte å spise mer. Men så greide jeg liksom ikke stoppe. Så i høst var jeg oppe i 67 kilo! Da bestemte jeg meg for å gå ned, og gikk ned tre kilo. Men så kom julen, og motivasjonen har siden vært veldig lav. Så vekten har variert mellom 64 og 65 kg. Jeg har i tillegg ganske lite peiling på kalorier. Har lest flere steder at man bør spise rundt 1500 kalorier om dagen om man ønsker å gå ned 0,5 kg i uken. Men siden jeg bare skal ned 4 kg, har jeg vært veldig i tvil om jeg skal spise mer eller mindre..

Så til spørsmålet, hvor mange kalorier bør jeg spise ila en dag og hvordan skal jeg klare å opprettholde den? 

Anonymkode: 363dc...336

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra folk til folk hvor mye de bør spise for å gå ned i vekta. Det avhenger også av høyde, vekt, kjønn, alder, osv...

Google «kalorikalkulator» eller bruk denne linken:
https://www.melk.no/bmi

Ellers går det an å laste ned app som hjelper deg på veien - som f.eks. LifeSum eller MyFitnessPal.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 174 cm og 64 kg, jeg vil gjerne gå ned til 60, men står litt fast. For rundt et år siden var jeg rundt 58 kg, jeg levde på lite mat med dårlige vaner. Jeg skjønte etterhvert at jeg ikke kunne leve sånn, og begynte å spise mer. Men så greide jeg liksom ikke stoppe. Så i høst var jeg oppe i 67 kilo! Da bestemte jeg meg for å gå ned, og gikk ned tre kilo. Men så kom julen, og motivasjonen har siden vært veldig lav. Så vekten har variert mellom 64 og 65 kg. Jeg har i tillegg ganske lite peiling på kalorier. Har lest flere steder at man bør spise rundt 1500 kalorier om dagen om man ønsker å gå ned 0,5 kg i uken. Men siden jeg bare skal ned 4 kg, har jeg vært veldig i tvil om jeg skal spise mer eller mindre..

Så til spørsmålet, hvor mange kalorier bør jeg spise ila en dag og hvordan skal jeg klare å opprettholde den? 

Anonymkode: 363dc...336

Hvor lang er et tau?

Anonymkode: 3dbbf...e3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jobbe litt med hjernen din, du har et usunt forhold til kropp og vekt.

174cm og 64-70kg er helt normal vekt.

Anonymkode: 0cec5...c2e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...