AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Hva slags bær passer til vaniljekrem? Og hva er din favoritt? Anonymkode: a057f...db2
moroklompen Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags bær passer til vaniljekrem? Og hva er din favoritt? Anonymkode: a057f...db2 Bringebær eller jordbær 😋
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Akkurat nå, moroklompen skrev: Bringebær eller jordbær 😋 Kun bær som du stapper i deigen? Jeg har aldri bakt det før, må bare spørre. Anonymkode: a057f...db2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #5 Skrevet 5. mars 2020 Men, skal det være kun bolledeig som bres utover, et jevnt lag med vaniljekrem og så bær? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: a057f...db2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #6 Skrevet 5. mars 2020 Eller salt karamell og sjokoladebiter.... Anonymkode: 69b9b...a00 4
moroklompen Skrevet 5. mars 2020 #7 Skrevet 5. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun bær som du stapper i deigen? Jeg har aldri bakt det før, må bare spørre. Anonymkode: a057f...db2 Du kan nok gjøre det men da blir nok hele deigen ganske rød, evt rør forsiktig inn. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, skal det være kun bolledeig som bres utover, et jevnt lag med vaniljekrem og så bær? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: a057f...db2 Heller hele deigen i formen. Bruker sprøytepose med vaniljekrem og stikker nedi deigen, pleier å stikke bærene nedi hullene med kremen bare. Så inn i ovnene.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #8 Skrevet 5. mars 2020 5 minutter siden, moroklompen skrev: Du kan nok gjøre det men da blir nok hele deigen ganske rød, evt rør forsiktig inn. Heller hele deigen i formen. Bruker sprøytepose med vaniljekrem og stikker nedi deigen, pleier å stikke bærene nedi hullene med kremen bare. Så inn i ovnene. Gøy metode! Takk for svar. Anonymkode: a057f...db2 1
applestories Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 Alle oppskrifter jeg har sett på focaccia har fyll som soltørkede tomater, oliven, løk, rosmarin, oregano, timian.. Er dette en slags søt variant? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, applestories skrev: Alle oppskrifter jeg har sett på focaccia har fyll som soltørkede tomater, oliven, løk, rosmarin, oregano, timian.. Er dette en slags søt variant? Ja! Det ser såå godt ut! En full langpanne med groper av vaniljekrem og bær stukket i og så melisglasur over, dekorativt! Anonymkode: a057f...db2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja! Det ser såå godt ut! En full langpanne med groper av vaniljekrem og bær stukket i og så melisglasur over, dekorativt! Anonymkode: a057f...db2 Altså groper i bolledeigen. Anonymkode: a057f...db2
applestories Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Det ser såå godt ut! En full langpanne med groper av vaniljekrem og bær stukket i og så melisglasur over, dekorativt! Anonymkode: a057f...db2 Takk for at dere innvier meg i denne verdenen 😊 Googlet jo litt da jeg så spørsmålet, og lurer på noe selv - er dette noe man kan lage kvelden i forveien? Og frakte i en bil i fem timer?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, applestories skrev: Takk for at dere innvier meg i denne verdenen 😊 Googlet jo litt da jeg så spørsmålet, og lurer på noe selv - er dette noe man kan lage kvelden i forveien? Og frakte i en bil i fem timer? Tror jeg ville stekt den samme dag som den serveres, men kaldheving går vel? Anonymkode: a057f...db2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 Liker med Daim i jeg, eller klatter med karamell, smør+kanel+sukker, og vaniljekrem. Godt med bringebær og blåbær og, så lenge ikke bærene blir vassne eller får en brent smak. Anonymkode: c10cc...f4d
Brunhilde Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 Jeg har lyst til å lage to varianter av denne og det vil jeg en dag. En med vaniljekrem, sukker og kanel og en variant med rosiner i deigen, vaniljekrem og så toppe med melis og kokos før servering. Skolebrødfoccacia. Men fryseboksen er ganske full, så det blir ikke denne helgen.
applestories Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg ville stekt den samme dag som den serveres, men kaldheving går vel? Anonymkode: a057f...db2 Må reise før 7.00, kjenner meg selv såpass godt at baking på den tid av døgnet ikke er noe å satse på 1
_popcorn_ Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 Ryddet for avsporinger og brukerangrep, og svar til dette. _popcorn_, mod
Gjest Katarina441 Skrevet 6. mars 2020 #18 Skrevet 6. mars 2020 Jeg bruker skogsbærblamding, den er litt sur så er nydelig i bollefoccacia med vaniljekrem😀
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #19 Skrevet 6. mars 2020 Dette var nytt, og hørtes godt ut. Lager dere mer søtlig deig, eller vanlig foccacia-oppskrift? Anonymkode: 21e09...211
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #20 Skrevet 7. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var nytt, og hørtes godt ut. Lager dere mer søtlig deig, eller vanlig foccacia-oppskrift? Anonymkode: 21e09...211 Bolledeig! Kremoelin heter hun som har funnet på bollefocaccia. Anonymkode: a057f...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå